آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

آغاز رقابت برای بسته‌بندی مقرون به‌صرفه و سبز

در ادامه می‌خوانید

نیل هانسفورد، کارشناس بسته‌بندی مواد غذایی و انجماد برودتی در ایر پروداکت، می‌گوید فرصت‌هایی برای توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و فن‌آوری‌های بازیافت جدید برای کمک به پر‌کردن شکاف موجود در عرضه پلاستیک‌های غذایی بازیافتی وجود دارد.

مالیات بسته‌بندی پلاستیکی جدید (PPT) برای تشویق استفاده از پلاستیک‌های قابل بازیافت یا مواد جایگزین طراحی شده است و با انجام این کار، بازاری برای این گزینه‌های سازگار با محیط زیست ایجاد می‌کند.

این امر به افزایش سطح بازیافت و جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی کمک می‌کند و میزان زباله‌های اضافی ارسالی به محل دفن زباله را محدود می‌کند. با توجه به شرایط اضطراری آب و هوایی فعلی و افزایش انتظار مشتریان برای محصولات پایدارتر، این روند ادامه خواهد یافت.

صنعت غذا و نوشیدنی، به‌ویژه، تحت تأثیر PPT قرار خواهد گرفت. بسته‌بندی‌های پلاستیکی همچنان نقش اساسی را در حفاظت از محصولات غذایی در سفر خود از طریق زنجیره تامین و فراتر از آن ایفا می‌کند و تضمین می‌کند که کیفیت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل حفظ می‌شود. بسته‌بندی‌های پلاستیکی به ذخیره حجم بسته‌بندی‌ها، انرژی مصرفی و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند و بدون آنها ممکن است در ماه به میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از منابع استفاده کنیم.

در صنعت مواد غذایی، بسته‌بندی‌ها و ظروف پلاستیکی قابل جایگزینی نیست. تولید‌کنندگان مواد غذایی، رستوران‌ها، خدمات آنلاین و ارسال غذا به‌شدت به ظروف یکبار‌مصرف و بسته‌بندی‌ها پلاستیکی وابسته هستند.

در حالی که به‌نظر می‌رسد تغییر به پلاستیک‌های قابل بازیافت یک انتقال به‌اندازه کافی آسان است، اما موضوع برای تولیدکنندگان مواد غذایی که با مقررات سختگیرانه‌ای در مورد نوع موادی که می‌توانند با غذا در تماس باشند، پیچیده‌تر است.

در حال حاضر بازیافت پلاستیک‌هایی که می‌توانند مجدداً به‌عنوان بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند، بسیار دشوار است.

پلاستیک‌های نرم و همچنین بسیاری از گلدان‌ها، وان‌ها و سینی‌ها یا به محل دفن زباله می‌روند یا به مواد غیرغذایی بازیافت می‌شوند. در حالی‌که توانایی تولید پلاستیک‌های بازیافتی برای مواد غذایی وجود دارد، زیرساخت کافی برای تولید حجم پلاستیک قابل بازیافت مورد نیاز وجود ندارد.

این یک فرصت واقعی برای صنعت بسته‌بندی برای خلاقیت و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و فن‌آوری‌های بازیافت جدید برای کمک به پر‌کردن شکاف در عرضه پلاستیک‌های بازیافتی غذایی است.

مسابقه برای ارائه راه‌حلی که در مقیاس صنعتی کار می‌کند با طیف وسیعی از ابتکارات امیدوارکننده در حال انجام آغاز شده است، مانند پروژه NEXTLOOPP که هدف آن ایجاد بسته‌بندی مواد غذایی از پلی‌پروپیلن بازیافتی است.

پروژه‌های دیگر با حمایت دولت، با اعلام بودجه 30 میلیون پوندی در ماه مارس برای پنج پروژه نمایشی در مقیاس بزرگ و 13 پروژه تحقیقاتی و توسعه‌ای تحت رهبری کسب‌وکار، با هدف ایجاد تحول در رویکرد بسته‌بندی پلاستیکی بریتانیا، تحریک شده‌اند.

تامین‌کنندگان گازهای غذایی و تجهیزات گازدار برای بخش غذا و نوشیدنی، مانند ایر پروداکت، با هدف کمک به بخش برای بهبود ماندگاری محصولات، به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی، و بهبود کیفیت و ایمنی مواد غذایی هستند.

بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) با پلاستیک‌های جایگزین سازگار است، و با پیش‌روی گزینه‌های بیشتری، ایر پروداکت و سایر محصولات در صنعت می‌توانند با تولیدکنندگان بسته‌بندی همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانیم راه‌حل بهینه را به تولیدکنندگان مواد غذایی ارائه دهیم که هم زباله‌های مواد غذایی و هم زباله‌های پلاستیکی را به حداقل می‌رساند.

در دسترس بودن محدود پلاستیک‌های بازیافتی برای مواد غذایی باعث افزایش قیمت‌ها شده است، به این معنی که بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی به‌جای سرمایه‌گذاری در گزینه‌های بسته‌بندی سبزتر، به دلیل گران‌تر بودن دومی، مالیات را پرداخت کرده‌اند.

با این حال، با افزایش تقاضا و سرمایه‌گذاری از سوی دولت، ما دلایلی داریم که امیدوار باشیم به مرور زمان صنعت بسته‌بندی بتواند راه‌حل‌های سبز و مقرون به‌صرفه جدیدی ارائه دهد که به صنعت اجازه می‌دهد از وابستگی خود به پلاستیک‌های بکر دور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید