آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

ظروف بسته بندی خشکبار چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

در ادامه می‌خوانید

از دیرباز انتخاب یک بسته بندی صحیح دغدغه ی تمامی صاحبان صنعت مواد غذایی نظیر خرما،میوه خشک ،شیرینی و بوده است

گاها شاهد این بوده ایم که در هنگام خرید هریک از مواد غذایی ،در زمانی که محصول را باز کرده ایم، طعم و کیفیت خودش را از دست داده و همین امر سبب نارضایتی ما به عنوان یک مصرف کننده شده است .

انتخاب بسته بندی صحیح نقش مهمی در سلامتی ما دارد چراکه مواد غذایی در تماس مستقیم با سلامتی ما هستند .

از طرفی آماده سازی هر مواد غذایی باید فرآیندی را چه بصورت دستی و چه توسط دستگاه طی کند تا در نهایت به دست ما برسد و ما آن رابه عنوان یک محصول بشناسیم و در دسته ی مصرف کننده قرار بگیریم ..

اما سوال این است برای محصولاتی که حفظ کیفیت آنها از اهمیت ویژه تری برای مصرف کننده برخوردار است باید چه فاکتورهایی را باید مدنظر داشته باشیم؟

به عنوان مثال خرما، میوه خشک ، باقلوا و مواردی از این قبیل اگر در مجاورت هوا قرار بگیرند به سرعت شاهد تغییر مزه و کیفیت آنها هستیم و شاید گاها شاهد وجود کپک و مواردی از این نظیر روی این مواد غذایی باشیم که این موارد اصلا خوشایند نیست چه برای مصرف کننده و چه برای تولید کننده محصولات مواد غذایی .

ظروف بسته بندی خشکبار چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

ظروف مختلفی برای بسته بندی مواد غذایی وجود دارد ،حتی گاها برخی از افراد هستند که برای بسته بندی از کیسه های فریزر و زیپ کیپ استفاده میکنند که به دلیل مقاومت پایین و انتخاب ناصحیح سبب افت کیفیت مواد غذایی می شوند، از طرفی این کیسه ها به دلیل اینکه مقاومت کافی ندارند در فریزر و یخچال دوام چندانی ندارند و پاره می شوند و همین امر میتواند به نامرتب بودن،یخچال و فریزر دامن بزند .

ظروف انتخابی میتوانند ،گیاهی،مایکروویوی،پت و یا باشند اما پیشنهاد ما به شما انتخاب ظروف مایکروویوی می باشد بر اساس چندین فاکتور مهم که در ادامه به آنها می پردازیم:

فاکتور اول درب پلمب شونده: این امر سبب می شود خوراکی یا مواد غذایی در مجاورت هوا قرار نگیرد و کیفیت مواد غذایی را مثل روز اول حفظ کند و همین امر به افزایش طول عمر مواد غذایی نیز کمک میکند چرا که ظروف مایکروویوی از تمامی جهات به صورت کامل پلمب می شود و هیچ راهی برای خراب شدن محصولات و مواد غذایی وجود ندارد .

درب پلمب شونده پیکنیک

فاکتور دوم فاقد بی پی آی بودن: این ماده یک ترکیب شیمیایی است که تاثیر بسیار مخربی بر سلامتی انسان دارد و اگر آگاهی کامل چه در خصوص تهیه و چه در خصوص مصرف نداشته باشیم،سلامتی را در معرض خطر قرار داده ایم پس ظروف انتخابی شما باید فاقد بی پی آی یا همان (Bisphenol A) باشد .

فاکتور سوم: تنوع در گنجایش: وجود گنجایش های متنوع سبب می شود مشتریان و مصرف کنندگان بر حسب نیاز خودشان توان خرید و یا انتخاب محصولات را داشته باشند، و همچنین این روش قدرت تصمیم گیری و بسته بندی را در خصوص محصولات برای تولید کننده افزایش می دهد .

فاکتور چهارم: مایکروویوی بودن و فریزری بودن: این قابلیت به تولید کننده و توزیع کننده این امکان را می دهد که اگر محصولاتش نیاز به فریز شدن یا گرم کردن پس از مصرف را دارد ،مصرف کننده بدون اینکه مواد غذایی را در ظروف دیگری قرار دهد از همین ظروف استفاده کند بدون اینکه خطری سلامتی آنها را تهدید کنند .

مایکروویوی بودن و فریزری بودن ظروف پیکنیک برند

این مسئله درست است که هر مواد غذایی یا خوراکی تاریخ مصرف و انقضایی دارد اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که رعایت فاکتورهایی نظیر بالا چه در انتخاب و چه در استفاده و ماندگاری مواد غذایی ما نقش بسزایی دارد . افراد بسیاری هستند که به دنبال سود بیشتر در این بازار هستند و با وارد کردن و حتی تولید کردن ظروفی بی کیفیت،غیر استاندارد اقدام به تولیدات انبود می کنند و بدون اینکه در خصوص سلامتی مصرف کننده احساس مسئولیت کنند و همین امر سبب بروز گونه های مختلف سرطان در جوامع نیزمی شود .

آنچه را که دنیای امروز به نام ظروف ایمن و یا بسته بندی بهداشتی می شناسد به دلیل وجود همین فاکتورها می باشد که در بالا به آنها اشاره کردیم.اما همیشه بخاطر داشته باشید یک انتخاب اشتباه می تواند سبب بروز خسارت ها جبران ناپذیری در حوزه سلامتی شما شود ،پس انتخاب آگاهانه بهترین انتخاب است .

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مطب را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید و در انتخاب آگاهانه نیز نقشی داشته باشیم تا جامعه ای سالم و به دور از بیماری کنار هم داشته باشیم .

نوشته شده توسط : سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید