آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

بسته بندی ترموفرم با استفاده از واترمارک دیجیتال

در ادامه می‌خوانید

چیزهای ظریف می توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

نمونه‌ای از آن، ابتکار بازیافت است که بر فناوری واترمارک دیجیتالی Digimarc تکیه دارد، که برای خودکار کردن فرآیند مرتب‌سازی بسته‌بندی ضروری است.خواندن با سرعت بالا از نوع پلیمری ظرف توسط سیستم های بینایی که واترمارک ها را می خوانند امکان پذیر می کند.این ترکیب در کنار رباتیک، امکان مرتب‌سازی بسته‌بندی در مقیاس تجاری را فراهم می‌کند.

SonocoTEQ در حال گسترش پتانسیل واترمارک دیجیتال Digimarc به بسته‌بندی ترموفرم است به گونه‌ای که می‌تواند برای سهامداران در کل زنجیره ارزش از تولید گرفته تا مالک برند تا مصرف‌کننده و فراتر از آن سودمند باشد.

تاد مک‌دونالد، مدیر فروش و بازاریابی جهانی TEQ، می‌گوید این مفهوم با یک بطری شراب شروع شد.

او به ما می‌گوید: «دیدن یک واترمارک دیجیتالی روی بطری و تمام کارهایی که با اطلاعات و تعامل مصرف‌کننده از طریق یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند انجام داد، ایده استفاده از فناوری بسته‌بندی پزشکی ترموفرم را برانگیخت.

مشکل با راه حل آماده.

برای تحقق این امر، برنامه TEQ A این بود که در طول تولید، کدی را در ورق پلاستیکی جاسازی کند.

این یک ایده عالی است، اما ساخت آن کار یک چالش بزرگ بود.

مک دونالد اذعان می کند: «ما ابتدا سعی کردیم یک کد نوار سه بعدی قابل خواندن حکاکی کنیم که یک شکست حماسی بود. سپس با دیجیمارک ارتباط برقرار کردیم. فوریه 2021 بود و زمانی بود که همه چیز به سرعت بالاتر رفت.

بسته بندی ترموفرم با استفاده از واترمارک دیجیتال

توماس فیلر، مدیر ارشد تحقیق و توسعه در Digimarc، نحوه عملکرد این فناوری را توضیح می دهد.

TEQ Code مبتنی بر فناوری Digimarc Watermark است که بیش از 20 سال است که در محیط چاپ مورد استفاده قرار گرفته است. واترمارک Digimarc یک بافت کوچک است که می تواند چاپ شود، در قالب حکاکی شود، یا مستقیماً روی پلاستیکی که دارای شناسه های دیجیتالی است، مانند کد UPC-A یا Digimarc ID ساخته شود. واترمارک های دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که برای مصرف کنندگان معمولی نامحسوس باشند یا می توانند در بافت های موجود در آثار هنری مشتریان امروزی استفاده شوند. ماشین‌های مجهز به دوربین و الگوریتم‌های پردازش مانند تلفن‌ها، اسکنر بارکد یا سایر دوربین‌های بینایی ماشین می‌توانند وجود چنین واترمارکی را تشخیص دهند و شی فیزیکی را با دوقلو دیجیتال آن در دیجی‌مارک محصول ابری متصل کنند.

در همین حال، TEQ تکنیکی را پیدا کرد که کارآمد بود ، حکاکی لیزری قالب ترموفرم.

در تصویر نمای کلی بسته بندی نمونه در بالا، سطح بافتی که سطح ترموفرم را قاب می کند، الگوی واترمارک دیجیتال است. اندازه هر یک از واترمارک ها به اندازه یک تمبر پستی است، اما برای بهینه سازی خوانایی توسط گوشی هوشمند یا سیستم بینایی ماشین، در سراسر سطح تکرار می شود.

در گوشی های هوشمند، برنامه Digimarc کاربر را به یک وب سایت مشخص شده توسط مشتری هدایت می کند.

TEQ Code مبتنی بر فناوری Digimarc Watermark است

مک‌دونالد می‌گوید: «این می‌تواند وب‌سایتی باشد که ما آن را برای مشتریان یا میزبانی مشتریان میزبانی می‌کنیم». “این اساساً سیگنال مصرف کننده است که من اینجا هستم، داستان بسته بندی خود را به من بگویید.”

اطلاعاتی که مشتری در تلفن هوشمند خود می بیند پویا است مشتری می تواند هر زمان که بخواهد آن را تغییر دهد.

نقطه شیرین واترمارک های دیجیتال: بسته بندی پزشکی.

این فناوری مزایای خاص بازار را برای تمرکز TEQ بر بسته‌بندی پزشکی به ارمغان می‌آورد که با بهبود پایداری شروع می‌شود.

برای یک چیز، مک دونالد پیشنهاد می کند که این فناوری ممکن است به کاهش یا حذف احتمالی حجم مواد چاپی اجازه دهد.

او توضیح می‌دهد: «بسته‌بندی در یک فضای تنظیم‌شده مانند نیازهای پزشکی برای ارتباط بیشتر اطلاعات نسبت به سایر دسته‌ها». برای مثال، این کد می‌تواند جایگزین درج‌ها و کتابچه‌های اطلاعات برای استفاده (IFU) شود. دستگاه‌های پزشکی ممکن است به کتابچه‌های بزرگی نیاز داشته باشند که تعداد کمی از مردم آن‌ها را بخوانند، اگرچه برای انطباق با مقررات اجباری است.

به گفته تیم کالینز، مدیر حساب TEQ، این حتی پیچیده‌تر از آن است.

همچنین این سوال وجود دارد که علاوه بر انگلیسی، چند زبان مختلف باید در IFU ها گنجانده شوند: اسپانیایی، فرانسوی چطورتا کجا پیش می روید؟

بسته بندی ترموفرم با استفاده از واترمارک دیجیتال

یک واترمارک دیجیتالی می‌تواند با هدایت کاربر به یک صفحه وب به زبان خود، کار کاغذی را کاهش دهد و فرآیند را ساده‌تر کند.

مزیت دیگری در بازار پزشکی وجود دارد.

مک‌دونالد می‌گوید: «برخی ممکن است به دلیل ISO 11607 و نیاز به اثبات عقیم بودن به این فناوری علاقه مند شوند. کمک به پرستاران در انجام این کار مهم خواهد بود.

استاندارد بیان می کند که بسته بندی باید بتواند استریل بودن دستگاه را در طول عمر خود حفظ کند. همچنین، FDA دستورالعمل‌هایی را برای استفاده نیاز دارد که برای اطمینان از استفاده ایمن و آماده‌سازی ایمن دستگاه برای استفاده کافی باشد.

مک‌دونالد می‌گوید: «من معتقدم کد TEQ می‌تواند این کار را انجام دهد، اما هر سازنده دستگاه‌های پزشکی باید تعیین کند که آیا این کد برای استفاده مورد نظرشان مناسب است یا خیر».

ایده‌ای که او پیشنهاد می‌کند این است که یک مشتری می‌تواند به ویدیویی پیوند دهد که نحوه باز کردن و استفاده از بسته را به پرسنل پزشکی اطلاع می‌دهد.

تقریباً هر چیزی ممکن است.

مزایای ردیابی و ردیابی، فراخوانی و موارد دیگر.

برای بازارهای پزشکی و سایر بازارها، برندها با چالش دیگری روبرو هستند معضل زمانی که یک ماده یا جنبه دیگر یک محصول یا دستگاه پزشکی اضافه یا تغییر می‌کند.

آیا این بدان معناست که کل موجودی مرتبط باید دوباره کار شود یا به این دلیل پاک شود؟کالینز می پرسد.

FDA در مورد پایبندی واضح و سختگیرانه است.

با فناوری Digimarc، این دستورالعمل‌ها را می‌توان به سرعت به‌صورت آنلاین بدون از دست دادن یا فراخوانی به‌روزرسانی کرد.

کالینز اظهار می کند: “این در مورد هزینه و راحتی است.”

با این حال، مک‌دونالد خاطرنشان می‌کند که مزایای واترمارک می‌تواند بلافاصله پس از ترموفرمینگ شروع شود. به عنوان مثال، کد می تواند ماشین آلات پایین دستی را از پارامترهای خاص برای عملیات بعدی مطلع کند.

همچنین گزینه ای برای ردیابی و ردیابی با یک هشدار وجود دارد مک دونالد اذعان می کند که تنها تا سطح واحد نگهداری سهام (SKU) قابل ردیابی است.

با این حال، این فناوری راهی بی‌نقص برای برندها برای افزایش قابلیت احراز هویت و محدود کردن دامنه محصولاتی است که باید فراخوانی یا کنار گذاشته شوند.

گزینه های مشتریان از همان ابتدا شروع می شود و به نوع پلاستیک انتخاب شده برای ترموفرم گسترش می یابد. مجموعه محصولات TEQ دارای بیش از 25 ماده مختلف از جمله پلی پروپیلن و پلی اتیلن و همچنین آخرین پلاستیک های زیست تخریب پذیر و بازیافتی است.

مک دونالد می گوید، با این حال، اکثر مشتریان محصولات پزشکی PETG را انتخاب می کنند.

او می‌افزاید: «تاسیسات قالب‌گیری تزریقی ما تجربه‌ای در زمینه پلاستیک‌های کالایی، پلاستیک‌های مهندسی و الاستومرها دارد.

در نهایت، در پایان عمر ترموفرم، یک واترمارک می‌تواند ادغام در مرتب‌سازی و بازیافت خودکار بسته‌بندی را برای بازیافت مکانیکی استاندارد یا یک روش بازیافت پیشرفته مانند پلیمریزاسیون امکان پذیر کند.

ترجمه شده توسط:سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید