آخرین مطالب مجله پیکنیک

سفره یکبار مصرف مجالس و مهمانی‌ها

سفره یکبار مصرف برای مجالس و مهمانی‌ها

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

ظروف گیاهی چیست ؟

در ادامه می‌خوانید

استفاده از ظروف یک بار مصرف امروزه دیگر به قدری گسترده شده است که تقریبا در هر مکانی از رستوران تا مجالس، اعیاد مذهبی و مهمانی ها، ادارات و این ظروف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مناسب به همراه سهولت استفاده باعث شده تا اکثر افراد ترجیح دهند، از این ظروف استفاده نمایند.

ظروف گیاهی چیست؟

ظروف یک بار مصرف گیاهی یکی از بهترین و کم خطر ترین ظروف یک بار مصرف می باشد. این ظروف در سایز های مختلف و برای مصارف گوناگون تهیه می شود. ظروف گیاهی به علت مزیت هایی که نسبت به سایر ظروف دارند. بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر برند های مطرح در دنیا به علت رعایت اصول مشتری مداری و حفظ سلامت مشتریان خود و همچنین حفظ محیط زیست و مسئله ی تجزیه پذیر بودن، از این ظروف به وفور استفاده می نمایند.

ظروف یک بار مصرف گیاهی از چه موادی ساخته می شود؟

در ساخت ظروف گیاهی به جای استفاده از مشتقات نفتی مانند پت از موادی که منشا گیاهی و تجدید پذیر دارند، استفاده می شود. تجدید پذیر بودن به معنی این است که طبیعت قادر است این ظروف را به سرعت از بین ببرد و تجزیه کند . مشکلی که در برخی از ظروف پلاستیکی وجود دارد این است که تا سال های طولانی این ظروف در طبیعت باقی می مانند.

پلیمر های به کار رفته در ساخت ظروف یک بار مصرف گیاهی الیاف ضعیف شده ی نشاسته و گندم می باشد. از آن جایی که این پلیمر ها قدرت و دوام چندانی ندارند. با اسید های چرب گیاهی تقویت می شوند. خاصیت آب گریز بودن در این ظروف با افزودن اسید های چرب افزایش میابد.

ظروف یک بار مصرف گیاهی از چه موادی ساخته می شود؟

بنابراین اسید های چرب گیاهی دو هدف تقویت دوام ظروف گیاهی و هم چنین آب بند نمودن این ظروف را محقق می سازد. هم چنین استفاده از موم و عسل برای تقویت خاصیت آب گریزی در این ظروف مرسوم می باشد.

چرا باید از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده نمود؟

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این ظروف، سلامت محور بودن این ظروف است. در ساخت این ظروف همان طور که پیش تر اشاره شد. هیچ ماده ی شیمیایی و مخرب به کار نرفته و مواد سازنده ی این ظروف عمدتا گیاهی است.

این موضوع باعث می شود تا هیچ عوارض خطرناکی در استفاده از این ظروف متوجه انسان نشود. از سوی دیگر ظروف یک بار مصرف گیاهی در برابر حرارت مقاوم هستند و به راحتی می توان نوشیدنی های داغ، غذاهای گرم و را در این ظروف قرار داد. بدون این که نگرانی از بابت سلامت مصرف کننده وجود داشته باشد.

مقایسه قیمت محصولات گیاهی

عمدتا ظروف یک بار مصرف گیاهی نسبت به ظروف پلاستیکی کمی گران قیمت تر هستند. این موضوع به علت فرآیند تولید پیچیده تر و هم چنین مزایای استفاده از این ظروف برای محیط زیست و بی خطر بودن این ظروف برای مواد غذایی گرم می باشد.

مقایسه قیمت محصولات گیاهی

و امروزه در بازار تولیدات ظروف پلاستیکی و ملزومات پلاستیکی، تولیداتی انجام شده است که قابلیت بازیافت شدن و برگشت به چرخه ی طبیعت را دارند .

تنوع محصولات گیاهی بسیار زیاد است. بنابراین می توانید انواع بشقاب، لیوان، قاشق و حتی کارد های گیاهی را به سهولت تهیه نمایید و در مجالس خود به راحتی استفاده کنید.

مزیت های ظروف یک بار مصرف گیاهی

 

  • وزن کم: یکی از مزیت های بزرگ این ظروف، وزن بسیار کم آن ها می باشد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود. تعداد زیادی از این ظروف را جابه جا کنید و هم چنین در مکان هایی که لازم است از تعداد زیادی استفاده شود. این وزن کم خود مزیت بزرگی محسوب می شود.

  • بدون نیاز به شست و شو: فرض کنید شما دارای یک رستوران بزرگ هستید و برای تمام مشتریان خود از ظروف استفاده می کنید. اگر قرار باشد ظروف مصرفی را مجددا بشوید، علاوه بر این که زمان زیادی را از دست خواهید داد. باید مقدار زیادی آب و مواد شوینده نیز استفاده نمایید و سرعت کارتان کم تر خواهد شد. اما به کمک ظرف های یک بار مصرف گیاهی می توانید این مشکل را به کلی برطرف نمایید.

  • قابلیت تحمل دمای بالا: در ظروف یک بار مصرف گیاهی با دما مشکلی نخواهید داشت. بنابراین می توانید هر مایعی را که دوست دارید. در این لیوان ها بریزید از چای یا قهوه و دیگر نوشیدنی های داغ گرفته تا انواع نوشیدنی سرد مانند نوشابه.

جمع بندی کلی

ظروف گیاهی یکی از بهترین نوع ظرف های یک بار مصرف می باشد. این ظروف بسیار کم خطر هستند. از ظرف های یک بار مصرف در انواع مجالس می توان استفاده نمود. با ظروف یک بار مصرف گیاهی دیگر مشکلی با انواع غذاهای گرم نخواهید داشت.

این ظروف عمدتا به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند و مشکلات زیست محیطی که برخی از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی دارند، را ندارد. تنوع ظروف گیاهی بسیار زیاد است اما قیمت آن کمی از محصولات یک بار پلاستیکی بیشتر است. معمولا از ظروف گیاهی یک لایه برای غذاهای سرد و از ظروف گیاهی دو لایه برای غذاهای گرم استفاده می شود.

شما با مراجعه به وبسایت پیکنیک میتوانید به تمامی اقلام مصرفی خانه و آشپزخانه نظیر ظروف یکبارمصرف،محصولات کاتلری،محصولات آلومینیومی ،سفره های نایلونی و کاغذی،محصولات پت و مایکروویوی و.. دسترسی داشته باشید و یک خرید ایمن ،آگاهانه را تجربه کنید .

تهیه شده توسط :سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید