آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

تغییر در بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر کودکان

در ادامه می‌خوانید

تخمین زده می‌شود که رشد بازار بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر کودکان از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۱ (دو‌برابر) شود، زیرا قوانین و مقررات در سراسر جهان تقویت می‌شوند و تولیدکنندگان بیشتری تعهد اخلاقی برای کاهش میزان مسمومیت‌های تصادفی کودکان را می‌پذیرند.

اما چه چیز دیگری باعث ایجاد تغییر در فضای CRP می‌شود و صنعت چگونه نیاز به تقویت مقاومت در برابر کودکان را در حین حمایت از افراد مسن متعادل می‌کند؟ جان لانت، مدیر محصول جدید  Origin، بیشتر به ما می‌گوید.

چشم‌انداز قانونی برای  CRP

قوانین و اقدامات بهداشت عمومی برای کاهش شیوع مسمومیت تصادفی کودکان در سراسر جهان بسیار متفاوت است. به‌رغم اینکه شرکت‌های دارویی و بهداشتی طبق قانون ملزم به تولید بسته‌بندی مقاوم در برابر کودکان هستند، کمیسیون گزارش اتحادیه اروپا در سال 2015 دریافت که بیش از یک‌چهارم محصولات مورد بررسی با مقررات طبقه‌بندی، برچسب‌گذاری و بسته‌بندی (CLP) مطابقت ندارند. در حالی‌که نزدیک به 44‌درصد با مقررات  CRF (بستن مقاوم در برابر کودکان) مطابقت نداشتند.

سال گذشته، سازمان بهداشت جهانی فاش کرد که با وجود شیوع موارد مسمومیت کودکان و نیاز به منابع آموزشی، بیش از نیمی از کشورهای عضو مرکز سموم فعال ندارند. با این‌حال، بسیاری از کشورها اقداماتی را برای کمک به کاهش و پیشگیری از وقوع مسمومیت‌های ناخواسته کودکان انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال، ایالات‌متحده در خط مقدم راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه‌ای بوده است که برای کودکان ایمن‌تر است، با پروتکل‌هایی که در ابتدا در سال 1966 ایجاد شد.

اتحادیه اروپا (EU) قوانینی جدی برای کمک به کاهش و جلوگیری از وقوع مسمومیت‌های ناخواسته کودکان دارد. مقررات طبقه‌بندی، برچسب‌گذاری و بسته‌بندی (CLP) (EC) به‌طور مرتب توسط آژانس مواد شیمیایی اروپا (ECHA) به‌روزرسانی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مواد شیمیایی خطرناک در صورت لزوم با بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر کودکان نگهداری می‌شوند. این قانون معیارهایی را برای موادی که باید با بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر کودکان مجهز شوند، فهرست می‌کند، از‌جمله سم، خواص خوردگی پوست و حساسیت‌های تنفسی.

همچنین چندین کمپین قدرتمند بهداشت عمومی نیز وجود داشته است. به‌عنوان مثال، در سال 2018، بهداشت عمومی انگلستان کمپینی را برای برجسته‌کردن صدمات غیرعمد از‌جمله مسمومیت تصادفی کودکان رهبری کرد. این کمپین با موفقیت آگاهی والدین و مراقبین را در مورد درک خطرات مواد شیمیایی خطرناک که به‌طور ایمن مهار نمی‌شوند، افزایش داد.

مسمومیت تصادفی کودکان همچنان یک چالش جهانی است

به‌رغم افزایش قوانین و مقررات در سراسر جهان که منجر به رشد بازار بسته‌بندی مقاوم در برابر کودکان می‌شود، مسمومیت حاد کودکان ناشی از داروها و مواد سمی یک چالش جهانی است.

گزارشی که در سال 2012 توسط اتحادیه اروپا منتشر شد نشان داد که مسمومیت تصادفی سالانه عامل حیرت‌آور 3000 مرگ در کودکان زیر 14 سال است که مسمومیت حاد دوران کودکی پنجمین علت شایع مرگ‌های غیرعمد است.

با وجود افزایش آگاهی در مورد این موضوع، مسمومیت دوران کودکی همچنان یک تهدید برجسته است. در سال 2019 به‌ازای هر 1000 کودک زیر شش سال در ایالات متحده، 37.4 تماس با سم وجود داشت. 99.2‌درصد از این قرار گرفتن در معرض سم غیرعمدی بود.

در‌حالی‌که ما معمولاً ممکن است ظروف‌پزشکی را فقط با نیاز به بسته‌بندی مقاوم در برابر کودک مرتبط کنیم، رایج‌ترین اقلامی که کودکان به‌طور تصادفی می‌خورند، در واقع محصولاتی هستند که به‌راحتی در خانه پیدا می‌شوند، از‌جمله محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی، مواد پاک‌کننده و داروهای مسکن.

نقش طراحی بسته‌بندی نوآورانه

برای مبارزه با خطر مسمومیت تصادفی برای کودکان، تولیدکنندگان و طراحان بسته‌بندی به مفاهیم و فناوری‌های جدید مبتکرانه روی آورده‌اند.

مکانیسم‌های چند مرحله‌ای که کاربران را ملزم به انجام یک‌سری اقدامات برای باز کردن ظروف می‌کند، در جلوگیری از دسترسی کودکان خردسال موفق بوده است. کلاهک‌های ایمن برای کودکان که برای باز شدن باید در حین پیچ‌خوردگی فشار داده شوند، رایج‌ترین نمونه مکانیسم چند مرحله‌ای در بسته‌بندی محصولات خانگی است.

اما در‌حالی که این امر ممکن است مانع از دسترسی کودکان کوچکتر به محتویات خطرناک شود، این عمل چرخشی ممکن است دسترسی افراد دارای معلولیت یا کاربران مسن را به محصول دشوار کند. این مشکل‌ساز است زیرا نه‌تنها افراد مسن نیاز بیشتری به دسترسی آسان به دارو دارند، بلکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز به احتمال زیاد به‌طور منظم در مجاورت کودکان هستند، با مطالعه اخیر نشان داده است که 28‌درصد از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حداقل به مدت دو روز در هفته از کودک مراقبت می‌کنند.

امروزه، توسعه‌دهندگان بسته‌بندی در حال آزمایش راه‌های ابتکاری جدید برای ادغام مکانیسم‌های چند مرحله‌ای هستند که هم مقاوم در برابر کودکان و هم مناسب برای سالمندان هستند. برای مثال، نمونه‌های اولیه بسته‌های هشداردهنده‌ای که صدای زنگ بلندگو منتشر می‌کنند، نتایج امیدوارکننده‌ای را در بازدارندگی کودکان دیده‌اند، به‌طوری که تنها 6‌درصد از کودکان با موفقیت بسته را در عرض 5 دقیقه باز می‌کنند، در مقایسه با 96‌درصد بزرگسالان و می‌توانند مراقبان را از تلاش برای نقض کردن بسته‌های خطرناک آگاه کنند.

طرح‌های بسته‌بندی که حواس‌تان را پرت می‌کنند نیز ممکن است به جلوگیری از کودکان خردسال بین ۲ تا ۳.۵ سال کمک کند. طرح‌های بسته‌بندی سه‌بعدی عدسی‌شکل که درک عمق را مخدوش می‌کنند و به نظر می‌رسد در حال تغییر رنگ هستند، می‌توانند حواس‌پرتی کافی برای کودکان را از تلاش برای دسترسی به بسته منصرف کنند.

با این حال، مطالعات پیرامون این موضوع به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است زیرا بسته‌بندی‌های بصری جذاب ممکن است حتی بیشتر کودک را مجذوب کند و خطر بیشتری نسبت به بازدارندگی داشته باشد.

بسته‌بندی هوشمند که از حسگرها برای تشخیص اینکه آیا یک بزرگسال یا کودک در حال تلاش برای باز کردن ظرف با دقت چشمگیر است استفاده می‌کند، می‌تواند راه‌حل موثری برای جلوگیری از دسترسی کودکان باشد.

منبع: https://packagingeurope-com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید