آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

پر کردن مجدد نمی‌تواند مشکلات مصرف‌کنندگان امروزی را حل کند

در ادامه می‌خوانید

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که مصرف‌کنندگان ممکن است به بسته‌بندی‌های قابل پر‌کردن مجدد پشت کنند. چه چیزی می‌تواند این روند را توضیح دهد؟ به گفته رابرت لیلینفلد، بنیانگذار و مدیر اجرایی اتاق فکر بسته‌بندی پایدار اسپرینگ، صنعت بسته‌بندی باید یک شعار را در ذهن داشته باشد: راحتی اولویت است.
مقاله‌ای از iNews خواندم با عنوان «فروشگاه‌های خرده‌فروشی ناپدید می‌شوند، زیرا خریداران به سبک زندگی بدون زباله پشت می‌کنند». بحث‌های آنلاین درباره این قطعه پر از اخم کردن، فشار دادن دست و دندان‌قروچه بود.
چرا اینقدر تعجب؟
برخي از ما که با افزایش پایداری امرار معاش می‌کنیم باید به خود یادآوری کنیم که مردم بسته‌ها را نمی‌خرند. آنها محصولاتی را می‌خرند که مشکلات را حل می‌کند. برخی از مشکلات جسمی است. برخی احساساتی هستند. برخی از آنها به سبک زندگی مرتبط هستند. و برخی مالی هستند. بنابراین، برای موفقیت، محصولات باید ترکیب مناسبی از عملکرد، تنوع، راحتی و هزینه را ارائه دهند.
توجه داشته باشید که من پایداری را در نظر نگرفتم. این به این دلیل است که برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، این یک فکر بعدی است. به مطالعاتی که می‌گویند مصرف‌کنندگان بسته‌بندی پایدار می‌خواهند اهمیت ندهید. البته که دارند! چه کسی با گفتن چیزهای دیگر بد به نظر می‌رسد؟ اما این بدان معنا نیست که حداقل برای اکثر آنها یک نگرانی مهم است.
اما، در حالی‌که مصرف‌کنندگان اغلب کاری را که می‌گویند انجام نمی‌دهند، اما رفتارهایشان دروغ نمی‌گوید. ممکن است دکتر ویلیام راتجه، متخصص آمریکایی را به‌خاطر بیاورید که زباله‌های مردم را در تلاش برای توضیح تمایلات زیست‌محیطی آنها مطالعه کرد. همانطور که در مقاله «جست‌وجوی حقیقت در امتناع» در سال 1992 در نیویورک‌تایمز در مورد دکتر راتجه آمده است: مطالعات گذشته او نشان داده است که مردم رفتار خود را برای برآورده کردن انتظارات فرهنگی توجیح می‌کنند.
دلایل خرابی خرده‌فروشی‌های قابل شارژ هم ساده و هم اساسی هستند. آنها ناخوشایند، عمومی و گران هستند. واقعیت مهم، این است که آنها در دنیای امروز تجارت الکترونیک و تحویل در خانه کار نمی‌کنند. اگر مردم به فروشگاه‌ها نروند، نمی‌توانند ظروف خود را دوباره پر کنند.
یک راه‌حل کاهش بسته‌بندی وجود دارد که خوبی‌های پر کردن مجدد را می‌گیرد و آن را با تاکید امروزی بر راحتی، کاهش هزینه و نیازهای سبک زندگی امروزی ترکیب می‌کند. همانطور که در بیشتر موارد، برای خرید محصول، استفاده و دفع بسته‌بندی نیاز به یک رویکرد سیستمی دارد:
 محصولات مایع را در ظروف قابل استفاده مجدد محکم با قابلیت توزیع آسان به بازار عرضه کنید.
 پر کردن مجدد، به شکل متمرکز، در بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بفروشید.
قیمت خرده‌فروشی پر‌کردن مجدد باید به‌طور قابل‌توجهی کمتر از هزینه خرید اولیه محصول و توزیع‌کننده باشد. بسته به‌خودی خود هزینه کمتری دارد و غلظت محصول، در صورت امکان، هزینه هر استفاده را نیز کاهش می‌دهد.
 آن بسته‌های انعطاف‌پذیر را از پلیمرهای تک‌لایه و آسان برای بازیافت تولید کنید.
البته این سیستم هم کامل نیست. ما هنوز باید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنیم که این بسته‌های انعطاف‌پذیر قابل بازیافت هستند. و به بازفرآورندگان کمک کنید تا برای آنها بازار بسازند. اینها کارهای کوچکی نیست!
همانطور که به یافتن راه‌هایی برای کاهش تأثیر منفی بسته‌بندی بر محیط‌زیست ادامه می‌دهیم، همیشه باید در نظر داشته باشیم که اگرچه تازگی ممکن است ارزش داشته باشد، اما راحتی اولویت است.
هیچ چیز پایداری در مورد مفاهیم بسته‌بندی وجود ندارد که مردم آن را خریداری نکنند. بنابراین، باید مدام به یاد داشته باشیم که هدف ما یافتن کمال نیست، بلکه پیشرفت بیشتر است.

منبع: https://packagingeurope-com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید