آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

تاریخچه ای از اولین ظروف یکبار مصرف در جهان

در ادامه می‌خوانید

 

در مورد اولین  ظروف یکبار مصرف چیزی شنیده اید؟

فکر میکنید چه اتفاقی سبب شد ظروف یکبارمصرف اختراع شود؟

آیا این اختراع کمکی به زندگی بشر کرده است؟

در زمانهای دور و بسیار گذشته  در یک مکان عمومی فردی که مبتلا به بیماری سل بود ،در حال نوشیدن آب با جام دیده شد و در همان لحظه دخترکی در پشت سرد آن فرد منتظر نوشیدن آب بود ، ساموئل کرومباین که مسئول بهداشت آن زمان بود با خودش  فکر کرد که اگر بیماری ها به این صورت میان مردم شیوع پیدا کند دیگر هیچکسی از بیماری جان سالم به در نخواهد برد و همینطور به این فکرکرد که چگونه میتواند با حفظ بهداشت حافظ جان شهروندان باشد و از شیوع بیماری ها جلوگیری کند.

سرانجام در سال 1867  هرمن هنشل برای  اولین  بار  ظرف کاغذی را در آلمان اختراع کرد و در سال 1908 بطور رسمی توسط ساموئل کرومباین مسئول بهداشت آلمان تایید و تصویب شد . و آن را تخت عنوان “لیوان سلامتی” تایید و معرفی کرد.

پس از موفقیت آمیز بودن این طرح و استقبال شهروندان و همینطور کاهش میزان بیماری در کشور آلمان ، تصمیمی لحاظ شد با این رویکرد که کلیه  کارمندان و افردی که در مکان های عمومی حضور بیشتری دارند ، از این پس از این ظروف استفاده کنند که سیر اختراع آنها به ترتیب لیوان و سپس بشقاب بوده است .

به این صورت از میانگینی که برای بیماری و سلامتی افراد گرفته شده بود و مورد بررسی قرار گرفته بود حدودا بین 35 الی 40 درصد کاهش پیدا کرده بود و شهروندان به درک کامل بهداشت فردی و سلامتی پی برده اند  و با خیال راحت تری در مکان های عمومی ظاهر میشدند.

رفته رفته با  تولید انبوه این ظروف و آگاهی دهی مناسب در خصوص مزایا و محافظت افراد در برابر بیماری ، به سرعت این خبرها و تاثیرات در کشورها و شهرهای مجاور و همسایه گسترش پیدا کرد و  شهروندان کشورهای دیگر در مکان های عمومی شهر حاضر شدند و برای سلامتی خود دست به تجمعاتی زدند که خواستار  استفاده از این ظروف شدند و به این صورت  اکثر شهر ها و کشورها با کاربرد و سیاست استفاده از  این ظروف آشنا شدند و به نوعی مصرف کننده شدند.

بعد از جنگ جهانی دوم،  استفاده از این صنعت به سرعت در بین تهیه کنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی گسترش پیدا کرد و انواع مختلف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف ساخته و وارد بازار شد و با استقبال عظیمی روبرو شد.

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به روند  گسترش  و استفاده ی ظروف یکبار مصرف بیندازیم ، متوجه میشویم که تولید و استفاده از این ظروف نه تنها باعث کاهش شیوع بیماری شده بلکه سبب ایجاد فرهنگ سازی بیشتری میان مردم جهان شده است به خصوص در این سالهای اخیر که همزمان با تولد کرونا ، فرهنگ ها به نسبت تغییرات عظیمی داشته و مردم با آگاهی بیشتری انتخاب هایشان را انجام میدهند.

برند پیکنیک امروزه، به عنوان برترین و بزرگترین حامی سلامت مصرف کنندگان عزیز  با رویکرد و بینش حفظ سلامتی قدم در راه تولید این ظروف برداشته و ضمن تنوع در محصولات تولیداتی خود ،تاکید دارد بر استانداردهای سلامتی برای مصرف کنندگان عزیز و همچنین با داشتن تاییدیه از سازمان غذا و دارو و از وزرات بهداشت توانسته  به این خانواده ی بزرگ پیکنیک خدمتی عظیم کرده باشد و همینطور در راستاری  گسترش فرهنگ و نحوه ی استفاده از ظروف یکبار مصرف قدمی بزرگ در این سو بردارد و به تمامی رستوران دارها و مراکز تهیه غذا  و همینطور مصرف کنندگان خانگی چرایی استفاده از ظروف پیکنیک را تاکید کند .

امروزه به واسطه ی رسانه و تحول عظیم در دنیای دیجیتال این امکان فراهم امده است تا از راههای دور و نزدیک ،پیکنیک را به عنوان برترین برند در ایران بشناسند  چرا که پیکنیک  با رویکرد حفظ سلامتی در این راه قدم برداشته است…

ترجمه و گردآوری :  سایه اقبال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید