آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

اهمیت بازیافت و نقش آن در محیط زیست:

در ادامه می‌خوانید

طی گذشت قرن‌ها، ما از زمین برای رفع نیازهایمان استفاده کرده‌ایم. به بیان ساده‌تر، فراتر از  ظرفیتش از آن بهره برداری کرده‌ایم از طرفی  سوء استفاده بیش از حد از این سیاره منجر به افزایش گرمایش دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، شده است.

بازیافت، به نیاز ساعتی تبدیل شده است چرا که جهان تحت فشار موضوعات زیست محیطی پیچیده‌ی متعددی قرار گرفته است  و دچار وضعیت وخیمی می‌باشد. تخریب افراطی جنگل‌های انبوه، گونه‌های مختلف حیوانات و گیاهان را در معرض انقراض قرار داده است. با بی‌فکری تمام، جنگل‌های انبوه را برای تولید کاغذ، الوار و توسعه منطقه‌ای از بین می‌بریم.
بازیافت به معنای واقعی کلمه یعنی استفاده مجدد از مواردی که یک بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این امر بر پردازش مجدد مواد استفاده شده جهت جلوگیری از ایجاد پسماند تولیدی از انباشت خانگی و صنعتی، دلالت دارد. بازیافت، به کاهش انتشارات گاز گلخانه‌ای و دفن آنها، کمک می‌کند.

دفن کردن، از قدیمی‌ترین راه‌های دفع زباله است. این فرآیند زباله طی دفن کردن آن شامل می‌شود. گرچه که این روش سازماندهی شده‌ی دفع زباله است اما بر افرادی که در نزدیکی چنین مناطق قرار دارند و همچنین محیط اطراف اثرات منفی شدیدی دارد.

اهمیت بازیافت در چیست ؟

کاهش لندفیل یا  اصطلاحا زمین دفن

لندفیل، بزرگترین مشکلی است امروزه با آن مواجه هستیم. از آن جا که ما بیشتر و بیشتر زباله تولید می‌کنیم، به مکانی نیز برای دفع آن نیاز داریم. بنابراین، این زباله می‌تواند طی دفن زیر خاک یا انباشت آن در یک محل، دفع شود. مکانی که این زباله در آن انباشته می‌شود، لندفیل نام دارد.

بزرگترین مزیت بازیافت، استفاده مجدد از مواد قابل بازیافت جهت کاهش مقدار موادی است که در این لندفیل دفع می‌شوند. این موارد ایجاد کنندگان اصلی گازهای گلخانه‌ای که باعث آلوگی محیط زیست می‌شوند، هستند. بازیافت کاغذ، پلاستیک، شیشه و مواد این چنینی دیگری به راحتی امکان‌پذیر است و به حفظ پاکیزگی محیط زیست تاحدودی کمک می‌کند.

 

 تاثیر  بازیافت در کنترل آلودگی:

اهمیت واقعی بازیافت زمانی احساس می‌شود که مکان لندفیل مورد استفاده، کم باشد. همان‌طور که زباله کمتری انباشته می‌شود، منجر به کاهش انتشار گازهای مضر گلخانه‌ای نیز می‌شود. به علاوه، پشته‌های زباله به عنوان یک آهنربای قوی جهت جذب حشرات و پرورش آن‌ها عمل می‌کند. هر چه زباله کمتری تولید کنیم، فرصت زندگی در محیط سالم تر را افزایش می‌دهیم. بازیافت محصولات همچنین اثر کربن محصول را کاهش می‌دهد.

 

صرفه‌جویی در هزینه:

بازیافت همچنین باعث صرفه‌جویی جدی در هزینه‌ها می‌شود. مثلا، هزینه کالاهای بازیافتی خیلی کمتر از کالاهای جدید و دست اول است. کمپوستی که در خانه با بازیافت زباله روزانه ایجاد می‌شود به صرفه‌جویی زیاد در بودجه ماهانه شما در تهیه کمپوست، کمک خواهد کرد. حفظ پول با خرید موارد بازیافتی در حفظ محیط‌ زیست نیز موثر است.
چه چیزهایی را می‌توان بازیافت کرد؟

 

مواد تولید شده از پلاستیک این قابلیت را دارد که چندین بار بازیافت شود و بالطبع این روزها با پیشرفت علم توانسته ایم روش صحیح بازیافت را اموزش دهیم و استفاده کنیم .چنان که در گذشته های دورتر میدیدم که پلاستیک رو می سوزاندند و همین سوزاندن سبب شده بود گازهای سمی و مضری از آن ها خارج شود که برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار مضر و آسیب پذیر بوده است ..
موارد و موادی همچون پارچه‌ها، کاغذ، پلاستیک، چوب، مواد آهنی و غیرآهنی، رنگ‌ها و باتری‌ها که ما در زندگی روزانه خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم، قابل بازیافت هستند. بازیافت نه تنها تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد بلکه موجب بازسازی منابع از دست رفته نیز می‌شود. افزایش ثروت، جمعیت و تکنولوژی و تغییراتی در سبک زندگی، همگی باعث عدم مدیریت مناسب زباله تولیدی شده‌اند. گازها و مواد شیمیایی مضری از مکان دفن زباله به اتمسفر منتشر می‌شوند.

 بازیافت، احیای زمین‌های جنگل و زیستگاه‌ها را تضمین می‌کند. این سیاره است که به ما زندگی بخشیده است. اگر به قدرت بی نظیر بازیافت پی ببریم

پیکنیک ، امروزه، ضمن  لحاظ کردن تمامی موارد بهداشتی ، با هدف تولیداتی ظروف پیش میرود که نه تنها قابل بازیافت باشند بلکه برای سلامتی انسان و همینطور محیط زیست کوچکترین خطر و اسیبی را در بر نداشته باشد .

گرداورنده : سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید