آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

راهنمای خرید لیوان یکبار مصرف

در ادامه می‌خوانید

لیوان های یکبار مصرف با توجه به نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود از مواد مختلف و در رنگ، سایز و سبک‌های متفاوتی تولید می‌شود. با وجود گزینه‌های مختلفی که برای خرید لیوان یکبار مصرف در دسترس است آیا می‌دانید کدام نوع مناسب شماست؟ بیاید به برخی از اصطلاحات در این حوزه بپردازیم:

لیوان یکبار مصرف زیست تخریب پذیر

زیست تخریب پذیر(Biodegradable)

به محصولی گفته می شود که قابلیت تجزیه در محیط زیست را داشته باشد. این محصولات می‌توانند بطور طبیعی توسط میکروارگانیسم‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها تجزیه شده و دوباره به داخل اکوسیستم جذب شوند. غالبا این محصولات از مواد اولیه طبیعی ساخته شده و دوستدار محیط زیست هستند.

لیوان یکبار مصرف گیاهی

گیاهی(Compostable)

ماده اولیه این محصولات مواد آلی است که در فرآیند کمپوست تجزیه شده است. محصولات کمپوست مواردی هستند که از منابع تجدید پذیر مانند ذرت ، نیشکر، برگ‌های نخل و حتی چوب ساخته شده اند. محصولات کمپوست با همان سرعت کاغذ در محیط زیست تجزیه می‌شوند.

لیوان یکبار مصرف تجزیه پذیر

تجزیه‌پذیر(Degradable)

این محصولات بر پایه روغن هستند و مانند محصولات بالا به تنهایی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند بلکه در محیط بی‌هوازی طی یک فرآیند شیمیایی تجزیه می‌گردند.

لیوان یکبار مصرف پت

پت (PET)

پت مخفف پلی اتیلن ترفتالات و عضوی از خانواده پلی استر که برای تولید الیاف مصنوعی و ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. محصولات ساخته شده از پت در برابر انسداد راه های خروج گاز، حلال‌ها و رطوبت مهارت دارند و بسیار قوی و مقاوم هستند. این محصولات قابل بازیافت نیز می‌باشند.

لیوان یکبار مصرف چندلایه

چند لایه (Poly-Coated)

واژه چندلایه اغلب برای موادی که با پلی اتیلن پوشیده شده کاربرد دارد. این مواد در مقایسه با مواد بدون روکش، پایدارتر، صاف تر و در برابر رطوبت مقاوم‌ترند و بسته به نوع مصرف یک یا دو لایه پلی اتیلن دارند.

لیوان یکبار مصرف بازیافت شده

محصول بازیافت شده (Post-Consumer Recycled Content)

مواد اولیه این محصولات موادی است که توسط مصرف‌کننده مورد استفاده قرار گرفته و دور ریخته شده و سپس بازیافت و تبدیل به یک محصول کاملا جدید شده است. زمانیکه محصول اولیه چرخه عمر خود را بعنوان یک کالای مصرفی کامل کرد، بازیافت شده و به یک محصول دیگر تبدیل می‌شود.

لیوان یکبار مصرف قابل بازیافت

قابل بازیافت (Recyclable)

بدین معناست که می‌توان از آن محصول استفاده کرد و سپس آن را بازیافت نمود و به محصول جدیدی تبدیل کرد. برای شناسایی محصولات قابل بازیافت، نماد جهانی آن باید روی بسته بندی درج شده باشد.

لیوان یکبار مصرف روکش دار

روکش‌دار (Wax-Coated)

محصولات روکش‌دار مانند نمونه‌هایی که چندلایه هستند، در برابر نشت و رطوبت کاملا مقاوم‌اند. این محصولات از همه طرف با روکش پوشانده می‌شوند و برای محیط‌های سرد بسیار مناسب‌اند.

کاغذ، پلاستیک یا فوم؟

حالا که با این اصطلاحات آشنا شدید وقت آن رسیده که بدانیم کدام محصول برای شما مناسب‌تر است؟

لیوان یکبار مصرف کاغذی

لیوان یکبار مصرف کاغذی دوجداره

لیوان کاغذی یکبار مصرف دو جداره

بجای آن‌که دو لیوان را داخل هم قرار دهید و یا با آستین لیوان داغ خود را نگه‌دارید می توانید از لیوان یکبار مصرف کاغذی دوجداره استفاده کنید. این لیوان‌ها برای نوشیدنی‌های گرم نظیر چای، قهوه و شکلات داغ طراحی شده‌اند.  با این محصول بدون آن‌که دست مشتری بسوزد حس خوب یک نوشیدنی داغ را تجربه می‌کند. این لیوان‌ها دارای یک ورق داخلی و یک ورق بیرونی است که توسط یک لایه هوا از هم جدا شده‌اند.

لیوان کاغذی یکبار مصرف چندلایه

لیوان یکبار مصرف کاغذی چند لایه

لیوان های چند لایه برای نوشیدنی‌های گرم و سرد مناسب‌اند. این لیوان‌ها ممکن است دارای یک یا چند لایه پلیمری باشند که هر لایه اضافی استحکام بیشتری را ارائه می‌دهد. لایه ها همچنین مایعات را درون لیوان نگه‌داشته و از تعریق و ضعیف شدن قسمت بیرونی لیوان جلوگیری می‌کند.

لیوان کاغذی یکبار مصرف بازیافتی

لیوان کاغذی یکبار مصرف ساخته شده از الیاف مصرفی

این لیوان‌ها از الیاف و کاغذهای بازیافتی که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است، تولید شده‌اند. استفاده از این ظروف یکبار مصرف باعث می‌شود تا شما مسئولیت اجتماعی و وجه طبیعت دوست خود را برای مشتریان به نمایش بگذارید. این لیوان‌ها برای مصارف سرد و گرم مناسب است اما در تهیه آن از کاغذ دسته اول کمتر استفاده شده است.

لیوان یکبار مصرف پایدار

لیوان کاغذی یکبار مصرف دوستدار محیط زیست

لیوان های پایدار  یا دوستدار محیط زیست از منابع تجدیدپذیر ساخته شده‌اند. یکی از انواع مواد تشکیل دهنده این لیوان‌ها PLA است. این لیوان‌ها در دو نوع گرم و سرد موجود است پس قبل از خرید حتما نوع مصرف خود را مشخص کنید.

لیوان یکبار مصرف کاغذی روکش دار

لیوان کاغذی یکبار مصرف روکش‌دار

لیوان های یکبار مصرف کاغذی روکش دار مانند نمونه چند لایه دارای استحکام بیشتری هستند و در برابر نشت مقاومند. این لیوان ها برای مصارف نوشیدنی‌های سرد طراحی شده‌اند و برای سرو نوشابه و لیموناد و هر نوع نوشیدنی سرد ایده‌آل هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید قاشق یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی

 

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی تجزیه پذیر

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی تجزیه پذیر

مانند نمونه‌های کاغذی، لیوان های پلاستیکی نیز گزینه‌های سبز و سازگار با محیط زیست دارند. مواد اولیه این محصولات PLA است. این لیوان ‌ها قابلیت تحمل دمای بین 5 تا 45 درجه سانتی‌گراد را دارند و کاملا شفاف هستند.

لیوان یکبار مصرف ضخیم

لیوان پلاستیکی با جداره ضخیم و بدنه سخت

این لیوان‌ها برای مصارف مجلل و لوکس و مواقعی که استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای سنتی امکانپذیر نیست، مناسب است. این نوع لیوان‌ها کاملا در برابر شکستگی مقاومند و هر نوع نیازی را برآورده می‌کنند. با آنکه از نظر ظاهری کاملا شبیه کریستال‌اند اما از نظر قیمت بسیار به صرفه‌ترند.

لیوان یکبار مصرف ضخیم و نرم

لیوان پلاستیکی با جداره قوی و بدنه نرم

تقریبا مشابه نمونه‌های قبلی هستند با این تفاوت که بدنه‌ی این لیوان‌ها نرم است اما همچنان در برابر ترک و شکستگی مقاوم‌اند. این مدل لیوان بیشتر از جنس PET بوده و دارای شفافیت عالی و کیفیت مناسب است. با این حال برای نوشیدنی‌های سرد مناسب‌ترند.

لیوان یکبار مصرف آبسرد کنی

لیوان پلاستیکی با جداره نازک

یک گزینه اقتصادی برای سرو نوشیدنی‌های روزمره خصوصا برای آبسردکن ها. جنس این لیوان‌ها اکثرا از پلی پروپیلن بوده و دارای ظاهری شفاف هستند و در برابر ترک مقاومند.

لیوان یکبار مصرف پلی استایرن

لیوان یکبار مصرف پلی استایرن

این لیوان ها در انواع رنگ‌ها، طرح ها و اندازه‌های مختلف موجود بوده و محکم و ضدآب هستند. لیوان‌های یکبار مصرف پلی استایرنی بهترین گزینه برای استفاده در جشن‌ها و مهمانی‌های شما می‌باشند. البته توجه به این نکته ضروریست که این لیوان‌ها فقط برای نوشیدنی‌های تا دمای 65 درجه مناسب‌اند. بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد خرید لیوان یکبار مصرف مناسب ، این نکته را به خاطر داشته باشید.

 

لیوان یکبار مصرف فوم

 

لیوان یکبار مصرف فوم

این لیوان‌ها در مقایسه با لیوان های کاغذی شکل خود را بهتر نگه‌می‌دارند و از نظر هزینه نیز مناسب ترند. لیوان های فومی را می توانید در ابعاد و اندازه های گوناگون تهیه کنید. این لیوان ها عموما دارای ساختار یکپارچه بوده و عایق دما نیز هستند.

حال که با انواع لیوان یکبار مصرف آشنا شدید می توانید اقدام به خرید لیوان یکبار مصرف خود بصورت آنلاین نمائید.

سفارشی سازی و چاپ روی لیوان یکبار مصرف

چاپ روی لیوان یکبار مصرف

بعضی از لیوان‌ها امکان چاپ بر روی خود را دارند. شما می‌توانید نام و نشان تجاری خود را بر روی آن‌ها چاپ کنید. از این طریق می‌توانید برندینگ خود را نیز بهبود بخشید. برای چاپ روی لیوان یکبار مصرف می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید