آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

جایگزینی 23 میلیون تن پلاستیک قابل استفاده مجدد تا 2032

در ادامه می‌خوانید

قانون جدیدی در کالیفرنیا در حال تصویب است که موجب کاهش 25‌درصدی بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار‌مصرف و ظروف غذا تا سال 2032 می‌گردد. با توجه به اینکه آمریکا تولید‌کننده شماره یک زباله‌های پلاستیکی در سطح جهان است، این قانون موجب تغییر چشمگیر نوع پلاستیک‌های مصرفی خواهد شد.

تخمین‌های سازمان حفاظت از اقیانوس، قانون تاریخی کالیفرنیا نزدیک به 23 میلیون تن پلاستیک و بسته‌بندی یکبار‌مصرف را تا سال 2032 حذف خواهد کرد.

در صورت تصویب،SB54  بلندپروازانه‌ترین قانون پلاستیکی خواهد بود که تا به امروز در ایالات‌متحده دیده شده است.

قانونگذار کالیفرنیا متن به‌روز‌شده SB54 یا قانون مسئولیت تولیدکننده آلودگی پلاستیک را که توسط سناتور بن آلن معرفی شده است، عمومی کرده است. مهم‌تر از همه، این قانون برجسته خواستار کاهش 25‌درصدی بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ظروف غذا بر حسب وزن و تعداد اقلام تا سال 2032 است. به‌علاوه، این قانون الزام می‌کند که تقریباً نیمی از این کاهش ناشی از حذف مستقیم بسته‌بندی‌های پلاستیکی یا تغییر سیستم‌های استفاده مجدد و پر‌کردن مجدد به‌جای جایگزینی آن با مواد یکبار‌مصرف جایگزین باشد. با انجام این کار، این لایحه راه را برای یک بازار رو به‌رشد استفاده ‌مجدد و قابل پر‌کردن مجدد برای قطع کلی پلاستیک‌های یکبار‌مصرف هموار می‌کند.

دکتر آنجا براندون، تحلیلگر سیاست پلاستیک ایالات‌متحده در سازمان حفاظت از اقیانوس و یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی متن لایحه، گفت: بدون‌شک این لایحه، در صورت تصویب، قوی‌ترین قانون پلاستیکی خواهد بود که تا به‌حال در ایالات‌متحده دیده‌ایم.

این دستور کاهش مقدار پلاستیک‌های یکبار‌مصرف فروخته شده در کالیفرنیا را الزامی می‌کند. من و همکارانم دانشمندان اقیانوس اطلس اعداد و ارقام را به‌هم زدیم و این ماده به تنهایی به‌طور مستقیم نزدیک به 23 میلیون تن بسته‌بندی پلاستیکی یکبار‌مصرف و ظروف غذایی را در 10سال آینده حذف می‌کند. برای قرار دادن این موضوع، این وزن تقریباً 26 برابر وزن پل گلدن‌گیت است. این علاوه بر اجباری‌کردن اقدامات سیاست آزموده شده و واقعی مانند مسئولیت گسترده تولیدکننده است که سازندگان پلاستیک را از نظر مالی مسئول چرخه عمر کامل محصولاتشان می‌داند.

این قانون مستلزم آن است که تمام بسته‌بندی‌ها و ظروف یکبار‌مصرف، از جمله اقلام غیر‌پلاستیکی، تا سال 2032 در ایالت کالیفرنیا قابل‌بازیافت یا کمپوست شوند و نرخ بازیافت 65‌درصد را تعیین می‌کند.

دکتر براندون افزود: مهمتر از همه، این قانون صدها میلیون دلار بودجه برای حمایت از جوامع و احیای اکوسیستم‌هایی که بیشتر تحت تأثیر آلودگی پلاستیکی قرار گرفته‌اند، فراهم می‌کند. به‌خصوص با توجه به اینکه ایالات‌متحده تولید‌کننده شماره یک زباله‌های پلاستیکی در سطح جهان است، این یک پیروزی بزرگ برای اقیانوس ما و تمام جوامعی است که به آن عشق می‌ورزند و به آن وابسته هستند و تأثیراتی در اینجا در کالیفرنیا و در سراسر جهان خواهد داشت.

دانشمندان تخمین می‌زنند که سالانه حدود 11 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌شود. داده‌های 35‌سال پاکسازی سواحل بین‌المللی سازمان حفاظت از اقیانوس نشان می‌دهد که اکثر رایج‌ترین اقلامی که در سواحل و آبراه‌های ما پر از زباله هستند بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار‌مصرف و ظروف مواد غذایی هستند.

نیکلاس مالوس، مدیر ارشد سازمان حفاظت از اقیانوس‌ها، دریاهای بدون زباله، گفت: هدف قرار دادن بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار‌مصرف و ظروف غذایی باید در هر استراتژی برای مقابله با آلودگی پلاستیکی نقش اساسی داشته باشد، زیرا این موارد هستند که به احتمال زیاد سواحل و اقیانوس‌های ما را آلوده می‌کنند.

برنامه این لایحه به کاهش پلاستیک در قفسه‌ها و آلودگی پلاستیکی کمتر در اقیانوس ما خلاصه می‌شود. کالیفرنیا به‌عنوان بزرگترین اقتصاد ایالتی کشور، این پتانسیل را دارد که ایالات‌متحده را از بحران آلودگی پلاستیک خارج کند.

این لایحه درست چند هفته قبل از ضرب‌الاجل برای پس‌گرفتن یک اقدام رأی‌گیری، ابتکار مقررات کاهش زباله پلاستیکی کالیفرنیا، که همچنین به آلودگی و کاهش پلاستیک می‌پردازد، ارائه می‌شود. سازمان حفاظت از اقیانوس از هر دو اقدام حمایت کرده است.

جف واترز، معاون امور خارجی در سازمان حفاظت از اقیانوس گفت: اولویت ما پلاستیک کمتر در قفسه‌ها و پلاستیک کمتر در اقیانوس ما است، و هم معیار رأی‌گیری و هم SB54 می‌تواند ما را به آنجا برساند. اگر قانونگذار نتواند به این فرصت مهم با SB54 عمل کند، ما هر کاری که بتوانیم برای تصویب رأی‌گیری انجام خواهیم داد. امسال سالی است که کالیفرنیا در این موضوع رهبری خواهد کرد. سازمان حفاظت از اقیانوس با شما همکاری می‌کند تا از اقیانوس در برابر بزرگترین چالش‌های جهانی امروز محافظت کند. ما با هم راه‌حل‌های مبتنی بر شواهد را برای اقیانوس سالم و حیات‌وحش و جوامعی که به آن وابسته هستند ایجاد می‌کنیم.

منبع:   https:// oceanconservancy.org

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید