آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

آینده نوشیدنی‌ها: فنجان‌هایی با طعم‌های چاپ شده

در ادامه می‌خوانید

قرارداد جدید اسمارت‌کاپس (Smart Cups) با IFF مبتکر مواد تشکیل‌دهنده، محصولات جدیدی را به همراه خواهد داشت که با نوشیدنی‌های بهداشتی و سالم شروع می‌شود و برنامه‌هایی برای لیوان‌های کاغذی و خوراکی دارند.

جدیدترین گزینه برای بسته‌بندی نوشیدنی یکبار‌مصرف ممکن است فنجان‌های هوشمند باشد، از یک شرکت فناوری مبتنی بر پایداری که ماموریت آن ارائه مسیری آگاهانه به جلو برای صنعت نوشیدنی و فراتر از آن است.

فنجان‌های هوشمند به‌صورت خشک و با مواد تشکیل‌دهنده در داخل فنجان چاپ می‌شوند، تنها کاری که مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند این است که قبل از استفاده آب اضافه کنند. فنجان‌های جدید محصولات یکبار‌مصرفی هستند که قابلیت بازیافت داشته و از محصولاتی است که آینده ظروف پلاستیکی و ظروف چاپی را دگرگون می‌کند.

فناوری انحصاری اسمارت‌کاپس در بهترین اختراعات ۲۰۲۱ مجله تایم نام ویژه‌ای کسب کرد. این نشریه کاربرد مبتکرانه فنجان‌های پلاستیکی تک‌وعده‌ای و چاپ شده با مواد را تشخیص داد و به‌طور ویژه به آن پرداخت.

بدون آب بودن، هزینه‌های حمل‌و‌نقل در سراسر ایالات متحده را به‌شدت کاهش می‌دهد و از اثرات محیطی تا حد زیادی مي‌کاهد. یک فنجان سبک‌تر از یک بطری خالی PET است که 70‌درصد آن پس از استفاده بازیافت نمی‌شود و وزن آن تنها کسری از یک نوشیدنی داخل بطری است.

به بیان پایدار، نوشابه‌های قوطی هم با فنجان‌ها توان رقابت ندارند. مجله تایم خاطرنشان می‌کند که یک کامیون حامل 96000 قوطی نوشابه می‌تواند 1.2 میلیون فنجان هوشمند چاپ شده با همان محصول را در خود جای دهد و به‌طور بالقوه انتشار کربن را تا 40‌برابر کاهش می‌دهد.

این استارتاپ رویایی قراردادی را با مبتکر مواد تشکیل‌دهنده بین‌المللی طعم‌ها و عطرها (IFF) امضا کرده که گزینه‌های جدیدی را معرفی می‌کند.

کریس کانیک، مدیرعامل و بنیانگذار اسمارت‌کاپس می‌گوید: از این ترتیب هیجان‌زده هستیم. ما نمی‌خواهیم چیزی را خراب کنیم، اما با این همکاری جدید هیجان‌انگیز، مشتاقانه منتظر ایجاد محصولات متفاوتی هستیم که برای توده‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که اهداف پیشروی ‌زیست محیطی دارند، جذاب باشند و در عین حال به آن‌ها کمک می‌کند ردپای کربن خود را کاهش دهند. اولین مورد در فضای سلامت و تندرستی خواهد بود.

کانیک خاطرنشان می‌کند: این همکاری همچنین به ما کمک می‌کند تا محصولات موجود خود، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نیرو‌بخش را ارتقا دهیم تا نوشیدنی‌های پیشرفته‌تر و خوشمزه‌تر را برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم.

IFF  مزایایی را نیز معرفی می‌کند. گرگوری یپ، معاون اجرایی، مدیر ارشد علمی و پایدار جهانی IFF می‌گوید: IFF همیشه در خط مقدم فناوری نوآورانه بوده است. توسعه محصولات چاپی نوآورانه جدید که به رهبری آینده پایداری، تولید و فعال‌کردن قالب‌های محصول جدید برای شرکت‌های کالاهای بسته‌بندی مصرفی (CPG) کمک می‌کند، گسترش مداوم فناوری تحقیق و توسعه و همچنین تعهد ما به پایداری را برجسته می‌کند. بسته‌بندی، ماشین‌آلات و بازارهای جدید که شامل داروها نيز می‌شود.

همانطور که در ماه گذشته گزارش شد، فنجان‌های عرضه شده توسط فابری‌کال از پلی‌لاکتیک‌اسید  (PLA)، یک پلاستیک زیستی، ساخته شده‌اند اما به گفته کانیک، به‌زودی گزینه‌های پایدار دیگری به آن‌ها اضافه خواهد شد. ما همچنین فنجان‌های چاپ شده با مواد تشکیل‌دهنده کاغذ، کاغذ بازیافتی، باگاس، مواد خوراکی و زیست تخریب‌پذیر را تولید خواهیم کرد. همچنین بهبودهایی در عملیات تولید وجود خواهد داشت. محصولات جدید با بسته‌بندی سالم می‌توانند جایگزین محصولات قدیمی و سنتی باشند و به بازیافت و پایداری کمک شایان توجهی کنند.

کانیک فاش می‌کند: «در پاییز امسال، دستگاه چاپ ارتقا یافته‌ای را معرفی خواهیم کرد که به فنجان‌های هوشمند اجازه می‌دهد روی دیواره‌های ظروف چاپ کنند و با چاپ 16 فنجان در ثانیه، تولید را 10برابر می‌کند. دستگاه جدید همچنین امکان استفاده گسترده از فن‌آوری فنجان‌های هوشمند را می‌دهد که پیامدهای گسترده‌ای برای صنایع بی‌شماری از‌جمله داروسازی، لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی و غیره دارد. همچنین جذابیت این شرکت را برای مارک‌های بزرگتر CPG افزایش می‌دهد.

کانیک می‌گوید: این فناوری جدید تولید چاپ، که مهندسی آن بیش از سه سال طول کشیده است، به ما امکان تجاری‌سازی در مقیاس سازمانی و همچنین چاپ فرمول‌های پیچیده‌تر و پروفایل‌های طعم را می‌دهد. ما در حال حاضر روی پروژه‌هایی برای چندین شرکت فورچون 500 CPG کار می‌کنیم. برندها و محصولات موجود را گرفته و به فناوری جام‌های هوشمند تبدیل می‌کنیم. ما چیزهای هیجان‌انگیزی در خط تولید داریم، با این هدف که طی سه تا پنج سال آینده مورد قبول جهانی قرار گیرد.

منبع: https://www-packagingdigest-com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید