آخرین مطالب مجله پیکنیک

ظروف یکبار مصرف فانتزی

ظروف یکبار مصرف فانتزی پیشگام در مجالس

ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

مزایای ظروف یکبار مصرف شفاف درب‌دار

ظروف یکبار مصرف ارزان

ارزان‌ترین ظروف یکبار مصرف

لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

آشنایی با لوازم یکبار مصرف آشپزخانه

محافظ سلفون و سلامت مواد غذایی

با محافظ سلفون می‌تونی هر غذایی تازه و سالم نگه داری

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برندینگ

طراحی لیوان یکبار مصرف راهی برای برند شدن

اولین بطری شیر با محتوای 30 درصد HDPE بازیافتی به بازار معرفی شد.

در ادامه می‌خوانید

شرکت لبنیاتی Clover Sonoma در کالیفرنیا، خط تولید اولین بطری شیر ساخته شده از مواد بازیافتی (PCR) در ایالات متحده را راه‌اندازی می‌کند. این شرکت با 30 درصد محتوای بازیافتی در خط گالن شیر ارگانیک آغاز کرده و متعهد می‌شود میزان استفاده از مواد بازیافتی را در همه بطری‌های شیر این برند تا سال 2025 افزایش دهد. استفاده از محتوای بازیافتی در بسته­ بندی­های پلاستیکی یک سیستم حلقه بسته برای بازیافت بطری شیر پلاستیکی ایجاد می‌کند و در مورد استفاده مجدد پلاستیک به ما اطمینان می‌دهد.

این اولین بسته‌بندی حامی محیط زیست برای لبنیات نیست. Clover Sonoma اولین کارتن شیر کاملاً تجدیدپذیر خود را در ایالات متحده در سال 2020 معرفی کرد. این شرکت همچنین با گفتن “نه” به درپوش‌های پلاستیکی روی کارتن‌های شیر کاغذی تصمیم آگاهانه‌ای برای کاهش ضایعات پلاستیکی گرفت. اولین بطری‌های شیر بازیافتی در سه ماهه اول سال 2022 با لوگوی خاصی در معرض فروش قرار می‌گیرد تا مصرف‌کنندگان در مورد مزایای بسته‌بندی جدید آگاه شوند و همچنین به مزایا و اهمیت بازیافت پی ببرند، از جهتی دیگر این موضوع بازیافت و تجزیه پذیر بودن انواع ملزومات پلاستیکی میتواند به حفظ محیط زیست کمک شایانی کند

مزایای بهره‌ وری از محتوای بازیافتی

پس از جمع‌آوری، شکل‌گیری، ذوب (یا خرد شدن) و قالب‌گیری در موارد جدید، پلاستیک PCR را می‌توان در انواع محصولات نهایی، از جمله بطری‌های پلاستیکی شیر، قالب‌گیری کرد. بسته‌بندی PCR ممکن است کمی تیره‌تر باشد اما از نظر غذایی ایمن بوده و توسط FDA تأیید شده است و هیچگونه تهدید و خطری را برای سلامتی ندارد و این یک خبر بسیار امید بخش و خوشحال کننده است .

بسته‌بندی بازیافتی با کیفیت بسته‌بندی معمولی از جمله حفاظت، ممانعت و استحکام مطابقت دارد. محتوای بازیافتی همچنین مانع نفوذ نور، اکسیژن و سایر گازها به بسته‌بندی و تأثیر بر کیفیت محصول می‌شود. به طور کلی، استفاده از بسته‌بندی بازیافتی به کاهش رد پای کربن Clover Sonoma کمک می‌کند، تاثیر آن را در محل‌های دفن زباله کاهش می‌دهد و اهداف کلی پایداری را برآورده می‌کند.

به گفته بنیاد الن مک آرتور، اقتصاد دایره‌ای می تواند آینده بسته‌بندی‌های پلاستیکی را متحول کند زیرا بر تبدیل اقتصاد دور ریختنی ما به اقتصادی که در آن زباله‌ها حذف شده، منابع به گردش در می‌آید و طبیعت احیا می‌شود، متمرکز است و از طرفی با بازیافت پلاستیک ها به چرخه ی زیست محیطی و بهداشتی کمک شایانی نیز کرده ایم.

این بطری‌های شیر از پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) ساخته شده که به عنوان پلاستیک شماره 2 برای بازیافت شناخته شده است، که یکی از رایج ‌ترین پلاستیک‌ها در برنامه‌های بازیافت ایالات متحده می‌باشد. از آنجا که Clover Sonoma بسته‌بندی بطری شیر را با استفاده از محتوای PCR بیشتر تولید می‌کند، شرکت به حجم بیشتری از HDPE بازیافتی احتیاج دارد. اگر مصرف‌کنندگان بیشتری بطری‌های شیر گالن را به جای سطل زباله در سطل بازیافت قرار دهند، این شرکت می‌تواند برای حمایت بیشتر از اقتصاد دورانی، بطری‌های شیر بیشتری از محتویات بازیافتی PCR تولید کند.

با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی در امر تولیدات ظروف یکبار مصرف و امر بسته بندی، ضمن حفظ محیط زیست، سلامت مصرف کنندگان روز به روز راهکار مهم تر و کاربردی تری را ارائه میدهیم و این در حالیست که پلاستیک ها به واسطه ی قابل بازیافت بودن و چندباره مصرف شدن، زندگی بشر را دچار تحول کرده وامروزه تمامی برند های معتبر تولید کننده نظیر پیکنیک توانسته اند با پرداخت به موضوع بازیافت و اهمیت  این موضوع ،و روش صحیح بسته بندی، ضمن آگاهی دادن به مصرف کننده ، از لحاظ انتخاب و نوع پلاستیک مصرفی، خیال مصرف کنندگان را راحت کنند

چرا که برند پیکنیک باور دارد باید بهترین باشد و برای مصرف کنندگان خود بهترین ها را به ارمغان بیاورد .

گردآوری و ترجمه: سایه اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارتباط با کارشــناسان فــروش،
نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید