آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

لیبل گذاری ظروف یکبار مصرف و بسته بندی

در ادامه می‌خوانید

لیبل گذاری ظروف یکبار مصرف و بسته بندی – در مقاله گذشته در خصوص لیبل گذاری به روش IML توضیح دادیم. در این مطلب تلاش میکنیم به موارد دیگری در خصوص انواع چاپ و لیبل بر روی بسته بندی پلاستیکی اشاره کنیم.

لیبل گذاری ظروف یکبار مصرف و بسته بندی

یکی از کلیدی ترین و حساس ترین بخش های فرایند تولید یک محصول طراحی و لیبل چسبانی و به طور کلی بسته بندی آن است.

اگر در هنگام تولید و فرایند طراحی یک محصول برای لیبل گذاری و طراحی آن زمان و انرژی کافی قائل نباشیم، قطعا یکی از عوامل مهم موفقیت در فروش یک کالا را نادیده گرفته ایم.

امروزه امکانات و شرایط مختلفی برای بسته بندی و انواع لیبل گذاری روی ظروف بسته بندی فراهم است.

میتوان ظروف یکبار مصرف بسته بندی را با استفاده از انواع چاپ و لیبل گذاری برای بازار رقابتی و فروش بیشتر آماده کرد.

به طور کلی ظروف بسته بندی را میتوان با امکاناتی مانند:

فرایند لیبل گذاری همزمان با ساخت ظرف، این روش به IML  معروف است. این روش یکی از جدیدترین فرایند های لیبل گذاری و طراحی روی بسته بندی ظروف پلاستیکی است. که می تواند بسته بندی را را بسیار زیباتر آماده فروش در تیراژ‌های بالا نماید. و همچنین امکان ورود به بازارهای صادراتی را بسیار هموارتر کند.

در هنگام تولید ظروف بسته بندی به روش تزریق، لیبل های چاپ شده ( ساخته شده از جنس خود ظروف بسته بندی) در داخل دستگاه تولید ظرف قرارگرفته و در هنگام تولید، لیبل ها درون مواد سازنده ظرف قرار میگیرند. به این ترتیب لیبل جز جدایی ناپذیری از ظرف شده و هرگز از بسته بندی جدا نخواهد شد.

از دیگر روشهای لیبل گذاری و طراحی بسته بندی ظروف، میتوان به چاپ سیلک و تامپو اشاره کرد.

در این روش از نظر قیمتی و از نظر تیراژ قابل انعطاف تر است. می توان با تیراژ بسیار کمتری نسبت به IML  محصولات را دیزاین نمود.

با استفاده از چاپ تامپو و چاپ سیلک می توان در تیراژ مناسب البته با محدودیت رنگی حداکثر در 4 رنگ مختلف طرح را روی ظروف داشت.

روش دیگر در لیبل گذاری و دیزاین طراحی گرافیک محصولات استفاده از لیبل های پشت چسبدار ساده در ابعاد و اندازه های مختلف است. در این روش تیراژ استفاده، ابعاد و متریال لیبل آزادی عمل بیشتری خواهیم داشت.

با استفاده از لیبل های کاغذی و پلاستیکی می توان زیبایی را به بسته بندی اضافه نمود. اما ذکر چند نکته پر اهمیت است.

مانند اینکه لیبل های کاغذی احتمال پاره شدن پس از نصب را دارند و همچنین به راحتی می توان طرح بسته بندی را کپی کرد که این خود یک مانع برای تولید کنندگان است.

همچنین هزینه های بسیاری برای تولید کننده به وجود خواهد آورد. در صورتی که نیاز به دستگاهای نصب لیبل وجود داشته باشد و در صورت لیبل چسبانی با دست امکان خطا و نا هماهنگی در محصولات بسیار زیاد خواهد بود که در نتیجه باعث کیفیت پایین نمای ظاهری محصول نهایی خواهد شد.

در لیبل گذاری ظروف یکبار مصرف و بسته بندی بسیاری راه ها و روشهای مختلفی برای چاپ و لیبل زنی روی محصولات بسته بندی وجود دارد که تولید کننده می تواند با توجه به نیاز، توانایی و اهداف خود و یا با استفاده از خلاقیت و کاملا متفاوت محصول خود را به بازار رقابتی عرضه نماید.

برند پیکنیک با در اختیار داشتن تیم قوی در خصوص طراحی و بسته بندی میتواند خدمات مشاوره رایگان را در این خصوص را برای تولید کنندگان فراهم آورد.با ما در ارتباط باشید

نوشته: ایمان مهتابی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید