آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

کاربرد لیوان کاغذی؛ چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟

در ادامه می‌خوانید

امروزه با توجه به کاربرد بسیار زیاد ظروف یکبار مصرف، استفاده از این محصولات در تمام مکان‌ها از جمله ادارات، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، منازل و … بسیار رواج پیدا کرده است. این ظروف مزایای بسیار زیادی از جمله صرفه‌جویی در هزینه و وقت مشتریان دارند و استفاده از آن‌ها راحت و آسان است.

یکی از انواع این ظروف، لیوان کاغذی است که بسیار پرکاربرد است و دوام بسیار بالایی دارد. در ادامه با پیکنیک برند همراه باشید تا با کاربرد لیوان کاغذی بیشتر آشنا شوید.

لیوان کاغذی چگونه ساخته می‌شود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که لیوان کاغذی چگونه ساخته می‌شود و متریال تشکیل‌دهنده آن چیست؟  این لیوان در ابعاد مختلف ساخته شده و انواع متنوعی دارد. در این بخش شما را با ویژگی‌های این لیوان آشنا می‌کنیم و در ادامه به کاربرد لیوان کاغذی می‌پردازیم:

  • سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست داشته و به راحتی تجزیه می‌شوند.
  • لایه بیرونی لیوان کاغذی از مقوا ساخته می‌شود که این لایه عایق است و حرارت را حفظ می‌کند.
  • برای نوشیدنی‌های گرم بهتر است از لیوان دوجداره استفاده کنید، این لیوان‌ها نوشیدنی را تا حد امکان گرم نگه می‌دارند و به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت.
  • روی لایه مقوایی این لیوان‌ها یک روکش نازک از جنس پلاستیک کشیده می‌شود تا هم قابلیت ضد آب داشته باشد و هم باعث افزایش بهداشت نوشیدنی‌ها شود‌.
  • همچنین این پلاستیک‌ها انعطاف‌پذیری لیوان را بالا می‌برند و باعث افزایش راندمان و مقاومت آن می‌شوند.‌
  • از کاغذی که برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود در تولید لیوان کاغذی مصرف می‌کنند.
  • این لیوان به دلیل تماس مستقیم با نوشیدنی‌ها باید استریل شده باشد و در برابر گرما مقاوم باشد.‌ ماده‌ اصلی ساخت این محصول پلی اتیلن است که قابل بازیافت بوده و روی مواد غذایی اثر شیمیایی زیادی نمی‌گذارد، همچنین از نشت نوشیدنی به قسمت خارجی لیوان جلوگیری می‌کند.
  • مقدار متریال به کار رفته شده در این محصول رابطه مستقیمی با وزن آن دارد.

کاربرد لیوان کاغذی

لیوان کاغذی با توجه به مزایایی که دارد بسیار پرکاربرد و پرمصرف است. از این محصول در مکان‌های مختلف از جمله جشن‌های تولد، عروسی، دانشگاه، قطار، بیمارستان، سینما، کافی شاپ و … استفاده می‌شود. همچنین این نوع لیوان در نمایشگاه‌ها، سمینارها، پیک نیک، پخش نذری و خیریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از کاربردهای این لیوان‌ها استفاده در مکان‌های عمومی مانند آب سردکن‌ها است. از سایزهای بزرگ‌تر این لیوان‌ها برای پاپ کورن، سیب زمینی سرخ شده و انواع نوشیدنی استفاده می‌شود‌.

کاربرد لیوان کاغذی؛ چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟

چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید استفاده از ظروف یکبار مصرف مانند ظرف غذا و لیوان کاغذی بسیار افزایش پیدا کرده است. امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی افراد، استفاده از این محصول در اکثر مکان‌ها بیشتر شده است. در سال‌های اخیر تولیدکنندگان این محصولات تلاش می‌کنند تا از مواد اولیه طبیعی استفاده نمایند که ضرر کم‌تری به بدن انسان و محیط زیست وارد می‌کند. لیوان از نوع کاغذی یکی از این محصولاتی است که کم ضرر بوده و جای لیوان‌های پلاستیکی را گرفته است.

کاغذهای مورد استفاده در تولید لیوان از نوع کاغذی

متریال استفاده شده در لیوان کاغذی باید به گونه‌ای باشد که مایعات به داخل کاغذ نفوذ نکنند و همچنین از نفوذ و نشتی مایعات به خارج از لیوان هم جلوگیری شود. کیفیت مواد اولیه برای ساخت لیوان اهمیت زیادی دارد، برای ساخت این محصول بیشتر از پلی اتیلن استفاده می‌شود. اغلب این کاغذها از کشورهای دیگر به کشور ما وارد می‌شوند و به صورت رول یا شیت موجود هستند.

مزایای استفاده از لیوان کاغذی

در ادامه مطلب از موضوع کاربرد لیوان کاغذی به مزایای آن می‌پردازیم. لیوان کاغذی مانند تمام ظروف کاغذی یکبار مصرف دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.‌

  • یکی از مهم‌ترین مزیت این لیوان‌ها تجزیه‌پذیر بودن و قابل بازیافت بودن آن‌ها است.‌
  • لیوان کاغذی در اثر حرارت نوشیدنی‌های داغ مواد سرطان‌زا و مضر به نوشیدنی وارد نمی‌کند و مانند لیوان‌های پلاستیکی اثر سمی روی نوشیدنی نمی‌گذارند.
  • این محصول در مقابل حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و مانند عایق عمل می‌کند و مانع از رسیدن حرارت به دست می‌شود.
  • با چاپ کردن تبلیغات روی این لیوان‌ها هم می‌توان طرح‌های متنوع و بسیار زیبایی روی آن ایجاد کرد.
  • قیمت این لیوان‌ها بسیار مقرون به صرفه است و استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود‌.
  • این محصول سبک است و در حین حمل‌و‌نقل نمی‌شکند.
  • این لیوان‌ها به دلیل بهداشتی بودن و رعایت موارد بهداشتی در ساخت آن بهترین گزینه برای استفاده کودکان و سالمندان است‌.
  • لیوان کاغذی نیازی به فضای بسیار کم برای نگهداری دارد و استفاده از آن، زحمت شستن ظروف به خصوص در مجالس را کم کرده است.

لیوان کاغذی بیشترین تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی را به خود اختصاص داده است. از معایب این لیوان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع درختان برای تولید مواد اولیه: برای تولید این محصول از یک نوع خمیر کاغذی استفاده می‌شود که به طور مستقیم از برش درختان به دست می‌آید.
  • از این لیوان‌ها در صنعت لبنیات و بسته‌بندی محصولات لبنی نمی‌توان استفاده کرد و امکان آب‌بندی درب آن وجود ندارد.
  • مواد اولیه این محصول وابسته به واردات از کشورهای دیگر است و هزینه بسیار زیادی بابت آن پرداخت می‌شود‌.

همچنین با استفاده از یک دستگاه تنها می‌توان یک نوع از این لیوان‌ها را تولید کرد و برای تولید انواع مختلف نیاز به دستگاه‌های مجزا است.

معایب استفاده از لیوان کاغذی

کلام نهایی در رابطه با کاربرد لیوان کاغذی

لیوان کاغذی در طرح‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد.‌ امروزه به دلیل گسترش کسب‌وکارها و پیشرفت صنایع مختلف، از این لیوان‌ها به جای لیوان شیشه‌ای استفاده می‌شود.  این نوع لیوان مزایای بسیار زیادی دارد به همین دلیل اهمیت زیادی پیدا کرده است.

این محصول بهترین جایگزین برای لیوان‌های پلاستیکی است. همانطور که می‌دانید لیوان‌های پلاستیکی بسیار مضر و سرطان‌زا هستند و برای نوشیدنی‌های داغ مانند چای و قهوه مناسب نیستند.

از این لیوان‌ها برای مصرف نوشیدنی‌های سرد و گرم استفاده می‌شود و همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان کاردستی‌های زیبا و خلاقانه درست کرد. ‌برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ظرف یکبار مصرف و مابقی ظروف، سایت پیکنیک برند همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید