آخرین مطالب مجله پیکنیک

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

حجم و اندازه لیوان یکبار مصرف با چه استانداردهایی تولید می‌شود؟

در ادامه می‌خوانید

زمانی که از ظروف یکبار مصرف صحبت می‌کنیم بسیاری از افراد به یاد لیوان‌های یکبار مصرف می‌افتند. همه ما این لیوان‌ها را در جشن‌ها و مناسبت‌ها دیده‌ایم. در همه رستوران‌ها و فست‌فود‌ها نیز از این محصولات استفاده می‌شود. آیا می‌دانید این لیوان‌ها در حجم‌های مختلفی تولید می‌شوند؟ در این مقاله از وب‌سایت پیک‌نیک برند قصد داریم تا ضمن معرفی این محصول، حجم لیوان یکبار مصرف را نیز به طور کامل برای شما توضیح دهیم و به بررسی حجم روی کاربرد و قیمت لیوان بپردازیم.

معرفی لیوان یکبار مصرف

در گذشته نه چندان دور از لیوان‌های شیشه‌ای در مراسم‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شد. اما استفاده از این نوع لیوان زحمت زیادی داشت. عده‌ای باید به طور مرتب آن‌ها را شسته و خشک می‌کردند تا دوباره از آن استفاده کنند. همچنین تعداد بسیاری از آن‌ها شکسته و از دور خارج می‌شدند.

تا اینکه لیوان‌های یکبار مصرف ابداع و راهی بازار شدند. دیگر کسی نگران تمیز یا کثیف بودن لیوان در مجالس مختلف نبود زیرا ظروف یکبار مصرف با رعایت اصول بهداشتی تولید شده و پس از مصرف دور انداخته می‌شدند.

امروزه انواع ظروف تجزیه پذیر یکبار مصرف در بازار وجود دارند که هیچ آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید. این ظروف در هنگام استفاده مونومری از خود آزاد نمی‌کنند و پس از مصرف نیز به سرعت بازیافت شده و به چرخه طبیعت بازمی‌گردند

معرفی لیوان یکبار مصرف

انواع لیوان‌های یکبار مصرف

لیوان‌های یکبار مصرف از متنوع‌ترین ظروف موجود در بازار هستند که به سه دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

1)    لیوان‌های پلاستیکی

این نوع از لیوان‌های یکبار مصرف از پلاستیک ساخته شده‌اند و کاربرد بسیار زیادی دارند. چند نمونه از معروف‌ترین لیوان‌های پلاستیک یکبار مصرف عبارت‌اند از:

  • لیوان پلاستیکی کامپوزیت: از این نوع لیوان برای صرف نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شود و قدرت تحمل دما از 4 تا 40 درجه سانتیگراد را دارد.
  • لیوان پلاستیکی با دیواره مستحکم: دیواره این لیوان‌ها به قدری مستحکم است که شبیه لیوان‌های کریستالی به نظر می‌آیند.
  • لیوان پلاستیکی با دیواره نازک: این لیوان پروپیلنی قیمت بسیار پایین دارد و برای نوشیدنی‌های سرد مناسب است.
  • لیوان پلاستیکی پلی‌استایرن: این لیوان بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر است و در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

2)    لیوان‌های کاغذی

همان‌طور که ملاحظه کردید محصولات پلاستیکی صرف‌نظر از حجم لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی‌های سرد مناسب هستند اما لیوان یکبار مصرف کاغذی برای نوشیدنی داغ نیز مناسب است و به صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • لیوان کاغذی دارای لایه جداکننده هوا: این لیوان نه تنها محتویات خود را گرم نگه می‌دارد بلکه از سوختن دست شما هم جلوگیری می‌کند.
  • لیوان کاغذی پلی‌کربنات: این لیوان از پلی‌کربنات ساخته شده است و برای انواع نوشیدنی گرم یا سرد مناسب است. تنوع رنگ و طرح در این نوع لیوان بسیار زیاد است.
  • لیوان کاغذی تجزیه پذیر: این لیوان به راحتی پس از مصرف تجزیه شده و صدمه‌ای به محیط‌زیست نمی‌زند.

3)    لیوان‌های فومی

این نوع لیوان یکبار مصرف یک انتخاب مناسب برای نوشیدن مایعات سرد و گرم است. این محصول می‌تواند ساختار خود را حفظ کرده و قیمت بسیار پایینی دارد. لیوان‌های فومی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. همچنین تغییرات دمایی را تا حد زیادی تحمل خواهند کرد.

لیوان یکبار مصرف با چه استانداردهای تولید می‌شوند؟

برای انتخاب حجم لیوان یکبار مصرف باید به قالب‌های استاندارد توجه کرد. همچنین تولیدکنندگان با نیازسنجی مشتریان خود و بررسی کشش بازار به تولید این محصولات در سایزهای مختلف می‌پردازند. با توجه به اینکه از این نوع لیوان به چه منظوری استفاده می‌شود، حجم مناسب انتخاب می‌گردد.

باید تمام محصولات مطابق با استاندارد و اصول بهداشتی تولید شود. پس در هنگام سفارش ظروف یکبار مصرف باید توجه کرد که تولیدکننده در چه شرایطی این محصولات را تولید کرده است. باید تمام تجهیزات، دستگاه‌ها و محیط کارگاه تمیز و بهداشتی باشند. همچنین از مواد اولیه مرغوبی برای تولید این ظروف استفاده شود.

حجم لیوان یکبار مصرف چقدر است؟

معمولاً حجم لیوان‌های یکبار مصرف را با توجه به کاربرد آن مشخص می‌کنند. از آنجایی که این لیوان‌ها کاربرد زیادی در زندگی بشر دارند پس در حجم‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. ظرفیت این لیوان‌ها از 70 سی‌سی تا نیم لیتر تغییر می‌کند. متداول‌ترین حجم لیوان یکبار مصرف که طرف‌داران زیاد و فروش بالایی دارد، 220 سی‌سی است.

سایزبندی لیوان‌های یکبار مصرف بدین صورت انجام می‌شود:

  • کوچک‌ترین اندازه لیوان‌های یکبار مصرف، 70 سی‌سی بوده که این حجم معادل 3 انس است. به این محصول کوچک و کاربردی، لیوان شات می‌گویند.
  • اگر اندازه لیوان شات را کمی بزرگ‌تر کنیم به لیوان یکبار مصرف با حجم 110 تا 120 سی‌سی می‌رسیم. از این محصول بیشتر در کافه‌ها و برای سرو انواع قهوه مانند اسپرسو استفاده می‌شود. این لیوان‌ها با نام تستر نیز در بازار شناخته می‌شوند.
  • سایزی که فروش بیشتری در بازار دارد و برای تمام مصارف و کاربردهای مختلف مناسب است، 180 سی‌سی می باشد.
  • همان‌طور که به آن اشاره کردیم متداول‌ترین اندازه برای لیوان‌های یکبار مصرف، 220 سی‌سی است. این محصول پرکاربرد برای نوشیدن قهوه، چای و انواع مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • لیوان‌هایی با اندازه بزرگ‌تر هم وجود دارند که بیشتر در کافه‌ها و فست‌فودها برای سرو نوشیدنی به کار می‌روند. این لیوان‌ها حجمی معادل 360 تا 480 سی‌سی دارد. از این سایز لیوان در کافه‌ها و رستوران‌ها برای سرو انواع آبمیوه و نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌شود.
  • لیوان‌هایی با حجم 560 و 640 نیز تولید می‌شود که بیشتر به عنوان ظرف پاپ‌کورن یا سطل از آن‌ها استفاده می‌گردد.

همان‌طور که ملاحظه کردید لیوان‌های یکبار مصرف در حجم‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما باید با توجه به نیاز خود محصول موردنظر را انتخاب و آن را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید.

خرید لیوان یکبار مصرف از فروشگاه اینترنتی پیکنیک

شما می‌توانید برای خرید و انتخاب حجم لیوان یکبار مصرف به قسمت محصولات پیک‌نیک برند مراجعه و محصول خود را به صورت تکی یا عمده خریداری کنید. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیک است و تمامی پرداخت‌های شما در بستری امن انجام می‌شود.

تنوع رنگ و طرح لیوان‌های یکبار مصرف پیکنیک برند به قدری زیاد است که همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب خود را انجام دهند. ارسال سریع و به موقع محصولات نیز باعث رضایت بیشتر مشتریان شده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید