آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

بسته بندی مواد غذایی

در ادامه می‌خوانید

بسته بندی مواد غذایی

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت بسته بندی محصولات یکبار مصرف به خصوص بسته بندی مواد غذایی صحبت کنیم. یکی از نکات پر اهمیت در تولید و ارائه مواد غذایی، بسته بندی محصول است. اگر تولید کننده دقت لازم را در این خصوص در نظر نگیرد متحمل ضررهایی جبران ناپذیری خواهد شد. البته ما در مقاله «چرا به بسته بندی پلاستیکی احتیاج داریم؟» توضیحاتی در این باره داده بودیم. و  همچنین در مورد علایم روی بسته بندی محصولات یکبار مصرف نیز نکاتی را اشاره کرده بودیم.

امروزه بسته بندی صرفا به عنوان ابزاری برای نگهداری مواد غذایی، مورد استفاده قرار نمی گیرد. و فاکتورهای پر اهمیت دیگری نیز برای آن متصور می شوند. مانند ابزاری برای زیبایی شناسی و ارائه زیباتر محصول، متمایز کردن محصولات از یک دیگر و به عنوان ابزاری برای تبلیغات رایگان و نشان دادن هویت بصری و برند و بسیاری مواد دیگر نقش بازی میکند.

بسته بندی محصول پیکنیک

بسته بندی محصول پیکنیک برند

طراح بسته بندی صرفا نباید به عنوان یک طراح فقط دیزاین روی بسته بندی را مد نظر قرار دهد، بلکه باید به نکات پر اهمیتی در هنگام طراحی  اهمیت دهد و دقت لازم را داشته باشد.

مانند:

  • قرار گیری محصول در کارتن مادر
  • تعداد آن در کارتن مادر
  • میزان فضای خالی در هنگام قرارگیری محصول در شلف و کارتن
  • میزان شکنندگی و متریال مورد نیاز برای بسته بندی
  • ضد آب بودن یا نبودن
  • میزان ماندگاری محصول و نحوه علمی نگهداری آن (نیاز به فریزر شدن یا محل خشک و نور خورشید)
  • و بسیاری مواد دیگر …

چند نکته در هنگام طراحی بسته بندی محصول

1- اگر طراح بسته بندی در هنگام طراحی محصول به تعداد قرارگیری و فضای خالی کارتن مادر دقت ننماید؛ ممکن است تولید کننده را متحمل ضرر کند و قیمت تمام شده محصول را بالا ببرد.

2- گاهی با اشتباه در انتخاب متریال ، بسته بندی نهایی کارایی لازم را نخواهد داشت. و باعث از بین رفتن امکان فروش بیشتر محصول می شود. به عنوان مثال ظروف بسته بندی پلاستیکی بسیار ارزانتر از ظروف شیشه ای می باشند. و نگهداری محصولات را ساده تر می کند. همچنین امکان قرارگیری در فریزر را پلاستیک بهتر می تواند پشتیبانی کند. در صورتی که ظروف شیشه ای امکان شکسته شدن انها بسیار است. و نگهداری محصولات را سخت میکند. در صورتی که گاهی استفاده از شیشه نسبت به پلاستیک برتری پیدا میکند به عنوان مثال زمانی که محصول نباید در مقابل رطوبت قرا بگیرد.

بسته بندی ظروف پیکنیک

بسته بندی ظروف پیکنیک

3- یکی از نکات مهم در هنگام طراحی بسته بندی محصول هزینه تمام شده بسته بندی می باشد. طراح بسته بندی باید تلاش کند کمترین هزینه ممکن را با بهترین شرایط ممکن با توجه به محصول طراحی نماید. گاهی در طراحی بسته بندی، قیمت چندان اهمیت ندارد و زیبایی آن در اولویت است، مانند طراحی بسته بندی عطر.

4- یکی از کلیدی ترین موضوعات در طراحی بسته بندی متمایز شدن از دیگر محصولات موجود در بازار است. طراح باید تلاش کند علاوه بر رعایت کردن اصول طراحی بسته بندی، سعی کند طراحی متمایز و خلاقانه ای را ایجاد نماید. تا بتواند در بازار رقابتی جایگاه خود را پیدا کند.

بسته بندی ظروف یکبار مصرف پیکنیک

بسته بندی ظروف یکبار مصرف پیکنیک

5- طراحی بسته بندی ارتباط مستقیم با هویت سازمانی و برند مجموعه دارد. و هرچقدر در طراحی نکات پر اهمیت برند سازی رعایت شود میتواند یک مجموعه را موفق یا ناموفق کند.

نکات تکمیلی

در هنگام طراحی بسته بندی موضوعات فنی و طراحی هر دو در کنار هم میتواند یک دیزاین ایده آل را برای سازمان به وجود بیاورد. و مقدمات موفقیت را ایجاد نماید. امروزه قدرت بسته بندی به حدی رسیده است که بسیاری برند های جهانی دپارتمان تخصصی بسته بندی و دیزاین مخصوص به خود را تاسیس نموده اند.

قدرت بسته بندی را هرگز دست کم نگیرید. و تلاش کنید بهترین بسته بندی را برای محصول خود انتخاب نمایید. تا بتوان در خارج از مرزهای کشور با برندها و محصولات مختلف رقابت کرد. ابزار بسته بندی کمک میکند شرایط خام فروشی را کمتر نماید. و در نتیجه سود بیشتری را برای تولید کننده به وجود بیاورد.

با کمی وقت و هزینه میتوان سود بیشتری را به دست آورد.

برای آشنایی بیشتر با هلدینگ ظروف یکبار مصرف کلیک نمایید.

نوشته: ایمان مهتابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید