آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

روانشناسی رنگ ها در بسته بندی

در ادامه می‌خوانید

با روانشناسی رنگ ها در بسته بندی آشنا هستید؟ از قدرت معجزه آسای  طرح، رنگ و کیفیت بسته‌بندی روی فروش محصولات چیزی می‌دانید؟ خوب است بدانید که در طراحی و بسته‌بندی محصولات رنگ‌ها بسیار اهمیت داشته و هر یک معنی و مفهوم مخصوص به خود را دارند. رنگ‌ها باعث زیباتر شدن محصول و جذب کردن مشتری بیشتر می‌شوند. همچنین استفاده از روانشناسی رنگ‌ها بهترین روش جهت تبلیغ برند و کالا است. حالا بیایید همین مطلب را در دنیای بسته‌بندی ظروف یکبار مصرف بررسی کنیم.

رنگ بسته‌بندی ظرف یکبار مصرف روی احساسات و افکار مشتری نیز تاثیر می‌گذارد و اولین عنصری بوده که قابل دیدن است.‌ در ادامه این مطلب با پیک نیک برند همراه باشید تا با روانشناسی رنگ‌ ها در بسته ‌بندی این ظروف آشنا شوید.‌

انتخاب رنگ مناسب برای بسته‌بندی

یکی از عناصر محرک که باعث برانگیخته شدن احساسات مشتری می‌شود، رنگ‌ها هستند. هنگام انتخاب رنگ بسته‌بندی محصول باید به چند نکته مهم توجه کنید که عبارت هستند از:

شناختن مشتری

یکی از مسائل مهم هنگام انتخاب رنگ، توجه به نظر مشتری بوده که بسته به سن، جنس، سطح تحصیلات و درآمد شخص متغیر است. حتما به بازار هدف خود توجه کنید و براساس فرهنگ هر منطقه رنگ بسته‌بندی را انتخاب نمایید.

شناختن هدف

هدف شما از انتخاب رنگ بسته‌بندی محصول چیست؟ هر رنگ یک پیام برای مخاطب خود دارد که می‌تواند آرامش‌بخش یا سرگرم‌کننده باشد و یا اینکه ارزش آفرینی و … را نشان می‌دهد. همچنین رنگ می‌تواند بیان‌کننده توجه به سلامتی و تندرستی یا جذاب بودن برای مشتری باشد.

انواع رنگ در بسته‌بندی

قبل از بیان روانشناسی رنگ‌ ها در بسته ‌بندی شما را با انواع رنگ آشنا می‌کنیم. هر رنگ معنی و مفهوم متفاوتی دارد که هنگام بسته‌بندی باید به آن توجه داشت. رنگ‌ها به صورت کلی به سه دسته مهم تقسیم می‌شوند که به شرح زیر هستند:

رنگ‌های گرم

این رنگ‌ها بیشتر از دسته‌بندی‌های دیگر باعث جلب توجه مشتری می‌شوند و این مسئله در محصولات بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.‌ رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد و قرمز جز رنگ‌های گرم هستند.

رنگ‌های سرد

رنگ‌هایی مانند سبز و آبی تازگی و خنکی را در ذهن مشتری تداعی می‌کنند و بیشتر در فصول گرم سال کاربرد دارند.‌

رنگ‌های خنثی

از رنگ‌های خنثی بیشتر برای رنگ پس زمینه استفاده می‌شود و باعث دیده شدن طرح اصلی کار خواهد شد. رنگ‌هایی مانند سفید و خاکستری جز این دسته رنگ‌ها قرار دارند.

روانشناسی رنگ ها در بسته بندی

روانشناسی رنگ‌ ها در بسته ‌بندی

روانشناسی رنگ‌ ها در بسته بندی در چگونگی دیده شدن و نمایش دادن کالا تاثیر می‌گذارد. شرکت‌ها با درک کردن معنای رنگ‌ها می‌توانند برند خود را بهتر و بیشتر به مشتریان نشان دهند.‌ هنگام انتخاب رنگ بهتر است ابتدا به نوع محصول و لوگو برند خود توجه کنید. رنگ لوگو در اکثر کسب‌وکارهای دنیا به عنوان رنگ بسته‌بندی انتخاب می‌شود.

قبل از انتخاب رنگ جهت بسته‌بندی محصولات، حتما پیام هر یک از رنگ‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع رنگ‌ها و تاثیر هر کدام بر روی مخاطب آشنا شوید:

رنگ قرمز

یکی از رنگ‌های برجسته که نشان‌دهنده سرعت، قدرت و مقاومت است، رنگ قرمز است.‌ این رنگ باعث برجسته شدن محصول شما بین سایر رقبا شده و جذابیت بسیار زیاد آن باعث افزایش انگیزه برای خرید می‌شود‌. رنگ قرمز نماد شور و هیجان و انرژی زیاد است و باعث تحریک مشتری به خرید محصول می‌شود. ایجاد یک حس عالی در مشتری  و جلب توجه از مزایای استفاده از رنگ قرمز است. استفاده از قرمز آن هم از نوع تیره در بسته‌بندی‌های لوکس باعث بهتر دیده شدن آن‌ها خواهد شد.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی ملایم بودن و البته بازیگوشی را نشان می‌دهد و انرژی زیاد و زنده‌دلی را بیان می‌کند. این رنگ نشان‌دهنده اعتماد به نفس است، حتما از این رنگ در بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنید. همچنین نارنجی خوشبینی، برون‌گرایی، ماجراجویی و … را نشان می‌دهد.

تاثیر رنگ‌ها و اهمیت آن‌ها در بسته‌بندی زمانی مشخص می‌شود که افراد پر شور و انرژی و کسانی که برون‌گرا هستند از محصولاتی که رنگ نارنجی دارد بیشتر استقبال می‌کنند. با توجه به روانشناسی رنگ ها در بسته بندی می‌توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید.

رنگ مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ‌هایی است که نشان‌دهنده کلاس بالا و کمال‌گرایی می‌باشد. این رنگ کیفیت بالای محصول و ارزش آن را نشان می‌دهد و اغلب خرید دانشجویان به این رنگ است. فروش لحظه‌ای محصولاتی که پس زمینه مشکی دارند بسیار زیاد است.‌ اکثر افراد به رنگ مشکی علاقه دارند  که این رنگ نشان از باکلاس بودن، نفوذ، قدرت، راز داشتن و ظرافت است. اعتبار محصول و اهمیت آن با استفاده از رنگ مشکی در بسته‌بندی افزایش پیدا می‌کند.

رنگ سبز

رنگ سبز سمبلی از محیط و طبیعت است که باعث جذب آگاهانه مشتری به محصول می‌شود‌. اغلب افرادی جذب کالاهایی با رنگ سبز می‌شوند که آگاهی به محیط دارند، آن‌ها به راحتی با دیدن رنگ سبز محصولات تحریک می‌شوند. رنگ سبز نشان‌دهنده هماهنگی ذهن، امنیت و رشد است و در صنعت بسته‌بندی بیشترین کاربرد را دارد. از نظر روحی  این رنگ متعادل است و باعث نشان دادن محصول به صورت حرفه‌ای می‌شود‌.

رنگ آبی

رنگ آبی روشن نشان‌دهنده خلاقیت و به روز بودن و همچنین لطافت است و آبی تیره مفاهیم فرعی حرفه‌ای را بیان می‌کند. در واقع رنگ آبی چه تیره و چه روشن اطمینان و اعتماد را در ذهن مشتری رشد می‌دهد. احساس اعتماد و خلاقیت نیز با این رنگ در نظر مخاطب تداعی می‌شود. آبی رنگ مورد علاقه اغلب افراد چه خانم و چه آقا است و باعث افزایش کارایی محصولات می‌شود. وجود رنگ آبی در بسته‌بندی محصولات این ذهنیت را به شما می‌دهد که محصولات شما کیفیت بالایی دارند و اهمیت زیادی نیز دارد.‌

انواع رنگ در بسته‌بندی

رنگ سفید

سادگی، تمیزی و شفاف بودن ذهن و ایجاد حس صمیمیت نشان‌دهنده رنگ سفید است. بی‌گناهی و برابری از معانی دیگر این رنگ هستند که با استفاده درست از رنگ سفید  در بسته‌بندی محصولات می‌توان تاثیر آن را دید. پیام رنگ سفید به مشتری زیبایی و امنیت است و بیشتر از آن جهت بسته‌بندی محصولات فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود.

رنگ خاکستری

خاکستری رنگ بی‌طرفی است و احتیاط و بی‌علاقگی را نشان می‌دهد. خاکستری با ترکیب شدن با رنگ‌های دیگر می‌تواند به عنوان رنگ ترکیبی در بسته‌بندی استفاده شود. حتما سعی کنید از این رنگ به تنهایی برای بسته‌بندی محصولات استفاده نکنید.‌ به روانشناسی رنگ ها در بسته بندی توجه کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

رنگ صورتی

رنگ صورتی بسیار جذاب است به خصوص برای خانم‌ها که باعث جلب توجه آن‌ها به محصول می‌شود. استفاده از این رنگ در بسته‌بندی باعث ماندگاری آن محصول در ذهن‌ آن‌ها می‌شود‌.

رنگ زرد

نوآوری، خلاقیت و اصالت معنای واقعی رنگ زرد هستند.‌ این رنگ در شغل‌های نوپا کاربرد دارد و بیشتر برای محصولات سرگرم‌کننده و ارزان قیمت استفاده می‌شود. در بسته‌بندی محصولات مربوط به کودکان و نوجوانان حتما از رنگ زرد استفاده کنید به دلیل اینکه رنگ مشتری پسند و جذابی است.‌

نتیجه گیری

در این مطلب از پیک نیک برندینگ با روانشناسی رنگ‌ ها در بسته بندی آشنا شدید. امروزه براساس کارایی محصول و شناخت رنگ‌ها بسته‌بندی انجام‌ می‌شود. هر یک از رنگ‌ها معنای مشخصی را به مشتری می‌رسانند به عنوان مثال رنگ قرمز در بسته‌بندی نشان‌دهنده شور و هیجان است و باعث تحریک مشتری به خرید می‌شود. پس حتما به رنگ و طرح بسته‌بندی محصول توجه بیشتری داشته باشید تا فروش محصول شما افزایش پیدا کند.

منبع:

bizongo

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید