آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

بطری جدید 50 میلی لیتری پت Amcor با جریان بازیافت سازگار است

در ادامه می‌خوانید

بطری جدید 50 میلی لیتری پت Amcor با جریان بازیافت سازگار است

طراحی ساختاری جدید از لغزش بطری های کوچک PET از جریان بازیافت در حین مرتب سازی جلوگیری می کند.

Amcor Rigid Packaging (ARP) راه حلی برای مشکل بطری های کوچک پلی اتیلن ترفتالات (PET) ارائه کرده است که به معنای واقعی کلمه از میان شکاف های مراکز بازیافت می لغزند. این نوآوری طراحی بطری است که عرض ظرف فرو ریخته را به حداکثر می رساند. ARP این نوآوری را در روز بازیافت آمریکا اعلام کرد: 15 نوامبر 2021.

بطری PET که به تازگی طراحی شده است به روشی کنترل شده فرو می ریزد و به اندازه کافی پهن می شود تا در فرآیند بازیافت همراه با اقلام بزرگتر حرکت کند. به گفته Amcor، این نوآوری باعث می شود میلیاردها بطری کوچک بازیافت شوند. این پروژه بخشی از تلاش Amcor برای بسته‌بندی طراحی‌شده برای بازیافت است و با تعهد این شرکت برای ساختن تمام بسته‌بندی‌های خود تا سال ۲۰۲۵ قابل بازیافت، کمپوست یا قابل استفاده مجدد است.

اولین کاربرد این فناوری یک بطری PET 50 میلی‌لیتری است که خطوط هوایی از آن برای سرو مشروب استفاده می‌کنند. هنگامی که این بطری‌های طراحی شده معمولی به یک مرکز بازیافت مواد در ایالات متحده (MRF) فرستاده می‌شوند، همزمان با فیلتر شدن شیشه شکسته، از جریان مواد قابل بازیافت فرار می‌کنند.

طراحی جدید بطری این مشکل را با بزرگ کردن عرض بطری جمع شده بیشتر از 5 سانتی متر برطرف می کند. این از گم شدن بطری در حین مرتب سازی در اکثر مراکز بازیافت ایالات متحده جلوگیری می کند. این طراحی که شامل نقاط شکست عمدی است، بر اساس دستورالعمل‌های انجمن بازیافت‌کنندگان پلاستیک است.

تری پچیک، معاون تحقیق، توسعه و مهندسی پیشرفته در ARP در بیانیه‌ای آماده گفت: «این کشف توسط تیم Amcor انجام شد، زمانی که آزمایش نشان داد که بطری‌ها به روش‌های مختلف فرو می‌ریزند».

شبیه‌سازی‌های ما نشان داد که وقتی این بطری‌های کوچک ارواح به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به روشی خاص فرو بریزند، بطری‌های کمتری در واقع از طریق شکاف‌ها سقوط می‌کنند. پتانسیل در اینجا نرخ بازیافت بالاتر و محتوای بازیافتی بیشتر برای بخش ها و مواد متعدد است.

Amcor برای درک بهتر دینامیک بطری‌های جدید در طول بازیافت، آزمایش تحلیل المان محدود را انجام می‌دهد. این شرکت همچنین با تاسیسات بازیافت همکاری خواهد کرد تا داده های دنیای واقعی را در مورد قابلیت بازیافت بطری جدید جمع آوری کند.

ما می‌دانیم که بسیاری از بطری‌های کوچک از میان صفحه‌های MRF ما می‌افتند که برای جدا کردن شیشه طراحی شده‌اند، بنابراین این یک پیشرفت بزرگ است .

به این بطری‌ها اجازه می‌دهد تا این مرحله را طی کنند و این فرصت را داشته باشند که توسط تجهیزات مناسب پایین دست گرفته شوند. کرت کوزارت، مدیر عامل در انجمن بازیافت‌کنندگان پلاستیک گفت: در زمانی که صنعت بازیافت به دلیل عرضه مواد محدود شده است، هر پوند اضافی که از زباله ها منحرف می شود تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

با این حال ، با توجه به پیشرفت چشمگیر و عظیم صنعت پلاستیک،تمامی تولیدکنندگان به دنبال راه حلی برای  مسئله ی اصلی  بازیافت میگردند.

این در حالیست که در کشور عزیزمان ایران ، تولیدات ظروف بی کیفیتی انجام می شوند که تنها سلامت  انسان بلکه سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد  و بسیاری از افراد سوجود جز اینکه به دنبال افزایش فروش و سود خود باشند،مسئولیت دیگری ندارد  و از طرفی همین تولیدات بی کیفیت و مضر برای میلیون ها انسان سبب بروزگونه های مختلف سرطان در زنان ،مردان و کودکان نیز خواهد شد .

درصورتی که برند پیکنیک و هر آنچه که در این مجموعه ی بزرگ تولید میکند، فاقد BPA بوده وبه دلیل قابل بازیافت بودن بسیار مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان گرامی قرار گرفته است.

این برند به دلیل مسئولیت پذیری بالا در خصوص استفاده از مواد اولیه ی مناسب و ارائه ی کیفیتی برتر به مشتریان  و مصرف کنندگان خود وایجاد  رضایت بیشتر، تمامی استانداردهای بهداشتی را در امر تولیدات خود لحاظ کرده است و به پیشرفت بسیار چشمگیری در این عرصه دست پیدا کرده است .

دسته بندی بی نظیر محصولات تولید شده در این مجموعه نه تنها سبب رضایت مصرف کنندگان شده بلکه سبب شده هر مصرف کننده بر اساس سلیقه و نیاز خودش به محصولات دسترسی پیدا کنند.دسته بندی هایی چون: مایکروویوی،ترموفرمینیگ،کریستالی،آلومینیومی،محصولات کاتلری(کارد،قاشق،چنگاللیوان،ظروف دسری ، ظروف گیاهی و هزاران دسته بندی دیگر که سبب رضایت مصرف کننده و ایجاد حس اعتماد از نظر کیفیت و مسئله ی سرطان زا نبودن شده است.

ما شعار نمیدهیم ، ما عمل میکنیم و این عمل همان تعهدیست که ما در قبال مصرف کننده های خودمان داریم و خواهیم داشت .

تهیه و گردآوری: سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید