آخرین مطالب مجله پیکنیک

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف

در ادامه می‌خوانید

در بسیاری از مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها با استفاده از ظروف یکبار مصرف اقدام به ساخت کاردستی‌های جذاب و دوست داشتنی برای کودکان کرده و از این طریق به رشد ذهنی و فکری کودک کمک می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید در خانه خود با این ظروف برای کودک دلبندتان کاردستی درست کنید اما ایده‌ای به ذهنتان خطور نمی‌کند خواندن این مقاله از پیکنیک برند را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف با شما صحبت نماییم.

ساخت کاردستی با ظروف یکبار مصرف

امروزه خرید و استفاده از ظروف یکبار مصرف در بین جوامع مختلف بسیار رایج شده است. شما می‌توانید بعد از هر بار استفاده از این ظروف آن‌ها را دور نیندازید بلکه آن‌ها را بعد از استفاده کاملا بشویید و استریل کنید و از آن‌ها وسایل و کاردستی‌های جالبی بسازید. ساخت کاردستی در رشد ذهنی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد. کودک از طریق استفاده همزمان از چشم، دست و ذهن خود سعی به درست کردن وسایل مختلفی کرده که همین امر موجب افزایش خلاقیت، دقت، هماهنگی اعصاب و عضله، حس همکاری و …‌ می‌گردد.

خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از وسایل دور ریختنی و ظروف تجزیه پذیر یکبار مصرف، همگی در کنار هم در هر رده سنی کودک، نوجوان و جوان و میانسال با ساخت کاردستی ساعات خوشی را در کنار هم سپری کنند و حس تعامل و همکاری را در بین اعضای خانواده افزایش دهند. برای ساخت کاردستی ابزار و وسایل بسیاری نیاز است که ظروف یکبار مصرف از جمله این وسایل هستند که ساخت کاردستی با آن‌ها در نوع خود بسیار جذاب است.

در مواردی ساخت کاردستی با این ظروف باعث خلق آثار هنری بزرگی می‌شود. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز ساخت کاردستی به فراموشی سپرده می‌شود این در حالی است که ساخت کاردستی فواید بسیار زیادی بر روی ذهن و رشد فکری کودک دارد، سعی نمایید به عنوان والدین و یا مربیان کودکان با استفاده از چنگال الگانت، کارد الگانت، ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و … سعی نمایید در زمینه  آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف گام موثری بردارید و از مزایای آن بر روی رشد ذهنی و فکری کودک بهره ببرید.

فواید و مزایای ساخت کاردستی با انواع ظروف یکبار مصرف

همانگونه که عنوان شد ساخت کاردستی با استفاده از انواع ظروف یکبار مصرف فواید بسیاری را به همراه دارد که از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود‌:

  • افزایش مهارت ارتباطی و حرکتی در کودکان
  • افزایش هوش و خلاقیت کودک
  • نشان دادن و افزایش مهارت‌های فردی
  • افزایش ارتباطات دستی و چشمی
  • شناخت و درک بیشتر محیط
  • افزایش اعتماد به نفس و تاثیر بر اجتماعی بودن
  • افزایش مهارت تصمیم‌گیری و آموزش نقد کردن
  • افزایش حافظه

 

آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف

آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف انواع مختلفی دارند که مصارف هر کدام متفاوت از دیگری است. در ساخت کاردستی‌ها از انواع این ظروف نظیر لیوان یکبار مصرف، بسته بندی مواد غذایی و … استفاده می‌شود که در این قسمت به طور کامل در مورد ساخت کاردستی با بشقاب یکبار مصرف توضیح می‌دهیم و به آموزش چند نمونه از کاردستی‌های جذاب و ساده که با بشقاب یکبار مصرف ساخته می‌شوند خواهیم پرداخت.

ساخت کاردستی با بشقاب یکبار مصرف

یکی از انواع ظروف یکبار مصرفی که در ساخت کاردستی برای کودکان کاربرد بسیار زیادی دارد بشقاب یکبار مصرف است. شما می‌توانید با استفاده از چند بشقاب یکبار مصرف و چسباندن آن‌ها به هم کاردستی‌های متعددی نظیر پنگوئن، کاج کریسمس، جوجه رنگی و … را بسازید. در ادامه نحوه ساخت هر کدام از موارد نام‌ برده را به طور دقیق و با بیان ساده آموزش خواهیم داد:

آموزش ساخت پنگوئن با استفاده از بشقاب یکبار مصرف

برای ساخت پنگوئن با استفاده از بشقاب یکبار مصرف به دو عدد بشقاب یکبار مصرف در سایز بزرگ و کوچک نیاز دارید. در ابتدا هر دو بشقاب را با رنگ سیاه رنگ‌آمیزی نمایید. در ادامه بر روی یک تکه مقوا و مقداری تور شکل قلب را در بیاورید. بعد از آن دو قلب با سایز کوچک‌تر درآورده و با استفاده از کاغذ زرد رنگ یا نارنجی یک مثلث در بیاورید.

در ادامه بشقاب کوچک را در قسمت بالایی بشقاب بزرگ بچسبانید و بر روی بشقاب بزرگ قلب توری را قرار دهید و آن را بچسبانید. حال نوک، چشم و پاهای پنگوئن را بر روی بشقاب‌ها بچسبانید. اکنون شما توانسته‌اید با استفاده از بشقاب یکبار مصرف پنگوئن خود را بسازید.

ساخت جوجه با استفاده از بشقاب یکبار مصرف

با استفاده از بشقاب یکبار مصرف در این کاردستی قصد داریم تخم مرغ شکسته شده را درست کنیم. به همین علت بشقاب را به صورت کج از وسط برش می‌دهیم تا بتوانیم از این طریق شکستگی تخم مرغ را نشان دهیم. جوجه رنگی خود را با استفاده از مقوا رنگی درست نمایید و با مقوا نارنجی رنگ نوک و پاهای آن را برش دهید و درست نمایید و به گونه‌ای بر روی ظرف یکبار مصرف بچسبانید که انگار تخم شکسته و جوجه از آن بیرون آمده است.

 

روش درست کردن کاج کریسمس با استفاده بشقاب یکبار مصرف

برای آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف به سراغ درست کردن کاج کریسمس می‌رویم. ابتدا نیاز است بشقاب را با رنگ سبز رنگ آمیزی نمایید و سپس آن را به سه قسمت مثلث شکل تقسیم کنید. در این بخش قسمت‌های پایین مثلث را سوراخ نمایید و از داخل سوراخ‌ها یک نوار تزئینی عبور دهید و انتهای نوار را بر پشت ظرف بچسبانید تا سر آن بیرون نزند. سپس سه مثلث سبز رنگ را بر روی یکدیگر بچسبانید.

برای درست کردن تنه درخت لازم است که یک تکه مقوای قهوه‌ای رنگ تهیه کنید، آن را مشابه تنه درخت برش بزنید و در زیر مثلث اولی آن را بچسبانید. اگر می‌خواهید درخت کریسمس خود را تزئین کنید می‌توانید از وسایل مختلف دیگر برای این کار روی درخت استفاده نمایید.

خلاصه

در این مقاله شما را با آموزش ساخت کاردستی کودکانه با بشقاب یکبار مصرف آشنا کردیم و در مورد فواید بسیار ساخت کاردستی با ظروف یکبار مصرف بر روی رشد ذهنی و اجتماعی کودک دلبندتان صحبت کردیم. با سفارش ظروف یکبار مصرف و استفاده از آن‌ها، این ظروف را بیرون نیندازید و بعد از ضدعفونی کردن آن‌ها را برای تهیه کاردستی کودکان خود استفاده نمایید. برای تهیه این ظروف می‌توانید از طریق وب سایت پیکنیک برند اقدام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید