آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

بازیافت در رستوران

در ادامه می‌خوانید

بازیافت در رستوران – بطور میانگین تخمین زده می شود که یک رستوران بزرگ در هفته حدود 900 کیلو زباله تولید کند. شاید فکر کنید بازیافت زباله یک کار پرهزینه است اما اگر بدانید این کار چقدر آسان است و می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما بشود تعجب می کنید. ایده های زیر را بررسی کنید تا رستوران خود را به یک رستوران سبز و دوستدار  محیط زیست تبدیل کند.

مواد بازیافت

چه محصولاتی را میتوانید بازیافت کنید

قبل از شروع بازیافت بررسی کنید که چه محصولاتی را می توانید بازیافت کنید. سپس تحقیق کنید که چطور می توانید این محصولات را تفکیک کنید. بعضی از این مواد بعد از مصرف باید شستشو شوند تا بتوان آنها را بازیافت کرد.شیشه ها نیز قابل بازیافتند ولی باید بررسی کنید که آیا رنگ شیشه ها در جداسازی و بازیافت مهم است یا خیر؟ بیشتر محصولات بازیافتی از جنس آلومینیوم، کاغذ و پلاستیک هستند.

نحوه بازیافت مواد غذایی

مواد غذایی بازیافتی به دو دسته کلی قبل از مصرف و بعد از مصرف دسته بندی می شوند. مواد غذایی بازیافتی قبل از مصرف شامل مواد غذایی است که قبل از سرو غذا دست نخورده باقی مانده یا در حین آماده سازی غذا به هدر میروند. مواد غذایی پس از مصرف هم شامل موادی است که پس از مهمانی های و مصرف ایجاد می شود، مانند پوست میوه و … . در حالیکه این مواد بازیافتی ممکن است بی خطر بنظر برسند اما تولیدکننده گاز متان و گلخانه ای هستند و آلودگی محیط زیست را بهمراه دارند.

بازیافت مواد غذایی

بازیافت مواد غذایی قبل از مصرف

  • از سفارش کالاهای اضافی خودداری کنید. حتی اگر به ازای خرید بیشتر تخفیف بیشتر می گیرید این کار را نکنید مگر اینکه واقعا به آن احتیاج داشته باشید.
  • کالاهای با ماندگاری بالا خریداری کنید. محصولاتی که ماندگاری بالایی دارند و به بسته بندی نیاز ندارد و ضایعات کمتری تولید می کنند خریداری کنید.
  • از برچسب بر روی ظروف استفاده نمائید. بر روی محصولات خود برچسب تاریخ انقضا بزنید تا بدانید چقدر برای مصرف آن مهلت دارید. مواد غذایی با تاریخ انقضا نزدیک را جلوی یخچال قرار دهید تا زودتر مصرف کنید.
  • از تمام قسمت های مواد غذایی استفاده کنید. ساقه میوه ها و پوست برخی میوه ها قابل مصرف اند. حتی برخی از این موارد را می توانید بعنوان چاشنی در سوپ استفاده کنید یا به حیوان خانگی خود بدهید.

بازیافت مواد غذایی پس از مصرف

بازیافت مواد غذایی پس از مصرف

  • ظروف نگهدانرده برای مهمانان و مشتریان خود در نظر بگیرید. حدود 17% از هر وعده غذایی دور ریخته می شود. اگر یک ظرف نگهدارنده مواد غذایی به مشتریان خود دهید می تواند اضافه مواد غذایی خود را به خانه ببرند.
  • کمپوست. در این روش می توتان مواد آلی مانند پوست تخم مرغ و استخوان حیوانات را به خاک غنی تبدیل کرد.تمام چیزی که برای این منظور احتیاج دارید مخزن هوادهی برای مواد کمپوست شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید