آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

تقاضای مستربچ پلاستیک تا سال 2031 به 5.5 میلیون تن خواهد رسید

در ادامه می‌خوانید

بر اساس مطالعه جدید موسسه تحقیقات بازار Ceresana آلمان، پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای مستربچ های پلاستیکی تا سال 2031 به نزدیک به 5.5 میلیون تن برسد.

سومین نسخه از مطالعه مستربچ جهانی Ceresana، خروجی مستربچ پیش بینی شده در 16 کشور از 55 تولید کننده، از جمله Avient، Global را تجزیه و تحلیل می کند.

حدود 1.4 میلیون تن مستربچ رنگدانه سفید در سراسر جهان در سال گذشته فروخته شد . عمدتاً برای استفاده در اسباب‌بازی‌ها، لوازم الکتریکی، قطعات خودرو، مبلمان و فیلم. دی اکسید تیتانیوم (TiO2) از این محصولات در برابر اشعه UV محافظت می کند.

پس از مستربچ های TiO2، مستربچ های رنگی شامل رنگدانه های آلی، معدنی و اثربخش بیشترین فراوانی را داشتند و پس از آن افزودنی های سیاه قرار داشتند. کربن سیاه صنعتی که در برابر تغییرات رنگ و محو شدن بسیار مقاوم است، برای پلیمرهای فنی ایده آل است.

تقاضای مستربچ پلاستیک تا سال 2031 به 5.5 میلیون تن خواهد رسید

با استفاده از سال 2021 به عنوان سال پایه گزارش، Ceresana دریافت که تقاضای جهانی برای مستربچ ها به شرح زیر است:

  • 34 درصد سفید

  • 25 درصد رنگ

  • 21 درصد مشکی

  • 20 درصد افزودنی

از نظر کاربردها، بسته بندی 36 درصد از کل تقاضا برای مستربچ ها در سال 2021 را به خود اختصاص داد. این شامل بسته بندی انعطاف پذیر (فیلم، کیسه، گونی) و سفت و سخت (قوطی، بطری، درب) و انواع ظروف یکبارمصرف خواهد بود. برنامه های کاربردی ساخت و ساز در یک ثانیه دورتر(آینده) اجرا شد.

با افزایش روند تولیدات مستربچ ها با ویژگی های منحصر به فرد ، تولیدکنندگان در می یابند که نه تنها این روش به حفظ انرژی کمک می کند بلکه در آینده ای نه چندان دور برای بیشتر مواردی که به دست بشر ساخته و پرداخته می شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت. صنعت یا مواردی که در گذشته های دور به دلیل عدم پیشرفت علم،تکنولوژی و سیاست های تولیدات و از این روش جا مانده بود،همه و همه دستخوش تغییراتی می شوند که به جهت صرفه جویی در انرژی ،حفظ محیط زیست و حفظ منابع زمین گام خواهند برداشت .

همزمان با این روش تقاضای مستربچ به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است که در منطقه، تقاضای مستربچ بازتاب بازار جهانی پلاستیک بود. درآمدهای جاری تولید شده به تفکیک منطقه عبارتند از:

  • آسیا و اقیانوسیه: حدود 33 درصد

  • آمریکای شمالی: کمی کمتر از 24 درصد

  • اروپای غربی: 22% درصد

که به ترتیب آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه و در نهایت اروپای غربی در رده سوم جدول قرار دارند که پیش بینی می شود، با این روش و این سیاست، آسیا و اقیانوسیه از مرز 45 درصد عبور کنند و میزان بازیافت به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص کاهش حجم آلودگی های پلاستیکی ومیزان مستربچ های به کار برده شده این روند از بهترین و کارآمدترین پیشنهاداتی می باشد که در طی این سالها تخمین زده شده است .

نسخه سوم گزارش مستربچ جهانی اکنون از Ceresana در دسترس است.

ترجمه شده توسط: سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید