آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

تاثیر مثبت پلاستیک بر تغییرات آب و هوایی

در ادامه می‌خوانید

برخلاف تصور رایج، تولید پلاستیک نسبت به مواد جایگزین گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند.

اگر نشنیده اید، ژوئیه،رویداد رایگان پلاستیک است. این رویداد سالانه در غرب استرالیا در سال 2011 با هدف تشویق مصرف کنندگان به کاهش اتکای خود به پلاستیک های یکبار مصرف(ظرف یکبار مصرف) و حذف زباله های پلاستیکی آغاز شد. در سال های بعد در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفت. بنیاد جولای رایگان پلاستیک یک موسسه خیریه ثبت شده در استرالیا است، و اگرچه پلاستیک را به عنوان یک بلای محیطی در کره زمین اهریمنی نمی کند، بسیاری از حامیان آن این کار را انجام می دهند. بنابراین، من معتقدم این یک لحظه مناسب است که بتوانیم رکوردی را در مورد اثرات زیست محیطی پلاستیک ها ثبت کنیم.

نمی توان انکار کرد که زباله های پلاستیکی یک مشکل رو به رشد هستند. با این حال، استفاده از پلاستیک بازیگر اصلی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) است که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. این به هیچ وجه ما را از مسئولیت مدیریت صحیح جریان‌های زباله‌مان سلب نمی‌کند، اما واضح است که منابع گازهای گلخانه‌ای بسیار فاحش‌تر از پلیمرهایی که تولید می‌کنیم، بر اقلیم تأثیر می‌گذارند.

تأثیر آب و هوای پلاستیک بدون شک مثبت است. حجم تحقیقات اخیر، از جمله گزارش تأثیر آب و هوای پلاستیک هاکه در اوایل این ماه توسط McKinsey & Co منتشر شد، نشان می دهد که پلاستیک ها در واقع انتشار گازهای گلخانه ای را سه تا چهار برابر در مقایسه با برخی از موادی که اغلب به عنوان جایگزین های مفید معرفی می شوند، کاهش می دهد. برخی تحقیقات حاکی از این واقعیت است که پلاستیک ها اساساً کمتر از آنچه ما تصور می کنیم برای محیط زیست مضر هستند.

پلاستیک هاسبزترین گزینه هستند

پلاستیک ها... سبزترین گزینه هستند

ه گفته کریس دی آرمیت، دانشمند پلیمر، که بر صحت تحلیل‌های ارزیابی چرخه حیات (LCA) تکیه دارد، «پلاستیک‌ها معمولاً سبزترین گزینه هستند. آنها نسبت به فلز، شیشه، پنبه و معمولاً کاغذ برای محیط زیست بهتر هستند، بنابراین جایگزینی پلاستیک به محیط زیست آسیب می رساند.

آژانس‌های دولتی در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا و دانمارک همگی بر اساس مطالعات LCA موافق هستند که کیسه‌های پلی اتیلن یک‌بار مصرفی که امروزه استفاده می‌کنیم، اثرات زیست‌محیطی بسیار کمتری نسبت به جایگزین‌های بالقوه مانند پلاستیک‌های زیستی، کاغذ، کاغذ سفید نشده، پنبه دارند. یا پنبه ارگانیک

فناوری‌های جدید نشان می‌دهند که پلاستیک‌های آینده حتی سازگارتر با محیط‌زیست خواهند بود. هنریک تونمن، پروفسور فناوری انرژی در دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد، پژوهشی را با هم نویسندگی کرد که در آن اظهار داشت: «در حال حاضر تنها بخشی از موادی که می‌توانند به پلاستیک جدید تبدیل شوند، بازیافت می‌شوند. اکنون محققان Chalmers نشان داده‌اند که چگونه اتم‌های کربن موجود در زباله‌های مخلوط می‌توانند جایگزین تمام مواد خام فسیلی در تولید پلاستیک جدید شوند. روش بازیافت از چرخه کربن طبیعی الهام گرفته شده است و می تواند اثرات آب و هوایی مواد پلاستیکی را از بین ببرد.

هزینه منابع و انتشار CO2 کیسه های کاغذی

دی آرمیت در وب سایت عالی Plastics Paradox خود ادامه می دهد و بیان می کند که برای مثال، جایگزینی کیسه های پلاستیکی با کیسه های کاغذی، به 2.7 برابر انرژی بیشتر نیاز دارد، 1.6 برابر بیشتر CO2 تولید می کند و 17 برابر بیشتر آب مصرف می کند. همچنین تخمین زده شده است که جایگزینی کیسه های پلاستیکی در اتحادیه اروپا مستلزم قطع حیرت انگیز 2.2 میلیون درخت بیشتر در سال و معادل 60000 استخر شنا در اندازه المپیک با آب بیشتر است. بعلاوه، چقدر آسیب زیست محیطی غیرقابل سنجش بیشتر ناشی از از دست دادن ترسیب کربن از طریق تخریب میلیون ها درخت است؟

وزن سبک وسایل نقلیه در صنعت خودروسازی باعث کاهش قابل توجه مصرف سوخت در طول چند دهه از طریق استفاده از قطعات پلاستیکی شده است که جایگزین قطعات فلزی سنگین تر شده است. پیشرفت‌های اخیر در فناوری بازیافت اکنون به معنای زندگی جدید به شکلی متفاوت برای بسیاری از قطعات پلاستیکی غیرقابل بازیافت خودرو است که در غیر این صورت در محل دفن زباله یا حیاط نجات خودرو قرار می‌گیرند.

پلاستیک ها همچنین با حذف بخش عظیمی از تولید GHG از طریق کاهش ضایعات مواد غذایی، تأثیر عمیقی بر صنایع غذایی دارند. پردازش، حمل و نقل و ذخیره سازی مواد غذایی بسیار کارآمدتر، بهداشتی و ایمن تر از زمانی است که از مواد دیگر استفاده شود.

زباله های مواد غذایی که به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد از کل زباله های دفن زباله را تشکیل می دهند، همچنان منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای در سطح جهان هستند.

هزینه منابع و انتشار CO2 کیسه های کاغذی

اگر از پلاستیک های سبک وزن، انعطاف پذیر و بادوام استفاده نمی شد، به مراتب بالاتر بود. تونبرگ از دانشگاه چالمرز می‌گوید فناوری جدید آن‌ها حتی قابلیت دور زدن آلودگی مواد غذایی در پلاستیک در حال پردازش را دارد که چالشی قابل توجه برای روش‌های بازیافت فعلی است.

علی‌رغم اطلاعات نادرست، سیاست‌گذاری نادرست و دروغ‌های آشکاری که از سوی رسانه‌ها و فعالان درباره پلاستیک‌هایی که به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند به ما خورده‌ایم، داده‌ها داستان بسیار متفاوتی را بیان می‌کنند.

ترجمه شده توسط سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید