آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

چطور مواد غذایی را در یخچال و فریزر نگهداری کنیم؟

در ادامه می‌خوانید

چگونه مواد غذایی را در فریزر برای مدت زمان بیشتری آماده کنیم؟

این روز ها با تغییر روش زندگی انسان ها و اشتغال شبانه روزی آن ها، دفعات خرید نیز کمتر شده و در هر نوبت خرید، حجم مواد غذایی خریداری شده بالطبع بیشتر شده و این مواد خریداری شده نیاز به نگهداری مناسب در یخچال و فریزر را دارند.

یکی از متداول ترین روش های نگهداری، قرار دادن مواد در ظروف نگهدارنده مناسب و منجمد کردن آن ها در فریزر و نگهداری در یخچال است. نگهداری مواد فاسد شدنی ای مثل لبنیات و مرکبات در یخچال جزو مهم ترین نکات ماندگاری آن ها است و در غیر این صورت به سرعت فاسد می شوند.

فاسد شدن مواد غذایی در یخچال و فریزر

برای حفظ طراوت و تازگی میوه ها و سبزیجات و برای ماندگاری طمع دلنشین نوشیدنی ها باید آن ها را داخل یخچال نگهداری کرد. این مواد غذایی در دمای صفر درجه تا دو هفته و در دمای 5 درجه تا یک هفته ماندگاری دارند.

ظرف نگهدارنده غذای فریزر و یخچال

روش صحیح نگهداری مواد غذایی در یخچال

برای سالم نگه داشتن مواد غذایی درون یخچال باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • غذای پخته شده کمتر از 2 ساعت باید درون یخچال قرار گرفته شود، زیرا دمای محیط اتاق باعث آلودگی آن می شود، همچنین باقی مانده غذا باید تا 2 روز مصرف شود. پیشنهاد می شود غذاها را برای هر وعده به میزان نیازتان تهیه کنید و در صورت امکان از نگهداری و گرم کردن مجدد آن امتناع کنید زیرا این مواد غذایی حاوی میکروب های مضری می شوند که سلامت انسان را به خطر می اندازد. این دسته از مواد غذایی باید حداقل با حرارت 60 درجه گرم شود تا از مسمومیت غذایی جلوگیری شود. اما اگر مجبور به نگهداری مواد غذایی شود، آن ها را باید در ظروف نگهدارنده (food grade) و متناسب به حجم مواد غذاییمان قرار دهیم.
  • نوع ظرفی که غذا در آن در یخچال نگهداری می‌شود نیز از نظر واکنش‌های شیمیایی که بین غذا و ظرف رخ می‌دهد، اهمیت دارد. در حال حاضر انواع ظروف با جنس پروپیلن (pp) مناسب یخچال، فریزر و ماکروویو … در بازار موجود است که در موقع خرید با کمی‌توجه می‌توانیم ظرف مناسب را انتخاب کنیم. همچنین، این ظروف حتما باید دردار باشد تا از ورود آلودگی به غذا جلوگیری کند و همچنین مانع انتقال بوی غذا به داخل یخچال یا غذاهای دیگر گردد و بالعکس.
  • یکی از نکات پر اهمیت در نگهداری مواد غذایی در یخچال جدا کردن مواد و مرتب کردن آنها با استفاده از ظروف مخصوص فریزر است، ظروفی که برای نگهداری مواد غذایی در دمای پایین مناسب بوده و علاوه بر مرتب کردن یخچال میتواند از نظر زیبایی یخچال و تازه نگهداشتن مواد غذایی کمک شایانی نماید.

نوشته شده توسط تیم استودیو پیکنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید