آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

آیا پلی‌استایرن یک انتخاب پایدار برای بسته‌بندی مواد غذایی است؟

در ادامه می‌خوانید

Cassie Bradley، مدیر بازرگانی پایداری Ineos Styrolution آمریکا، مزایای PS و آینده آن را در اقتصاد دایره‌ای به اشتراک می‌گذارد.

طبق یک مطالعه بازار از BlueWeave Consulting، بازار جهانی پلی‌استایرن با ارزش 31.6‌میلیارد دلار در سال 2021، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2028 به 44.8‌میلیارد دلار برسد و در دوره تحلیلی 2028-2022 با CAGR 5.2درصد رشد کند.

این مقدار زیادی PS از‌جمله پلی‌استایرن با ضربه بالا (HIPS) و PS منبسط شده (EPS) است.

اگرچه ظروف و بسته‌بندی PS قابل بازیافت هستند، اما نرخ بازیافت در حدی نیست که باید باشد. با توجه به مدیریت مواد پایدار EPA. با در نظر گرفتن تمام زباله‌های جامد شهری، این رقم به 0.9‌درصد کاهش می‌یابد.

برای بالا بردن این درصد چه کاری می‌توان انجام داد؟

اینجاست که Ineos Styrolution وارد می‌شود. Cassie Bradley، مدیر بازرگانی پایداری INEOS Styrolution America، تلاش این شرکت را برای آینده‌ای خوشبینانه برای PS در اقتصاد دایره‌ای توضیح می‌دهد.

این شرکت مستقر در آلمان یکی از دو تامین‌کننده برتر استایرنیک در جهان است که پیشروی PS است. این شرکت جهانی 20 سایت تولیدی در ده کشور جهان دارد. بازارها شامل خودرو، لوازم الکترونیکی، خانگی، ساخت‌و‌ساز، مراقبت‌های بهداشتی و بسته‌بندی است

شرکت مادر، Ineos، متعهد به دستیابی به پنج هدف بلندپروازانه پایداری برای سال 2025 است که شامل استفاده از میانگین 30‌درصد از محتوای بازیافتی در محصولاتی که برای بسته‌بندی PS در اروپا قرار دارند و اطمینان از اینکه 100‌درصد محصولات پلیمری خود قابل بازیافت هستند، می‌شود.

برای تحقق این امر، Ineos در کارخانه‌های پلیمریزاسیون PS، همکاری در سایر طرح‌های بازیافت پیشرفته، و ادغام مواد اولیه تجدیدپذیر در محصولات خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، Cassie Bradley، مدیر بازرگانی پایداری، Ineos Styrolution، در این مصاحبه اختصاصی پرسش و پاسخ توضیح می‌دهد که چرا PS یک گزینه مناسب بسته‌بندی مواد غذایی در محیط امروزی است.

PS توجه ناخواسته‌ای را به‌عنوان یک هدف در جنبش ضد‌پلاستیک از‌جمله ممنوعیت‌های کامل در برخی مکان‌ها به خود جلب کرده است. چرا اینطور است؟

برادلی: بسته‌بندی مواد غذایی با ظروف یکبار‌مصرف موضوعی است که به‌طور فزاینده‌ای داغ است، زیرا بسیاری از اطلاعات اشتباه در مورد مواد PS به دست عموم می‌رسد. بدون حقایق دقیق، راه‌حل‌هایی برای اجرای ممنوعیت‌های PS پیشنهاد می‌شود که به نفع رویکردهای غیرواقعی و یک‌اندازه برای همه است و استفاده از جایگزین‌های غیرموثر را که اغلب ردپای محیطی بزرگ‌تری نسبت به پلی‌استایرن دارند، ترویج می‌کند.

راه‌حل واقع‌بینانه؟ از نوآوری برای ایجاد پیشرفت در زیرساخت‌های بازیافت قدیمی کشورمان و استفاده از فناوری‌های بازیافت برای حفظ پلی‌استایرن در یک اقتصاد دایره‌ای استفاده کنید تا جامعه مدرن ما بتواند از این ماده ارزشمند بهره‌مند شود و در عین حال مردم را برای دفع مناسب زباله‌های پلاستیکی درگیر کند.

چرا PS انتخاب خوبی برای بسته‌بندی مواد غذایی در سال 2022 باقی می‌ماند؟

برادلی: خواص سبک وزن پلی‌استایرن این ماده را قادر می‌سازد تا بهترین عایق و محافظ را برای مصارف غذا و نوشیدنی فراهم کند و به مبارزه با یک مسئله مهم دیگر کمک کند: ضایعات مواد غذایی.

استحکام و خواص مانع آن به PS اجازه می‌دهد تا در یک لایه برای بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد، به‌طور کلی به مواد کمتری نیاز دارد و در عین حال نیاز به چندین لایه مواد مخلوط را از بین می‌برد که از جدا شدن کافی محصولات خاص در طول فرآیند بازیافت جلوگیری می‌کند.

PS یک ماده پایدار، ایمن و بهداشتی است که برای بازیافت طراحی شده است. در واقع، ماهیت آن باعث می‌شود که در طی فرآیند بازیافت پیشرفته، دوباره به مونومر اصلی تجزیه شود. این فرآیند مواد را قادر می‌سازد تا بارها در برنامه‌های کاربردی بکر و در حد مواد غذایی مورد استفاده مجدد قرار گیرند؛ «یک تمایز کلیدی».

ممکن است بپرسید، «اما مواد جایگزین چطور؟» اینها اغلب چرخه عمر محدودی دارند و در بیشتر موارد، ردپای محیطی حتی بدتری از خود بر جای می‌گذارند. ناگفته نماند که آنها می‌توانند با قیمت گزافی همراه باشند که هزینه‌ها را برای مشاغل و در نتیجه مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

چرا به بازیافت PS خوشبین هستید؟

برادلی: دانشمندان و مهندسان بیش از 90 سال است که از PS برای کمک به پیشرفت‌های مدرن در سراسر صنایع، از‌جمله ایجاد مواد پایدار برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌کنند. این یکی از آسان‌ترین پلاستیک‌های قابل بازیافت است. می‌توان آن را با استفاده از فناوری‌های بازیافت مکانیکی و پیشرفته بازیافت کرد و به لطف بسیاری از خواص ذاتاً پایدار، کلیدی برای ترسیم مسیر دستیابی به اقتصاد دایره‌ای برای پلاستیک‌ها‌ست.

صنایع غذایی برای اطمینان از ایمن بودن غذا برای مشتریان و مصرف‌کنندگان به مواد ایمن و استریل متکی است، به همین دلیل است که راه‌حل‌های بازیافت پیشرفته پتانسیل بالایی برای این صنعت دارند. به‌عنوان مثال، با استفاده از فناوری بازیافت پیشرفته، زباله‌های PS پس از مصرف را می‌توان بارها و بارها با همان خلوص بالا و عملکرد مواد بکر تغییر کاربری داد. این یک راه‌حل واقعا دایره‌ای است!

برای افزایش دایره‌ای PS چه چیزی لازم است؟

برادلی: بسته‌بندی مواد غذایی باید الزامات عملکردی را برآورده کند و کمترین تأثیر را بر محیط زیست بگذارد. پیشرفت‌های مواد مدرن امکان بسته‌بندی با‌کیفیت مواد غذایی را با استفاده از PS بدون هیچ تغییری در خواص با کارایی بالا و منحصر به‌فرد استایرن فراهم کرده است.

همکاری مستمر بین صنعت، کسب‌وکار، تفکیک‌کننده‌های زباله، بازیافت‌کنندگان و ارائه‌دهندگان فناوری، برای اطمینان از درک بهتر رهبران کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان از مزایای PS در یک اقتصاد دایره‌ای و اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بازیافت مدرن و مواد بازیافتی ضروری است.

ترجمه شده توسط: سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید