آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

بهترین ظرف یکبار مصرف

در ادامه می‌خوانید

بهترین ظرف یکبار مصرف

امروزه مصرف ظروف یکبار مصرف بسیار گسترده شده است. دلایل زیادی را می توان برای این موضوع در نظر گرفت مانند تغییر سبک زندگی و راحتی بیشتر مصرف کننده، همچنین صرفه جویی در زمان از دیگر نکاتی است که میتوان به آن اشاره کرد. مصرف کنندگان ظروف و محصولات یکبار مصرف زمان کمتری را برای تمیز کردن و آماده سازی ظروف پلاستیکی در شرایط مختلف زندگی خود صرف خواهند کرد و همچنین مسائل بهداشتی را می توان اشاره کرد.

ظروفی را می‌توان بهترین ظرف یکبارمصرف دانست که اصول بهداشتی و استانداردهای بهداشتی را در زمان تولید رعایت کرده باشد

محصولات یکبارمصرف از مواد اولیه متفاوتی تهیه می شوند. هرکدام از مواد پلاستیکی خواص منحصر به فرد و دارای ویژگی هایی هستند که مصرف کننده باید از آنها مطلع باشد.

به عنوان مثال شما هر ظرف پلاستیکی را نمی توانید در فریزر یا ماکروویو قراردهید. مصرف کننده باید آگاهی کاملی از مواد پلاستیکی مصرفی داشته باشد و متناسب با آن از ظروف استفاده نماید.

با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید شما را با انواع ظروف پلاستیکی آشنا کنیم.

بسته بندی خرما

ظرف بسته بندی خرما پیکنیک برند

ظروف فریزری و ماکروویوی

به طور کلی ظروفی را می توان در ماکروویو یا فریزر قرار داد که تهیه شده از جنس پلی پروپیلن یا به اختصار PP باشند. این ظروف به دلیل خواص پلیمری که دارند کاملا بی خطر هستند و تا دمای +120 درجه را تحمل می کنند. می توان این ظروف را در ماکروویوی قرار داد. همچنین از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی در فریزر نیز می توان استفاده کرد.

جنس ظروف مایکروویوی

جنس ظروف مایکروویوی پیکنیک

تفاوت عمده ظروف تهیه شده از پلی پروپیلن با دیگر پلاستیک ها در نرم بودن این پلاستیک و عدم شفافیت بسیار زیاد این محصولات است. بر اساس استاندارد های تولید، همه ظروف باید نشان مواد اولیه تهیه شده را بر روی خود حک شده داشته باشند.

لوگوی پانتوگرافی طروف

لوگوی پانتوگرافی طروف پیکنیک

ظروف پلی استایرن

ظروف پلی استایرن پیکنیک

ظروف پلی استایرن پیکنیک

محصولات دیگری که در طبقه ظروف غذایی قرار میگیرند، ظروفی هستند که از جنس پلی استایرن ساخته شده اند. ویژگی ظروف PS باعث شده از این ظروف بیشتر جهت سرو غذای سرد استفاده شود. با توجه به مواد تشکیل دهنده این ظروف، مناسب نگهداری غذا در دمای بالا نمی باشند. حداکثر دمای قابل تحمل ظروف تهیه شده از پلاستیک پلی استایرن 80+ درجه است. همچنین حدقل دمای قابل تحمل این محصولات 0 درجه می باشد. استفاده از این ظروف در دمای بیشتر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از ویژگی های تهیه شده از این مواد به شفافیت بسیار بالای آنها می‌توان اشاره کرد. با توجه به خشک بودن و عدم انعطاف پذیری مواد پلی استایرن نمی توان از این ظروف برای بسته بندی با درب قفل شونده و یا بسته بندی صنعتی استفاده مناسبی نمود.

ظروف پلی استایرن پیکنیک

ظروف پلی استایرن پیکنیک

از مجموعه محصولات پلی استایرن برند پیکنیک می توان به خانواده کریستال ، قاشق و چنگال و کارد و انواع لیوان و … اشاره کرد.

در این مطلب تلاش کردیم به صورت کاملا مختصر در مورد دو دسته از انواع پلاستیک که در صنعت بسته بندی غذایی استفاده می شود سخن بگوییم.در مطالب بعدی با دیگر مواد پلاستیکی مورد استفاده در صنعت ظروف بسته بندی و یکبار مصرف بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

نوشته: ایمان مهتابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید