آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

لیوان‌های پلاستیکی شفاف بازیافتی و زیست‌پایدار در مک‌دونالد

در ادامه می‌خوانید

مک دونالد، همراه با شرکای خود، پکتیو اورگرین، INEOS، نسته و لوندل بازل، لیوان‌های پلاستیکی شفاف را که از مواد پلاستیکی پس از مصرف و مواد زیستی مانند روغن پخت‌و‌پز استفاده می شود، با استفاده از رویکرد تعادل جرم برای تولید محلول قابل بازیافت آزمایش خواهند کرد.

لیوان با مواد مشترک
به گفته مک‌دونالد، فنجان‌های آزمایشی از ترکیب 50 ، 50 مواد پلاستیکی بازیافتی و مواد مبتنی بر زیست تهیه می‌شوند. این شرکت مواد مبتنی بر زیست را به عنوان مواد حاصل از زیست توده مانند گیاهان تعریف می‌کند و اضافه می‌کند که روغن پخت و پز استفاده شده در این قسمت گنجانده خواهد شد.
مک‌دونالد می‌گوید که این مواد برای تولید فنجان‌ها، از طریق رویکرد توازن جرم ترکیب می‌شوند، که به آن اجازه می‌دهد تا ورودی‌های بازیافتی و زیست‌پایه‌ای که در این فرآیند استفاده می‌شوند را اندازه‌گیری و ردیابی کند و در عین حال منابع سوخت فسیلی سنتی را نیز شامل شود.
فنجان‌های جدید در 28 رستوران منتخب در ساوانا و جورجیا در دسترس خواهند بود. برای مصرف‌کنندگان محلی، مک‌دونالد توصیه می‌کند که فنجان‌ها را می توان شستشو داد و سپس در هر سطل بازیافت قرار داد. با این حال، درب‌ها و نی‌های همراه فنجان‌های جدید در حال حاضر قابل بازیافت نیستند.
این شرکت خاطرنشان می‌کند که هدفش بازیافت لیوان‌ها است تا مواد پس از مصرف بیشتری برای استفاده در سایر اقلام ایجاد شود.
مک‌دونالد می‌افزاید که فنجان‌های شفاف جدید با این هدف ساخته شده‌اند که تقریباً مشابه فنجان‌های موجود این شرکت باشند. طبق گفته این شرکت، مصرف‌کنندگان بعید است که تفاوتی بین فنجان‌های قبلی و جدید مک‌دونالد متوجه شوند.
این آزمایش توسط TMS-HAVI نظارت می‌شود و شرکای مک‌دونالد در توسعه لیوان‌ها شامل INEOS، نسته، پکتیو‌اورگرین و لوندل‌بازل هستند. مک‌دونالد در مورد این همکاری می‌گوید: هر یک از شرکا تکه‌ای از پازل را فراهم نمود که این آزمایش را ممکن کرد.
مک‌دونالد در نظر دارد آزمایشی نشان دهد که به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های رستوران جهان، مایل به سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید مواد‌زیستی و بازیافتی است. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، این شرکت در تلاش است تا دسترسی به مواد مورد استفاده در لیوان‌ها را در مقیاس وسیع‌تری افزایش دهد.
مایک ناگل، مدیر‌عامل شرکت INEOS Olefins & Polymers USA، می‌گوید: ما معتقدیم که آینده مواد بسته‌بندی باید تا حد امکان چرخه‌ای‌تر شود. ما با همکاری مشتریان خود می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.
برگرداندن زباله‌های پلاستیکی به پلاستیک بکر، تعریف نهایی بازیافت است و یک رویکرد چرخه‌ای واقعی ایجاد می‌کند.

مک‌دونالد در سال‌های اخیر چندین تغییر مبتنی بر پایداری را در بسته‌بندی‌ها و به‌ویژه لیوان‌هایش آزمایش کرده است. تا سال 2025، مک‌دونالد قصد دارد 100‌درصد بسته‌بندی مهمان خود را از مواد تجدیدپذیر، بازیافتی یا تایید شده تامین کند، با طرح‌هایی مانند پلتفرم Better M که برای تسهیل انتقال به بسته‌بندی‌های پایدارتر و چرخه‌ای است.
مک‌دونالد به عنوان بخشی از مشارکت با هاتاماکی، یک فنجان و درب ساندا را که می‌تواند برای سس‌ها و رویه‌ها نیز استفاده شود، از 100درصد الیاف چوب، بدون هیچگونه افزودنی پلاستیکی ساخته است.
نیل مک‌کون، مدیر گروه QSR و قهوه تخصصی هاتاماکی، گفت: محصول باید با توانایی‌های عملکردی بسیار بالا مهندسی شود، عملکرد و ویژگی‌های ارگانولپتیک برتر را نشان دهد و همچنین سطح بسیار پیشرفته‌ای از ادراک حسی را در هنگام استفاده در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. ارگانولپتیک به‌کارگیری یک یا چند حس مخصوص را توصیف می‌کند. آزمایش ارگانولپتیکی یک غذا شامل دیدن، بوییدن، چشیدن و لمس کردن می‌شود.
او به پکینگ‌یوروپ درباره فنجان الیاف چوب گفت، ما این محصول را نه به‌عنوان «جایگزینی خوب برای پلاستیک»، بلکه به‌عنوان یک طراحی پایدار و فوق‌العاده و یک بسته‌بندی زیبا در نوع خود می‌بینیم.
در همین حال، در آلمان، برند Tork Essity و شریک لجستیکی آن HAVI بر یک پروژه بازیافت برای بازیافت نوشیدنی، میلک‌شیک و فنجان بستنی مک‌دونالد به کاغذ بهداشتی نظارت می‌کنند. این شرکت‌ها می‌گویند که لیوان‌های کاغذی را می‌توان خرد و به‌عنوان ماده در برخی از کارخانه‌های Essity استفاده کرد، که ظاهراً اجازه می‌دهد تا از آن برای تولید کاغذ توالت با نام تجاری Tork استفاده شود.
مک‌دونالد همچنین با سرویس بسته‌بندی چرخه‌ای ترا‌سایکل، Loop، برای آزمایش یک مدل فنجان قابل استفاده مجدد برای نوشیدنی‌ها همکاری کرده است. این فنجان‌ها که از فنجان‌های قهوه یکبار مصرف استفاده شده توسط Circular&Co ساخته شده‌اند، می‌توانند توسط مشتریان مک‌دونالد با سپرده ۱ پوندی در بریتانیا خریداری شوند که پس از بازگرداندن فنجان به رستوران مک‌دونالد شرکت‌کننده با مجموعه‌ای با برند Loop، از این فنجان استفاده می‌کنند. مشتریان همچنین با انتخاب لیوان قابل استفاده مجدد با 20p تخفیف در هنگام خرید خود «پاداش» دریافت می‌کنند. فنجان‌های برگشتی سپس به‌عنوان بخشی از سیستم Loop شسته و مجدداً در رستوران‌های مک‌دونالد استفاده می‌شوند.
جنی مک‌کالوچ، معاون پایداری جهانی در مک‌دونالد، درباره این طرح گفت: ما در سفری هستیم تا درباره نحوه بسته‌بندی محصولات تجدیدنظر کنیم تا گزینه‌هایی را به مشتریان ارائه دهیم که ضایعات را کاهش می‌دهند، بالاترین استانداردهای ایمنی را حفظ می‌کنند و انتظار داریم تجربه مک‌دونالد را افزایش دهند و لذت ببرند.
تعهد ما به جوامع یکی از ارزش‌های اصلی ما به عنوان یک شرکت است، و این آزمایش بینش‌ها و درس‌های مهمی را برای به اشتراک گذاشتن در طول مسیر ایجاد خواهد کرد. ما هیجان‌زده هستیم تا ارزیابی کنیم که چگونه مدل‌های بسته‌بندی قابل استفاده مجدد جدید می‌توانند در سیستم ما کار کنند، زیرا راه‌حل‌های بسته‌بندی چرخه‌ای را با شرکای خود در سراسر جهان تسریع می‌کنیم.
کنراد مک‌کرون، معاون ارشد از یو سو، خاطرنشان می‌کند که مک‌دونالد بخشی از «تعهدات موفق متعدد قبلی در زمینه پایداری بسته‌بندی با برندهای بزرگ» بوده است. به عنوان بخشی از مدل حمایت از سهامداران از یو سو، مک‌دونالد موافقت کرد که استفاده از فنجان‌ها و بسته‌بندی‌های نوشیدنی استایروفوم را در سطح جهانی متوقف کند و طبق گزارش‌ها، ۱ میلیارد فنجان فوم پلی‌استایرن را از بازار خارج کند.

یک تلاش فراصنعتی
مک دونالد تنها زنجیره بین‌المللی خدمات غذایی نیست که بسته‌بندی‌های بازیافتی، قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد را آزمایش می‌کند.
سال گذشته استارباکس اعلام کرد که قصد دارد تمام فروشگاه‌های خود در اروپا، خاورمیانه و آفریقا تا سال 2025 لیوان‌های قابل استفاده مجدد ارائه دهد. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش طرح فنجان‌های قابل استفاده مجدد در لندن است، جایی که مشتریان می‌توانند یک لیوان گرم خریداری کنند. نوشیدنی سرد در یک فنجان قابل استفاده مجدد به مبلغ 1 پوند که پس از بازگشت فنجان برای تمیز کردن و استفاده مجدد بازپرداخت می‌شود. هدف از آزمایش این است که اطمینان حاصل شود که انتخاب یک فنجان برگشت‌پذیر تا حد امکان راحت است و مشارکت مشتری را تشویق می‌کند.
یکی از سخنگویان استارباکس گزارش می‌دهد که این طرح قبلاً موفقیت‌آمیز بوده است: «پس از جذب باورنکردنی با مشتریانی که 5400 فنجان در چند هفته اول قرض گرفتند، آزمایش لندن اکنون فراتر از 8 هفته اولیه در نظر گرفته شده، تمدید شده است، به این معنی که مشتریان بیشتری می‌توانند درگیر آزمایش شوند. در حالی‌که استارباکس همچنان به آزمایش چگونگی ایجاد راحت این طرح ادامه می‌دهد.»
وی گفت: «این برداشت امیدوارکننده است زیرا ما به گسترش برنامه در سراسر منطقه ادامه می‌دهیم. این کار با شکستن موانعی که از جذب بیشتر قابل استفاده مجدد جلوگیری می‌کنند و با قرار دادن امکانات رفاهی، می‌توانیم مشتریان را قادر سازیم به راحتی از یکبار مصرف دور شوند.»
همچنین در بریتانیا، اوایل سال جاری، Pret A Manger اولین خرده‌فروش مواد غذایی بود که به طرح Podback ملحق شد که هدف آن بازیافت غلاف قهوه به محصولات جدید مانند قوطی‌های نوشیدنی است. مشتریان تشویق می‌شوند تا دو مخلوط غلاف قهوه آلومینیومی Pret را در خانه بازیافت کنند، یا از طریق بازیافت در صورت موجود بودن در منطقه خود یا تا زمانی که غلاف‌ها در کیسه‌های مجموعه Podback قرار می‌گیرند.
شرکت کوکاکولا همچنین از خرده‌فروشان خدمات‌غذایی به عنوان بخشی از تعهد خود برای فروش حداقل 25‌درصد از تمام نوشیدنی‌ها در سراسر سبد جهانی خود در بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی قابل‌شارژ یا برگشت‌پذیر حمایت می‌کند. برای مثال، در شهرهای منتخب ایالات‌متحده، این شرکت با برگر‌کینگ و ترا سایکل همکاری خواهد کرد تا ظروف غذا و فنجان‌های نوشیدنی قابل استفاده مجدد را ارائه دهد.

منبع: https://packagingeurope-com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید