آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

کاغذ یا پلاستیک؟

در ادامه می‌خوانید

 

صنعت کاغذ:

قدمت اختراع كاغذ  در كره زمين چند سالي بيشتر نيست، اما از طرفی  در تخريب محيط زيست و پيشرفت بشر نقش بسزائي داشته است. زمانی که تمدن ها شکل گرفتند ،انسان ها خواسته های بیشتری از محیط اطراف خود داشتند و کم کم این خواسته ها سبب شد ذهنیات خود را بر روي اجسام و منسوجات نقاشي و ثبت کنند(با كشتن حيوانات و روی  پوستشان)، اين تمايل بشر شديد تر شد براي مصور سازي و انتقال كشفيات و تجارب شان به ديگر هم نوعان خود روز به روز دنبال پیشرفت بودند
كاغذ را مي توان از بهترين يافته هاي انسان به حساب آورد زيرا تحول عظيمي در زندگي بشر پديد آورده است  و سبب پیشرفت بسیاری در زندگی ما انسانها شده است .این درحالیست که کاغذ تولید شده کمترین میزان بازیافت را دارد و از طرفی با تولید زیاد و مصرف بی اندازه ی کاغذ  سبب قطع شدن درختان زیادی میشویم که همین امر در از بین رفتن پوشش های گیاهی و درختان بی سبب نخواهد بود و آسیب پذیری زیادی را ایجاد میکند و از طرفی تولید کاغذ  برابر با  از بین رفتن اکسیژن خواهد شد  و به خطر افتادن زنجیره ی غذایی بسیاری از حیوانات جنگل ها و مراتع ها. با اینکه کاغذ نقش به سزایی در گسترش فرهنگ و آداب بشر داشته ، از طرفی سبب از بین رفتن فرهنگ صرفه جویی شده است  و  این درحالیست که ثانیه به ثانیه بر قطع درختان و از بین رفتن آنها اضافه میشود .

شاید اگر مردمان حاضر در این کره ی خاکی میدانستند که برای هر برگ کاغذ حدودا 10 لیتر آب مصرف میشود هرگز دست به هدر دادن این منبع کهن و قدیمی نمیزدند و به فرزندان و نسل های بعد از خود با دقت و تاکید بیشتری فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را می آموختند چراکه هر انسانی به سهم خود در منابع طبیعی مسئول است  و اگر این را بپذیریم که به سهم خودمان در حفظ این منبع ارزشمند کوشا باشیم  شاید کمی بتوانیم  از بین رفتن این منبع زیبا و سرشار را به تاخیر بیندازیم….

و اما پلاستیک…

از دیرباز زمانی که لوازم  تمدن انسان اختراع شد، وسیله های ساخته شده ی ابتدایی یا بسیار سنگین بودند یا از استاندارد خوبی برخوردار نبودند و کارایی مناسبی نداشتند و همین تغییر و جهش انسان رفته رفته سبب شد پدیده ای بنام فرهنگ را در خودش جای دهد. انتخاب ها بیشتر شد و مردمان رو به تمدن ناگزیر باید خودشان را با شرایط جدید وفق می دادند و پیشرفت میکردند.

به طور کلی پلاستیک ها تنها اجسامی هستند  که  برای تولید آن نه نیاز به هدر دادن منابع آبی داریم و نه نیاز به از بین بردن درختان و منابع طبیعی . پلاستیک این قابلیت را دارد که  حدودا شش مرتبه بازیافت شود و مرحله ی آخر آن همان لاستیک  هایی می باشد که در ماشین ها و سواری ها و انواع وسایل نقلیه استفاده می کنیم.

پلاستیک ها معمولا از مواد خام طبیعی مثل سلولز، ذغال، گازوئیل، نمک و البته نفت خام تولید می شوند. نفت خام در ترکیبات بسیار زیادی در طبیعت وجود دارند و برای استفاده از این منبع سرشار باید ابتدا آن را به محصول دیگری تبدیل کنیم.

پلاستیک یکی از این محصولات بدست آمده از نفت است که زندگی امروزی ما را متحول کرده است. در طی این پروسه نفت خام ابتدا تبدیل بعضی مواد اولیه مانند پلیمر های مختلف یا غیره تبدیل شده و سپس از پلیمر های مختلف، پلاستیک تولید می شود.

برند پیکنیک  امروزه با هدف تولید محصولاتی پیش میرود که قابل بازیافت باشند و کمترین آسیب را به محیط زیست برساننند همچنین با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی ها و فناوری و صرفه جویی در امر میزان مصرفی انرژی می کوشد تا  نیازهای اساسی را رفع کرده و مثبت ترین و موثر ترین  قدم را در طول تاریخ تولید خود بردارد و حافظ محیط زیست نیز باشد .

گردآورنده: سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید