آخرین مطالب مجله پیکنیک

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

محصولات بسته‌بندی Berry – سبز زیست محیطی

در ادامه می‌خوانید

اقدامات شرکت محصولات بسته‌بندی Berry در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی طی سال‌های اخیر بسیار شگفت انگیز است. قبلا درباره «انواع لیوان یکبار مصرف برند پکینیک» صحبت مفصلی داشتیم.

ادعاهای بزرگ در مورد فعالیت در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی و تبدیل شدن به یک تولیدکننده اصطلاحا “سبز” کار سختی نیست، اجرای واقعی، متعهدانه و طولانی‌مدت ادعاهاست که اهمیت دارد و هر شرکتی از پس از آن برنمی‌آید.

شرکت Berry Global، تولیدکننده و بازاریاب جهانی محصولات بسته‌بندی پلاستیکی با بیش از 48 هزار کارمند و 290 مرکز در سراسر جهان (که مقر اصلی آن در ایندیانای امریکا قرار دارد) یکی از شرکت‌هایی می‌باشد که تمرکز خود را بر تولید درپوش، درب و لیوان‌های پلاستیکی تا-حد-ممکن پایدار قرار داده است.

مهمترین اهداف و دستاوردهای این تأمین‌کننده بسته‌‌بندی در این نمودار خلاصه شده است:

محصولات بسته‌بندی Berry - مهمترین اهداف و دستاوردهای berrry

راه Berry در رسیدن به اهداف خود خالی از چالش نیست و شامل تأمین منابع قابل اطمینان از محتوای بازیافت شده با کیفیت بالا (PCR) می‌باشد. در حال حاضر، تعداد رزین‌های بازیافت شده مکانیکی با گرید تایید شده برای تماس با مواد غذایی محدود است. این شرکت با همکاری تامین‌کنندگانش، پیوسته در تلاش برای رفع محدودیت‌های موجود در استفاده از PCR تا جای ممکن هستند. در آینده نه چندان دور، انواع جدیدی از رزین‌های بازیافتی برای کمک به رفع تقاضای روزافزون برای محتوای بازیافتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

در آینده نه چندان دور، انواع جدیدی از رزین‌های بازیافتی برای کمک به رفع تقاضای روزافزون برای محتوای بازیافتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از اقدامات این شرکت در جهت رسیدن به پایداری می‌اندازی:

لیوان‌های Versalite

محصولات بسته‌بندی Berry - لیوان های versalite

لیوان پلی‌پروپیلن (PP) با فناوری مدیریت حرارتی ساخته شده است و گفته می‌شود عملکرد و مزایای زیست‌محیطی قابل توجهی نسبت به سایر لیوان‌های بیرون‌بر دارد. ویژگی‌های خاص این لیوان در درجه اول مربوط به نوشیدنی‌های گرم می‌باشد اما برای نوشیدنی‌های سرد نیز قابل استفاده است.

لیوان Versalite مانند لیوان‌های پلی‌استایرن منبسط شده (EPS) خاصیت عایق بودن دارد اما مانند EPS شکننده نیست. پلی‌پروپیلن علاوه بر شکننده نبودن در برابر فشار زیاد، قابل استفاده مجدد بوده و در برابر قرار گرفتن در ماکروویو و ماشین ظرف‌شویی ایمن می‌باشد.

در محصولات بسته‌بندی Berry از آن‌جایی که طرح گرافیکی روی این لیوان‌ها با استفاده از فلکسوگرافی چاپ می‌شود، جذابیت بصری و تنوع بسیاری دارد، تا جایی که Berry این محصول خود را مناسب برای سلفی‌های اینستاگرامی معرفی می‌کند.

از جنبه محیط‌زیستی، لیوان‌های PP به طور گسترده‌ای قابل بازیافت هستند که این موضوع در مورد فنجان‌های نوشیدنی گرم موجود در بازار غیرمعمول است زیرا اکثر آن‌ها از EPS یا کاغذ با یک لایه پوشش پلاستیکی ساخته شده است که عملیات بازیافت را دشوار می‌کند.

مزیت دیگر این محصول این است که فنجان‌های Versalite برای محافظت از دست در برابر نوشیدنی‌های گرم به یک لایه ثانویه احتیاج ندارند زیرا دیواره کناری فنجان به اندازه‌ای ضخیم است که مصرف‌کننده می‌تواند مستقیماً آن را نگه دارد و این امر فرآیند سرو و حمل قهوه را ساده می‌کند.

جنیفر استیلول، مدیر استراتژی بازاریابی و فروش مواد غذایی این شرکت می‌گوید: ” ما سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تأسیسات و ماشین‌آلات انجام داده‌ایم تا امکان تولید در مقیاس بزرگ را فراهم کنیم. اکنون، برخی از محبوب‌ترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های رفاهی جهان از فنجان‌های Versalite استفاده می‌کنند و ما همچنان به نوآوری‌های خود ادامه می‌دهیم. ”

درب‌های Versalite

محصولات بسته‌بندی Berry - درب های versalite

این شرکت در ادامه فعالیت‌های خود، درب‌های قابل بازیافت برای لیوان‌های Versalite خود ارائه می‌دهد. استیلول می‌گوید: ” برای یک نوشیدنی گرم، فنجان را می‌توان با یک درپوش جرعه‌دار که دارای یک زبانه قابل بسته شدن مجدد است تا از پاشیده شدن در هنگام حمل و نقل جلوگیری کند، عرضه کرد. ”

یک گزینه، درب پلی‌پروپیلنی است که برای نوشیدنی‌های سرد نیز به کار می‌رود و لبه‌های آن طوری طراحی شده تا از نشت از طراف لبه‌ها جلوگیری کند. این درب شفاف، مقاوم در برابر نشت و نسل بعدی PP است. یک شکاف برای قرار دادن نی و یک دریچه برای تشخیص نوشیدنی داخل آن دارد. شفافیت درب نیز به تأیید صحت سفارش کمک می‌کند و ظاهر زیباتری را ارائه می‌دهد. از آن‌جا که از PP ساخته شده است، هنگام قرار دادن نی یا جدا کردن درب برای پر کردن مجدد پاره نخواهد شد.

این درب‌های مناسب برای نوشیدنی‌های گرم و سرد روی لیوان Versalite قرار می‌گیرد و آن را به یک بسته‌بندی تماما قابل بازیافت تبدیل می‌کند.

اما چالش بعدی از دیدگاه صنعت بازیافت است. باید دید چند درصد از این لیوان‌های قابل بازیافت را واحدهای زباله شهری برای انجام عملیات بازیافت قبول می‌کنند؟ طبق آمار، 70 درصد از جمعیت مردم آمریکا به بازیافت PP دسترسی دارند و مدیریت پسماند، PP را در تمام واحدهای زباله شهری خود دسته‌بندی می‌کند.

لیوان‌های Bantam

محصولات بسته‌بندی Berry - لیوان های bantam

نوآوری دیگر Berry، کاهش وزن لیوان‌ها بود. استفاده از مواد قابل بازیافت تنها راه کاهش اثرات زیست‌محیطی نیست و استفاده کمتر از مواد اولیه به معنی تولید زباله کمتر می‌باشد. این طرح جدید، علاوه بر کاهش وزن، استحکام و یکپارچگی بسته‌بندی را نیز افزایش داده است.

محصولات بسته‌بندی Berry - درپوش های سبک لیوان

شرکت Berry، ایده لیوان‌های نوشیدنی سبک Bantam را برای سایر لیوان‌ها و درپوش‌ها نیز اجرا کرد.

جالب است بدانید که این تغییر به دلیل درخواست مشتریان انجام شد. بدیهی است که ساخت لیوان‌های کوچک‌تر به قالب‌های پیچیده‌تری نیاز دارد و حفظ استحکام و کیفیت کار آسانی نیست، اما Berry آن را محقق کرد.

در حال حاضر این ایده در چندین خط تولیدی Berry اجرا شده و وزن برخی از محصولات تا 25 درصد کاهش یافته است.

در ادامه زنجیره اجرای این طرح نیز کاهش اثرات کربنی مشاهده می‌شود، با کاهش حجم لیوان، لیوان‌های بیشتری درون یک کارتن قرار می‌گیرد و محصول بیشتر در کارتن به معنی کارتن کمتر، کارتن کمتر به معنی فضای حمل و نقل کمتر و فضای حمل و نقل کمتر به معنی کامیون‌های کمتر در جاده‌هاست.

نوآوری‌های Berry به همین‌جا محدود نمی‌شود و این شرکت از شیشه‌های مربعی و گرد PET برای محصولاتی مانند کره بادام زمینی، چاشنی‌ها، میان‌وعده‌ها، غذاهای خانگی، ادویه‌جات و غیره نیز استفاده می‌کند.

برای مشاهده ظروف یکبار مصرف میتوانید به فروشگاه اینترنتی پیکنیک سر بزنید.

نوشته: ویکی شیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید