آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

اهمیت استفاده از سفره های یکبارمصرف در فرهنگ ایرانی ها

در ادامه می‌خوانید

سفره های یکبار مصرف به دلیل مقرون به صرفه بودن بسیار بسیار مورد استقبال کاربران خانگی،رستورانی قرار گرفته است و دیگر نیازی نیست تا کاربران و یا مصرف کنندگان زمان زیادی را صرف شستشن سفره های یکبارمصرف کنند . از طرفی تنوع طرح ها و جنس های مختلف سبب شده است تمامی مصرف کنندگان بسته به نیاز خودشان از این طرح ها و رنگها استفاده کنند .

بسیاری از رستوران ها و مراکز تفریحی نظیر دربند ،فشم و مکان های تفریحی و این سفره ها را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده و در اندازه های 2 و 4و 6 نفره تقسیم کرده اند و برای پذیرایی افراد و یا صرف ناهار و یا شام از این سفره ها در پک های خودشان به مشتریان ارائه میدهند تا هم محیط تمیز تر باشد و هم به راحتی بعد از صرف غذا و یا هر وعده ی غذایی دیگر آن را به راحتی جمع کنند و در سطل زباله بیندازند .

در گذشته برای برگزاری یک میهمانی از ظروف سرامیکی و یا شیشه ای استفاده میشد و همچنین از سفره های پلاستیکی زخیمی که گاها دارای بوی نسبتا نامطبوعی بوده اند از طرفی استفاده از ظروف شیشه ای یا سرامیکی سنگین وشستن آنها امری زمانبر و همچنین جابجایی آنها سنگین و سخت بود.

برای تشخیص سفره یکبارمصرف بهداشتی باید مجوز بهداشت و پروانه ساخت و علامت استاندارد توجه داشت و چنانچه این علامت را روی محصولات در هنگام خرید محصول رویت نکردید از خرید آنها جدا اجتناب کنید.

انواع سفره یکبار مصرف

سفره های یکبار مصرف از لحاظ جنس و نوع مواد سازنده به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • سفره یکبار مصرف پلاستیکی: این سفره ها که از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته می شوند را می توان پرمصرف ترین مدل این محصول دانست. آن ها در دو نوع نازک و ضخیم در بازار موجود هستند. نوع نازک ضخامت کمتری داشته و برای استفاده روزانه در منزل، سفر، گردش و مناسب است. نوع ضخیم تر یا مجلسی معمولا در مراسم رسمی تر مورد استفاده قرار می گیرد و دارای طرح های مجلسی تر یا اصطلاحا لاکچری تری می باشد.

  • سفره یکبار مصرف کاغذی: علاوه بر پلاستیک از کاغذ هم می توان در تهیه این محصول استفاده کرد. این نوع سفره ها از مواد اولیه دستمال کاغذی با یک لایه پلی اتیلن ساخته شده است. به دلیل داشتن لایه زیرین پلی اتیلنی، مایعات توسط خود سفره جذب شده و مانع از انتقال آن به بر روی فرش یا میز می گردد. سفره های کاغذی ظاهری شیک و جذاب دارند و می توانند در مجالس رسمی و مهمانی‌ ها مورد استفاده قرار بگیرند.

  • سفره یکبار مصرف شیشه ای: این نوع سفره ها ظاهری شفاف و براق دارند و معمولا به عنوان رومیزی در منازل، تالازها، رستوران ها و مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها نسبت به سایر مدل ها ضخامت و مقاومت بالاتری دارند و کاملا ضد آب هستند.

  • سفره یکبار مصرف پلی استر: پلی استر یک الیاف مصنوعی است که حالتی بین کاغذ و پارچه دارد که با قیمت مناسب تری نسبت به بافت و کیفیت آن ارائه می شود. کمی شبیه به پارچه است اما براق تر و ابریشمی تر می باشد و این امر آن را برای مجامع رسمی عالی می کند. سفره های پلی استر ظریف، کوچک و ضد چروک و ضد لکه هستند و به سختی پاره می شوند. مایعات را به خود جذب نمی کنند و به همین دلیل قابل شستشو نیز هستند. هم چنین بسیار با دوام بوده و گاهی می توان چندین مرتبه از آنان برای وعده های غذایی مختلف استفاده کرد.

سفره یکبار مصرف طلاکوب و نقره کوب

چنانچه قصد استفاده از سفره یکبار مصرف در مجالس رسمی را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از سفره های طلاکوب و نقره کوب است. این سفره ها نسبت به انواع معمولی ضخیم تر بوده و طرح های مجلسی تری دارند. این محصول دارای زمینه تک رنگ با رنگ های جذاب و زیباست که روی آن طرح هایی به رنگ طلایی یا نقره ای چاپ می شود. چاپ این رنگ ها با استفاده از دستگاه چاپ هلیو انجام می پذیرد که باعث می شود طرح ها برجسته تر به نظر برسند و جلوه شکیل تری را برای مجالس شما به ارمغان بیاورند. سفره های طلا و نقره کوب بر خلاف سفره های معمولی فاقد پرفراژ بوده تا بدون نگرانی از بابت مشخص شدن محل پرفراژ در وسط سفره بتوانید آن را به اندازه نیاز خود برش دهید.

به عنوان سخن آخر به شما مصرف کنندگان عزیزپیشنهاد میکنیم حتما به علائم بهداشتی که بر روی سفره های یکبارمصرف درج شده است توجه فرمایید تا انتخاب های آگاهانه تر و سالم تری را داشته و تجربه کنید.

تهیه شده توسط : سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید