آخرین مطالب مجله پیکنیک

بهترین ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

بهترین های ظروف یکبار مصرف سوپرفرش در سال 1403

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

با بایدها و نباید های یک بسته بندی صحیح آشنا شویم

در ادامه می‌خوانید

بسته‌بندي اصولي

بسته‌بندی‌ها جزء لاینفک زنجیره تامین و توزیع هر کالایی هستند‌ و ساده‌ترين روش برای محافظت از مواد غذایی بسته‌بندی آن است. معمولاً بسته‌بندی از مواد غذایی در مقابل نفوذ عوامل خارجی و همچنین حفظ خواص داخلی آن محافظت می‌كند. امروزه روش‌های مختلف بسته‌بندی به همراه روش‌های نوین نگهداری مواد غذایی نقش موثر و کارآمدی در صنایع غذایی ایفا می‌کنند. به نحوی که بسته‌بندی موادغذایی به‌صورت علمی و با تکنیک‌های خاص خود انجام می‌گیرد و جزء صنایع پیشرفته محسوب مي‌شود.

اهداف اصلی بسته‌بندی مواد غذایی

وظایف عمده هر بسته‌بندی عبارتست از: حفاظت فیزیکی- شیمیایی محصول از مرحله تولید تا مصرف، حفظ کیفیت، سهولت مصرف و حمل‌ونقل آسان. هرچند بسته‌بندی ارزش تجاری بالایی در کالاهای صنعتی ایجاد می‌کند، اما بسته‌بندی نقش کلیدی در صنایع غذایی دارد. بسته‌بندی‌هاي مواد غذایی علاوه بر وظایف ذکر شده در بالا ضامن بهداشت، سلامت و ارزش غذایی این کالاها و همچنين تعیین‌کننده زمان ماندگاری این محصولات نيز هستند. زمان ماندگاری یک ماده غذایی مدت زمانی است که می‌توان آن ماده غذایی را در شرایط نگهداری مشخص ذخیره‌سازی نمود و کیفیت و سطح بهداشت آن را تضمین کرد.

مهم‌ترین هدفی که در بسته‌بندی محصولات غذایی مدنظر قرار مي‌گيرد، محافظت ماده غذایی از عوامل فساد درونی و بیرونی و طول عمر بيشتر محصولات است. عوارض ناشی از آلودگی مواد غذایی بیماری‌هایی هستند که ماهیت عفونی یا سمی دارند و عامل آن از راه غذای مصرفی وارد بدن می‌شود. هر فردی در معرض ابتلا به چنین بیماری‌هایی قرار دارد. غذا به‌عنوان منبع تولید انرژی در بدن اگر دچار آلودگی باشد، می‌تواند منشاء بیماری‌های مختلف و در رأس آنها بیماری‌های گوارشی و مسمومیت‌های غذایی در انسان باشد. این آلودگی‌ها معمولاً به دلیل تهیه، نگهداری و حمل و نقل نامناسب ماده غذایی بروز می‌کند.

یادگیری اصول بسته‌بندی مواد غذایی نه‌تنها برای محافظت کامل از مواد غذایی بلکه برای بازاریابی صحیح و بی‌نقص هم ضروری است. به همین دلیل شاهد هستیم که برخلاف گذشته، کارخانجات تولید مواد غذایی، خرده‌فروشان و شرکت‌های طراحی و خدمات‌دهنده بسته‌بندی محصولات، ارتباط کاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا طراحی و بسته‌بندی محصولات با سلیقه مشتریان، هماهنگی بیشتری داشته باشد.

بسته‌بندی پايدار

اگر به زنجیره تامین تا آخرین حلقه مصرف مواد غذایی نگاه شود، نگرانی‌های بسیاری در ارتباط با ورود مواد غذایی غیر‌قابل مصرف توسط انسان به چرخه غذایی حیوانات وجود دارد. چراکه چرخه غذایی حیوانات به‌صورت مستقیم تامین مواد غذایی خوراکی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسته‌بندی‌ها می‌توانند به کنترل مصرف، افزایش سطح سلامت، بهداشت مواد غذایی، جلوگیری از هدر رفت و اتلاف آنها کمک کنند.

در بسته‌‌بندی پایدار از مواد و روش‌هایی برای تولید استفاده می‌شود که کمترین مصرف انرژی و اثرگذاری را بر محیط زیست دارند. بسته‌بندی سبز يا پايدار که بر پایه تعهد به محیط زیست خلق شده است، از مواد قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر استفاده و انرژی را بهینه مصرف می‌کند.

امروزه تأکید سازمان‌های داخلی و جهانی بهداشت روی قابلیت تجزیه شدن و بازیافت شدن بسته‌بندی محصولات مختلف است و به همین دلیل از اصول بسته‌بندی محصولات این است که متریال سازنده در محیط ماندگاری نداشته باشد یا اینکه به‌راحتی قابل بازیافت باشد.

الزامات بسته‌بندي مواد غذايي رستوراني

در طراحي و توليد بسته‌بندي مواد غذايي رستوراني (بيرون‌بر) جدا از اينكه اصول پايه و اوليه بسته‌بندي (كه در بالا ذكر شد) بايد رعايت شده باشد، به انتقال حس لذیذ بودن و دلچسب بودن غذا نيز بايد اهميت داده شود. علاوه بر جنبه زیبایی، باید جنس و طرح آن به‌گونه‌ای انتخاب شود که مانع سرد شدن غذا گردد. بسته‌بندی‌های غذای بیرون‌بر از‌جمله نکات موثر در جلب رضایت مشتری و سرعت بخشیدن به روند فروش است. در واقع می‌توان گفت جذابیت و مرغوبیت بسته‌بندي‌های رستورانی، افزایش چشمگیری در جذب مشتری دارند که در نتیجه آن، پیشرفت در کار حاصل می‌شود. نكته قابل ذكر ديگر اينكه اگر اصول بسته‌بندی کردن مواد غذایی رعایت نشود، در حمل مواد غذایی به مشکل خواهيم خورد. حمل و نقل آسان نيز يكي ديگر از اهداف بسته‌بندي اصولي است.

در طراحي و انتخاب نوع بسته‌بندی غذا‌های رستورانی بايد نوع غذا، ابعاد آن و وزن غذا مدنظر قرار گيرد تا بتواند از محتویات داخل خود به‌خوبی محافظت کند و این یعنی باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد و راه نفوذ نداشته باشند. پس استفاده از سایز و شکل استاندارد جزو اصول بسته‌بندی است، زيرا ذخیره‌سازی محصول، در دست گرفتن و حمل‌و‌نقل آن را راحت کرده است.

برند پیکنیک ،امروزه ظروف بسته بندی تولید شده در این مجموعه را مطابق با استانداردهای بسته بندی روز دنیا پیش برده است،همچنین حفظ کیفیت،رفع نیاز اصلی مصرف کننده،مسئولیت پذیری در خصوص سلامت مصرف کننده و حفظ محیط زیست از اصلی ترین فاکتورهایی است که پیکنیک به آن توجه بسیار زیادی می کند ، چراکه مواد غذایی بصورت مستقیم  با سلامت ما در ارتباط است و چه بهتر که برای بسته بندی مواد غذایی از ظروف سالم،بهداشتی و با کیفیت استفاده کنیم .

وجود گنجایش های متنوع و تنوع در جنس ظروف بسته بندی اعم از مایکروویوی،گیاهی،آلومینیومی و … به مصرف کننده قدرت انتخاب بسیار زیادی را می دهد و آنها میتوانند بر حسب نیاز خودشان بهترین،مقرون به صرفه ترین و بهداشتی ترین بسته بندی را انتخاب کنند .

برند پیکنیک از صفر تا صد انتخاب محصول، مشاوره در خصوص بسته بندی در حوزه برندینگ و همچنین شناخت بازار هدف و نیاز دقیق مشتریان آنها را همراهی و حمایت میکند و همواره به سمت برتر بودن در مسیر پیشرفت گام برمیدارد چرا که معتقد است مشتریان ما لایق بهترین ها هستند پس باید همواره و همیشه رو به جلو و در مسیر پیشرفت باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید