آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

ظروف پلاستیکی ایمن مخصوص مایکروویو

در ادامه می‌خوانید

ظروف پلاستیکی ایمن مخصوص مایکروویو

ظروف پلاستیکی ایمن – استفاده از مایکروویو اصول مهمی دارد که باید به آن ها توجه شود. مهم ترین موردی که وجود دارد این است که هر ظرفی را نمی توان برای گرم کردن مواد غذایی در ماکروویو بکار برد. بسیاری به این مورد توجه چندانی نمی کنند در صورتی که گرم کردن مواد غذایی درون ظرف نامناسب بسیار خطرناک می باشد.

تاثیر شکل ظاهری ظرف در ماکروویو

استفاده از ظروف بیضی یا گرد باعث می شود که حرارت به طور یکنواخت پخش شده و غذا بصورت یکنواخت گرم شود. همچنین از سوختن کناره های غذا جلوگیری می شود.

علاوه بر آن برای گرم کردن مواد غذایی درون مایکروویو، توصیه می شود اصول بهداشتی در تمیزی فضای درون مایکرویو به درستی رعایت شود. به طوی که همیشه تمیز و فاقد سطوح چربی باشد.

همچنین انواع متعددی از ظروف پلاستیکی تولید شده است که می توان در مایکروویو و فریزر نگهداری کرد. اطلاع داشتن از نوع ظروف پلاستیکی مورد نظر بسیار مهم می باشد. زیرا برخی ترکیبات پلاستیکی در اثر حرارت دادن ماده ای از خود تولید میکنند که می توانند خطرناک باشند.

تاثیر جنس ظرف در ماکروویو

به عنوان مثال در ظروف تهیه شده از پلی اتیلن ترفتالات ریختن مواد غذایی ترش مثل آبلیمو، ترشی و.. توصیه نمی شود.

استفاده از ظروف پلاستیکی چند بار مصرف نسبت به ظروف یکبار مصرف برای گرم کردن غذا در مایکروویو ایمن تر می باشند. زیرا نوع تولید این دو نوع ظروف پلاستیکی متفاوت می باشد. ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از مواد شیمیایی مانند استروژن BPA تشکیل شده است. این ماده مضر با گرم شدن به غذا منتقل می شود و برای سلامت انسان مضر می باشد.

همه محصولات برند پیکنیک فاقد BPA می باشند.

امروزه در کف ظروف پلاستیکی یا غیر پلاستیکی برچسب قابل استفاده بودن یا نبودن در مایکروویو (Microwave Safe) درج شده است. که توجه به این مورد حائز اهمیت است.

به هیچ عنوان ظروف فاقد علامت ایمن در مقابل ماکروویو را در دستگاه ماکروویوی قرار ندهید.

همچنین توصیه می شود در مایکروویو از تولیدات کاغذی قهوه ای تحت هیچ عنوان استفاده نشود. زیرا سلامتی را به مخاطره می اندازد.

استفاده از ظروف یکبارمصرف در یخچال

استفاده از ظروف یکبارمصرف در یخچال

تاثیر جنس ظرف در فریزر

امروزه بسیاری از تولید کنندگان ظروف پلاستیکی اقدام به تولید محصولاتی کردند که توانایی قرارگیری در فریزر را دارند. اما باید به این موضوع دقت کرد تنها ظروفی را می توان در فریزر قرارداد که تهیه شده از جنس پلی پروپیلن باشند. تفاوت اصلی پلی پروپیلن و پلی استایرن (غیر قابل ماکروویوی) نرم بودن و غیر قابل شکستن ظروف پلی پروپیلن می باشد.

با بالارفتن آگاهی عموم جامعه از صنایع تولید پلاستیک، نیاز مصرف کنندگان به این صنعت افزایش پیدا کرده است. زیرا افراد  به ترکیبات جدید ایمن پلاستیک پی برده اند. و با اعتماد بیشتری از ظروف پلاستیکی در امور مختلف استفاده می کنند.

در هنگام استفاده از ظروف یکبار مصرف نام برند و اعتبار آن را سنجیده شود. و سعی شود اطلاعات و مجوزهای تولید آن مجموعه را مورد بررسی قرار دهید

توصیه می شود بعد از انتخاب ظرف مورد نظرمان برای گرم کردن غذا، از دربی پلاستیکی که مخصوص مایکروویو است استفاده کنیم. این درب‌های پلاستیکی مخصوص مایکروویو طراحی شده اند. که با گذاشتنشان روی ظرف غذا در مایکروویو، باعث می شود غذا بصورت یکنواخت گرم شود. رطوبت خود را کاملا حفظ کند و با کیفیت بالاتری گرم می شود.

تفاوت عمده و شناخت اولیه ظروف یکبار مصرف در هنگام استفاده. جهت تمایز بین ظروف ماکروویوی و غیر ماکروویوی به این چند نکته دقت کنید:

1-ظروف ماکروویوی جنس نرمی دارند. ظروف تهیه شده از جنس ps شکننده و خشک می باشد و قابلیت ماکروویوی را ندارند.

2-تنها ظروف پلاستیکی را در فریزر و  ماکروویوی قرار دهید که از جنس pp تهیه شده باشند. ظروف غیر از pp را هرگز در فریزر و ماکروویوی قرار ندهید.

3-هر محصول پلاستیکی که مربوط به صنایع غذایی می باشد باید دارای علائم حک شده روی بدنه باشد و اطلاعات کلی در خصوص جنس آن را شامل باشد.

4- تلاش کنید اطلاعات کلی خود را در مورد ظروف پلاستیکی بالا ببرید.

نوشته: صبا ماهر، ایمان مهتابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید