آخرین مطالب مجله پیکنیک

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

ايجاد تاسیسات بازیافت برای زباله‌های پلاستیکی خانگی در سوئد

در ادامه می‌خوانید

شرکت Swedish Plastic Recycling یک میلیارد کرون سوئد-بیش از 116.5 میلیون دلار- براي ساخت جدیدترین مرکز بازیافت پلاستیک در تاسیسات خود در موتالای سوئد سرمایه‌گذاری می‌کند. در این عملیات جدید می‌توان تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی خانگی سوئدی را بدون هیچ گونه انتشار کربن‌دی‌اکسید (CO2) بازیافت کرد.

تأسیسات جدید با نام Site Zero با وسعت 60 هزار متر مربع در سال 2023 تکمیل می‌شود.

ماتیاس فیلیپسون مدیر عامل Swedish Plastic Recycling در بیانیه‌ای گفت: “ما ظرفیت خود را دو برابر مي‌كنيم و قادر به حمل 200 هزار تن بسته‌بندی پلاستیکی در سال خواهیم بود. این برنامه شرایط لازم را برای دریافت و در نهایت بازیافت تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی خانواده‌های سوئدی را ایجاد می‌کند.”

Swedish Plastic Recycling یک سیستم سراسری برای جمع‌آوری و بازیافت بسته‌بندی پلاستیک در سوئد، کشوری با قوانین گسترده برای تولید‌کنندگان که بیش از 10 هزار شرکت را تحت پوشش قرار می‌دهد، را اجرا می‌کند.

تأسیسات فعلی موتالا کهSwedish Plastic Recycling  مدعی است در حال حاضر کارآمدترین مرکز بازیافت در اروپا است، در حال حاضر چهار نوع پلاستیک را پردازش می‌کند. هنگامی که Site Zero عملیاتی شود، می‌تواند 12 نوع زباله را مرتب و بازیافت کند:

  • بسته‌بندی سفت و سخت پلی‌پروپیلن (PP)؛
  •  فیلم PP؛
  • پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE)؛
  • پلی‌اتیلن با چگالی کم (LDPE)؛
  • جعبه‌ها و بطری‌های پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET) ، رنگی و شفاف؛
  • پلی‌استایرن (PS)؛
  • پلی‌استایرن منبسط شده (EPS)؛
  • پلی‌وینیل‌کلراید (PVC)؛
  • مخلوط دو گرید پلی‌اولفین؛
  • فلز؛
  • زباله‌های غیر پلاستیکی؛

در Site Zero، هر قطعه کوچک پلاستیکی که پس از مرتب‌سازی باقی می‌ماند، جدا می‌شود و به بازیافت مواد شیمیایی ارسال می‌گردد یا به محصولات جدید کامپوزیتی تبدیل می‌شود. Swedish Plastic Recycling   برای زباله‌های کمی که قابل بازیافت نیستند از ذخیره جذب کربن (CCS) استفاده می‌کند و هیچ بسته‌ای سوزانده نمی‌شود.

Site Zero با استفاده از 60 سنسور مادون قرمز نزدیک (NIR) در امتداد یک نوار تقریباً 5 کیلومتری و به طور کاملا خودکار برای مرتب‌سازی خواهد شد.

فیلیپسون گفت: “ما همچنین در حال آماده‌سازی برای شستشو و دانه ‌بندی پلاستیک در فاز دوم هستیم که برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. سپس کل جریان پلاستیک ما در سوئد می‌تواند دایره‌ای شود.” تا سال 2023، Site Zero  150 تا 200 کارگر استخدام می‌کند، در حالی که در حال حاضر حدود 80 کارگر دارد.

تأسیسات جدید از نظر آب و هوایی خنثی بوده و آلایندگی نخواهد داشت و از انرژی تجدیدپذیر نیرو می‌گیرد؛ Swedish Plastic Recycling قصد دارد با پوشاندن سقف بزرگ مسطح Site Zero  با پنل‌های خورشیدی، انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

امروزه به دلیل پیشرفت عظیم در صنعت تولیدات ظروف و ملزومات پلاستیکی ، تمامی محققان و دانشمندان بر این تلاش اند که حافظ محیط زیست باشند و اقدام به تولیدات موادی میکنند که کمترین آسیب را برای سلامتی انسان ومحیط زیست داشته باشد .

برندپیکنیک امروزه با استفاده از بهترین مواد اولیه و ایجاد تنوعی بی نظیر برای مشتریان خود، ضمن تلاش در جهت رفع نیازهای تمامی مصرف کنندگان خانگی و رستورانی ، تولیدات خود را با هدف تجزیه پذیری بیشتر پیش می برد تا ضمن حفظ محیط زیست و سلامتی شهروندان و مصرف کنندگان ، الگوی مصرفی صحیح ظروف بسته بندی را میان مصرف کنندگان تعریف کند .این برند با ارائه ی کاملی از ظروف مایکروویوی با قابلیت تجزیه پذیری، قرارگیری در مایکروویو،ماشین ظرفشویی و فریزر  و همینطور ارائه ی ظروف ترموفرمینگ،کریستالی،آلومینومی، انوع محصولات کاتلری و … در خدمت مصرف کنندگان عزیز می باشد و هر روز بیشتر از روز قبل در تلاش است که نیاز این خانواده را به بهترین شکل و در کمترین زمان رفع نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید