آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

پاسخ به سؤالات مشتریان برند پیکنیک

در ادامه می‌خوانید

پاسخ به سؤالات مشتریان برند پیکنیک

پاسخ به سؤالات مشتریان: برند پیکنیک قصد دارد به چند سوال اساسی در خصوص محصولات خود در این مقاله پاسخ دهد. سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از مصرف کنندگان تولیدات پلیمری را درگیر خود کرده باشد. در این چند دقیقه با ما همراه باشید.

آیا محصولات شما بهداشتی است؟

شرکت های تولید کننده محصولات یکبارمصرف و چندبار مصرف در کشور به تعداد زیاد و گاهی به صورت زیر پله ای(غیر مجاز و در شرایط نا مناسب بهداشتی) اقدام به تولید محصولات پلاستیکی مختلف میکنند. اطمینان به این گونه از تولید کنندگان بسیار سخت و قطعا باید موارد مختلف را در این خصوص در نظر گرفت.

استفاده از مواد بازیافتی مهمترین چالش در انتخاب محصولات یکبار مصرف می باشد.

در تولید تمامی محصولات برند پیکنیک، سلامت مشتری اصل اولیه در نظر گرفته می شود. همواره این شرکت با تامین مواد اولیه کاملا بهداشتی از پتروشیمی های معتبر کشور، سعی در رعایت این مورد نموده است. بی دلیل نیست محصولات برند پیکنیک در حال صادرات به کشورهای است که سخت ترین استانداردهای بهداشتی به خصوص در زمینه محصولات در ارتباط با مواد غذایی را دارا می باشند.

وجود نتایج آزمایشگاهی مخصوص محصولات برند پیکنیک گواهی بر این ادعای بهداشتی بودن و سلامت آن است.

آیا محصولات شما برای سلامتی انسان خطرناک است؟

امروزه به لطف دسترسی گسترده مردم به فضای مجازی و استفاده از شبکه های خبری مجازی شاهد گسترش شایعات و اخبار کذب فراوانی هستیم. متاسفانه به دلیل اطلاع عمومی پایین مردم در بسیاری موارد شاهد زودباوری و تحت تاثیر قرار گرفتن جامعه با این اخبار می باشیم. گاها شاهد راه افتادن کمپین هایی هستیم که دارای ریشه علمی نداشته و صرفا احساسی است.

شاید در بسیاری موارد شاهد تبلیغات سو و منفی راجع به استفاده از پلاستیک ها باشیم. که این تبلیغات بدون هیچ منبع علمی و موثقی بوده و با توجه به حساسیت موضوع به سرعت در جامعه پخش می شود.

از جمله این موارد می توان به موضوع سرطان زا بودن و مشکلات هورمونی ظروف یکبار مصرف اشاره کرد.

مساله اصلی در سرطان زایی ظروف یکبار مصرف، ریز مولکول ها و برخی مواد افزودنی می باشند که با نفوذ از توده محصول و حرکت به سمت ماده غذایی و در نهایت انتقال به بدن انسان ممکن است مشکل زا باشند.

اولین انتقادها به ظروف یکبار مصرف در خصوص مهاجرت بیسفنول-آ از ظروف پلی کربناتی بود که با توجه به اثبات سرطان زایی اش به سرعت حذف شده و به وسیله پلیمرهای دیگر جایگزین شد.

محصولات پلی استایرنی نیز همواره میزان مهاجرتی کمتر از حد مجاز دارا می باشند که طبق آزمایشات صورت گرفته این مهاجرت بسیار کمتر از حد مجاز می باشد (یک دهم حد مجاز).

آیا محصولات شما به محیط زیست آسیب می رسانند؟

شاید یکی از مهمترین انتقادها به ظروف یکبار مصرف موضوع آسیب های زیست محیطی می باشد.

پلیمر ها در طبیعت حداقل زمان 300 ساله برای تجزیه به مولکول های کوچکتر را نیاز دارند.

آسیب های زیست محیطی پلیمر ها بر کسی پوشیده نیست ولی این دلیل مناسبی برای کنار گذاشتن این محصولات از چرخه تولید نمی باشد.

درست است که پلیمر ها در طبیعت ماندگار بوده و باعث آلودگی محیط زیستی می شوند ولی این در صورتی می باشد که در طبیعت رها شوند و مدیریت پسماند به درستی صورت نگیرد. این پلاستیک نیست که محیط زیست را آلود میکند ما انسان ها هستیم که باعث آلودگی آن میشویم.

محصولات بسیاری با عنوان زیست تخریب پذیر در بازار وجود دارند که اغلب با چالش های خود پیش رو می باشند به طور مثال یا فلزات سنگین تولید می کنند که علاوه بر محیط زیست برای سلامت انسان بسیار مضر هستند و یا به صورت ترکیبی از پلیمر های سنتزی با محصولات زیست تخریب پذیر (نشاسته) ترکیب شده اند و علاوه بر اثر گذاشتن روی کیفیت ماده غذایی و ایجاد مشکلات سلامتی باعث می شوند که مصرف کننده آنها را با این دید که در طبیعت تجزیه پذیر هستند رها کرده و باعث باقی ماندن بخش تجزیه ناپذیر در محیط زیست می شوند.

بازه دمایی استفاده محصولات به چه شکل است؟

مهمترین عامل در کاربرد محصولات برند پیکنیک بازه دمایی کارکرد محصولات می باشد.

در بازه دمایی بالای محصول عموما موضوع مهاجرت عامل کلیدی می باشد

در بازه دمایی پایین محصول عموما بحث خواص مکانیکی عامل کلیدی می باشد.

حداکثر میزان دمایی که محصولات پلی استایرنی مورد تائید می باشند طبق استانداردهای در دست تدوین 85 C و برای محصولات پلی پروپیلنی 120 C می باشد.

حداقل بازه دمایی محصولات که عامل خواص مکانیکی در آن اثر گذار است برای محصولات پلی استایرنی 5- و برای محصولات پلی پروپیلنی 10- می باشد.

در صورت درخواست مشتری می توان تولید محصولاتی برای نگه داری در دماهای پایین تر، علی الخصوص برای ظروف جداره نازک(ماکروویوی) در دستور کار قرار داد.

حداقل بازه دمایی برای محصولات جداره نازک(ماکروویو) 40- می باشد.

با توجه به بازه بالای دمایی ظروف پلی پروپیلنی (120 C) امکان استفاده از این ظروف در مایکروویو وجود دارد.

نوشته: گروه تولید محتوا پیکنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید